Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik vind het eigenlijk wel een tof idee om een paar bestemmingen in één reis te krijgen. Dat is het voordeel van de auto: je bent daarin een stuk flexibeler, al kan je met een vliegreis uiteraard ook een auto huren. Ik wou naar Toscane gaan, mijn vrouw niet, maar ik denk dat ik ze wel overtuigd krijg om een aantal dagen Piëmonte erbij te zwieren voor we in Como aanbelanden waar ik toch mijn zicht op glooiende heuvels met wijngaarden kan krijgen.Dat verlof is ieder jaar wel een stressboeltje. Ik heb de illussie dat zowel bestemming, periode als aard (huis, hotel, appartement,..) wat organisch groeien uit ons beiden.
Op dit jaar na dan want dat is hier echt al maanden miserie/discussie over waar we nu in godsnaam naar toe gaan. Mogelijkheden waren Noord-Spanje, Frankrijk (regio ventoux / provence), Italie (eerst Piemonte maar dan toch kans op minder weer, dan Umbrie maar te toerischtisch en te duur om dan te eindigen bij de Marken), Oostenrijk (Bergen in de zomer, maar doen we nu een hotel of toch maar een appartement), Slovenië (natuur), Kroatië (natuur maar te ver met auto), Duitsland (eens wat dichter)
Bon, finaal geland bij:
- Oostenrijk - Tirol - Appartement aan een meer
- Italie - De Marken - Huis met een zwembad
- Duitsland - Zwarte Woud - Hotel
Wie er finaal beslist heeft, geen idee, zomerreis is ook zodanig uit elkaar getrokken dat het nu 3 subreizen zijn dus we hebben beiden wel de illusie dat we elk ons goesting hebben.
Activiteiten te plaatse regelen is wel iets voor mij dat ik met plezier doe (wel wat extreem door ook google maps gewijs de laatse kilometers van de reis al eens bekijken om dan al wat herkennignspunten te hebben en vol vertrouwen ergens toe te komen)
Ik had het er gisteren nog over dat de dochter de planning en keuzes aan het opmaken was, en vandaag heeft ze warempel de knoop doorgehakt en de boeking gedaan.
De ideale zomervakantie voor 2025 is dus voor haar West Ierland geworden. Starten in Dublin, dan verder het land in met het Connemara national park, de Burren, kliffen van Moher, de ring van Kerry, Cork en de Wicklow Mountains vanuit verschillende hotels.
Veel cute dorpjes, schaapjes, wandelen in de natuur en pubs dus.
Mag ik meeMag ik mee

.
van de tweede) toch 18 dagen rondgetrokken in Ijsland.Met een mobilhome of caravan dan? Dat is wel een luxe op dat vlak. Vorige zomer voor de eerste keer met een caravan op vakantie geweest (Denemarken en Zweden), en op 2 vastgelegde plekken na, ook gewoon plekken gezocht waar de wind ons bracht. Was wel eens leuk, maar niet om jaarlijks te doen, want toch wel wat uitdagingen met twee grote honden en kind(eren) mee.Er ontbreekt een optie, wij plannen onze reis niet en kijken naar het weerbericht om te zien waar we naartoe rijden.
Ik boek gewoon telkens de volgende camping van zodra we ergens staan.
Mobilhome inderdaad, kinderen doen niets liever dan kamperen, er is altijd wel iets te doen en ze maken overal wel vriendjes.Met een mobilhome of caravan dan? Dat is wel een luxe op dat vlak. Vorige zomer voor de eerste keer met een caravan op vakantie geweest (Denemarken en Zweden), en op 2 vastgelegde plekken na, ook gewoon plekken gezocht waar de wind ons bracht. Was wel eens leuk, maar niet om jaarlijks te doen, want toch wel wat uitdagingen met twee grote honden en kind(eren) mee.
Ik had het er gisteren nog over dat de dochter de planning en keuzes aan het opmaken was, en vandaag heeft ze warempel de knoop doorgehakt en de boeking gedaan.
De ideale zomervakantie voor 2025 is dus voor haar West Ierland geworden. Starten in Dublin, dan verder het land in met het Connemara national park, de Burren, kliffen van Moher, de ring van Kerry, Cork en de Wicklow Mountains vanuit verschillende hotels.
Veel cute dorpjes, schaapjes, wandelen in de natuur en pubs dus.

Haar frustratie is ook dat ik graag elk jaar eens naar de VS ga en dat is dan automatisch wat duurder dan Europa natuurlijk, alleen al door de duurdere vliegtickets. Ze geniet er ter plaatse wel van, maar ze vindt het niet nodig om zo ver te gaan. Voor mij is dat dan wel weer nodig, want alles binnen Europa voelt voor mij als een uitstapje en niet echt een reis. Als compromis zijn de andere 2 reizen (uitstapjes) per jaar dan binnen Europa.