Wie of wat verdient er nog schoon geld?

Die post van u is van gisteren, maar het artikel dat je plaatst weet ik niet welke datum het heeft.
Maar het zal inderdaad zijn zoals apelords zegt en dat dit er nooit doorgekomen is als verplichting.
Enkel verplichting voor verlaagd tarief van 20% ipv standaard 25%.
Ah dat kwam uit dat artikel. Dat is er wel doorgekomen. In inkomstenjaar 2019 was dat van toepassing, maar is vanaf inkomstenkaar 2019 afgeschaft.

10k kosten is onrealistisch
12.5k auteursrechten is niet onmogelijk, maar wel aan de hoge kant en zeker niet de norm. En gaat de advocaat of boekhouder dat gratis opstellen?
De vennootschapsbelasting heb je gewoon zelfs niet meegeteld :rofl:
VVPR-bis is mogelijk, maar enkel met enkele randvoorwaarden en totaal niet te vergelijken met je geld elke maand op de rekening krijgen.

Waardeloze post, creëert onnodig frustratie bij anderen door te vertrekken van onjuiste statements.
0/10
Zijn berekening is niet helemaal correct, maar neemt niet weg dat werken via een vennootschap vandaag veel te weinig belast wordt.

Die arme zelfstandige met zijn eenmanszaak kan toch ook een vennootschap oprichten, het was nog nooit zo goedkoop/eenvoudig.

En daar zit het fout, want ze schrijven zelf al dat je maar een deeltje zo kan laten uitbetalen; en niet die volle 60k.
In de andere voorbeelden reken ze wel de gemiddelde aanslagvoet uit. Je zegt ook niet dat een deel van het loon van een werknemer aan 0% wordt belast
Misschien wel, maar neemt niet weg dat die auteursrechten een compleet van de pot gerukt systeem is, dat dermate gestretched wordt dat het zijn doel al lang voorbij geschoten is en gewoon een optimalisatietechniek is geworden voor mensen die het eigenlijk niet nodig hebben.

Misschien wel, maar neemt niet weg dat die auteursrechten een compleet van de pot gerukt systeem is, dat dermate gestretched wordt dat het zijn doel al lang voorbij geschoten is en gewoon een optimalisatietechniek is geworden voor mensen die het eigenlijk niet nodig hebben.
Akkoord met dat het een van de pot gerukt systeem is, maar heeft in se niets te maken met al dan niet als zelfstandige werken. Genoeg werknemers die er ook van genieten. En genoeg eenmansvennootschappen die er helemaal geen gebruik van (kunnen) maken.

Ik passeer soms langs een boer, die 4 automaten heeft staan met aardbeien. Die boerderij is langs een drukke (typische Vlaamse) steenweg tussen 2 gemeentes. Ik zie daar altijd volk, 's avonds zijn de automaten vaak leeg.

Ik passeer soms langs een boer, die 4 automaten heeft staan met aardbeien. Die boerderij is langs een drukke (typische Vlaamse) steenweg tussen 2 gemeentes. Ik zie daar altijd volk, 's avonds zijn de automaten vaak leeg.
Automaten zijn leuk, maar zoveel verdien je daar nu ook niet mee he. stel dat daar 100 bakjes inzitten, aan 5€ per stuk.
Dan is dat 2000€ omzet per dag. Zo ver zal je daar niet mee komen... Het zal iets meer opbrengen dan ze op de veiling te verkopen, maar het is niet dat je daar plots miljoenen mee binnenhaalt.

Automaten zijn leuk, maar zoveel verdien je daar nu ook niet mee he. stel dat daar 100 bakjes inzitten, aan 5€ per stuk.
Dan is dat 2000€ omzet per dag. Zo ver zal je daar niet mee komen... Het zal iets meer opbrengen dan ze op de veiling te verkopen, maar het is niet dat je daar plots miljoenen mee binnenhaalt.
Moest het wel zo zijn ploeg ik mijn tuin om en zet ik ook aardbeien en een automaat op de oprit.

Moest het wel zo zijn ploeg ik mijn tuin om en zet ik ook aardbeien en een automaat op de oprit.
Beter kiezen voor

Goed bevriend landbouwer verkoopt er zo een 1.000 kg/week particulier en dat is heel het jaar door, productiekosten zijn ook pakken lager, ook melk verkoopt vlotjes - maar je ziet wel dat "de Belgen" quasi geen melk kopen, het zijn quasi uitsluitend mensen met buitenlandse roots die nog ambachtelijk kaas, boter en yoghurt maken blijkbaar.

Dan zal je toch een zeer grote tuin nodig hebben :P
Hier in de buurt is ook zo een mega serrecomplex vol met aardbeien en automaten, die draaien wel wat omzet.
Maar je moet wel ook het volume aan kwalitatieve aardbeien erin erin steken.

Goed bevriend landbouwer verkoopt er zo een 1.000 kg/week particulier en dat is heel het jaar door, productiekosten zijn ook pakken lager, ook melk verkoopt vlotjes - maar je ziet wel dat "de Belgen" quasi geen melk kopen, het zijn quasi uitsluitend mensen met buitenlandse roots die nog ambachtelijk kaas, boter en yoghurt maken blijkbaar.

Wij hadden thuis een (semi-)ambachtelijke maalderij en 80% van ons cliënteel was (inderdaad) met buitenlandse roots. Zijn er niet rijkrijk van geworden maar het was genen slechte business ook ni. 😶

Zijn er eigenlijk nog veel (jonge) starters die een typische middenstanderszaak zoals een slagerij, viswinkel, bakkerij, groentewinkel beginnen of marktkramer worden? Ik heb de indruk dat het vooral de kinderen van zijn die zo een zaak verder zetten. Als die er al goesting in hebben, want je ziet meer van die zaken verdwijnen dan dat er nieuwe bijkomen. Nochtans moet zo een goeddraaiende slagerij toch winstgevend zijn?

Zijn er eigenlijk nog veel (jonge) starters die een typische middenstanderszaak zoals een slagerij, viswinkel, bakkerij, groentewinkel beginnen of marktkramer worden? Ik heb de indruk dat het vooral de kinderen van zijn die zo een zaak verder zetten. Als die er al goesting in hebben, want je ziet meer van die zaken verdwijnen dan dat er nieuwe bijkomen. Nochtans moet zo een goeddraaiende slagerij toch winstgevend zijn?
Ik vermoed dat het probleem de overnamekost is. Als buitenstaander een grote som neerleggen om een bestaande slagerij, bakker, ... over te nemen is een groot risico. Meestal zijn dat mensen die er zelf al lang werken (en de knepen van het vak kennen) of erin zijn opgegroeid (idem + erfenis) voor een reden. Zonder een goede reputatie lijkt het me ook moeilijk, start eens een zaak van 0 op zonder bestaand cliënteel, terwijl je omringd wordt door gevestigde concurrenten en supermarkten.

Hier is vlakbij zo'n "buurtwinkel" opengegaan, uitgebaat door een Irakees. Iedereen verklaart hem zot want uiteraard verkoopt die aan een veel duurdere prijs dan de 5 supermarkten vlakbij om rendabel te zijn. Misschien compenseert hij het door van 8u tot 20u open te zijn, inclusief zon- en feestdagen, maar ik vrees ervoor.

Hier is vlakbij zo'n "buurtwinkel" opengegaan, uitgebaat door een Irakees. Iedereen verklaart hem zot want uiteraard verkoopt die aan een veel duurdere prijs dan de 5 supermarkten vlakbij om rendabel te zijn. Misschien compenseert hij het door van 8u tot 20u open te zijn, inclusief zon- en feestdagen, maar ik vrees ervoor.
Ik ga nu niet specifiek dat geval veroordelen, maar dat soort winkels is wel heel vaak een dekmantel van minder legale substanties ;).

Ik ga nu niet specifiek dat geval veroordelen, maar dat soort winkels is wel heel vaak een dekmantel van minder legale substanties ;).

Toch niet altijd. Waar ik vroeger woonde was er zo een Turkse bakkerij/buurtwinkel waar ik geregeld wel eens binnen stapte omdat het de enige was die al voor 6u 's ochtends open was. Dat het daar enorm goedkoop was en je maar 1/3 betaalde voor brood en koeken als bij andere bakkers weet ik wel nog.

Ja, ik snap wat je bedoelt, maar dat is toch eerder voor van die louche nachtwinkels?

Deze kerel doet heel hard zijn moeite om extreem vriendelijk te zijn, reclame te maken op facebook, winkel is tip top in orde. Ik heb er eerlijk gezegd wat medelijden mee, lijkt me goed bedoelt maar ik weet niet hoe levensvatbaar het is, en dan was het nog eerst corona (ligt naast een station).

Ja, ik snap wat je bedoelt, maar dat is toch eerder voor van die louche nachtwinkels?

Deze kerel doet heel hard zijn moeite om extreem vriendelijk te zijn, reclame te maken op facebook, winkel is tip top in orde. Ik heb er eerlijk gezegd wat medelijden mee, lijkt me goed bedoelt maar ik weet niet hoe levensvatbaar het is, en dan was het nog eerst corona (ligt naast een station).
Zijn zo van die types die expert zijn in goedkoop leven, waarschijnlijk wonen ze met de hele familie achteraan die winkel. Binnen 10 jaar hebben die een keten :p

Wij hadden thuis een (semi-)ambachtelijke maalderij en 80% van ons cliënteel was (inderdaad) met buitenlandse roots. Zijn er niet rijkrijk van geworden maar het was genen slechte business ook ni. 😶
En buitenlandse roots betekent vaak cash betalingen!

Terug
Bovenaan