Wie of wat verdient er nog schoon geld?

Volgens zijn linkedin is hij ondertussen professor. Hopelijk is dat wel legaal verlopen.
Hij heeft hier ook al een account als ik mij niet vergis.
Sterk :)
@Sylverscythe Ik heb dat blijkbaar volledig gemist. Wat voor ideeën waren dat dan?
Hij verwijderde altijd zijn threads na wat tegenwind of gewoon genoeg antwoorden dus details kan ik mij niet herinneren. Eenmaal was het iets met een soort domiciliefraude om ergens eens extra subsidie te krijgen als student dacht ik. Je kan het altijd aan @JPV vragen...

Sterk :)

Hij verwijderde altijd zijn threads na wat tegenwind of gewoon genoeg antwoorden dus details kan ik mij niet herinneren. Eenmaal was het iets met een soort domiciliefraude om ergens eens extra subsidie te krijgen als student dacht ik. Je kan het altijd aan @JPV vragen...
Dat herinner ik mij wel nog.
Geniale tijden in forumland!

Een knap kopje hebben en op TV komen is ook lucratief. BVBA van Kobe Ilsen heet Camedia Del Arte. Naast zijn ongetwijfeld grote pré bij VRT, verdienen de schnabbels in zijn bijberoep ook niet slecht

zE6yI3J.png

Een knap kopje hebben en op TV komen is ook lucratief. BVBA van Kobe Ilsen heet Camedia Del Arte. Naast zijn ongetwijfeld grote pré bij VRT, verdienen de schnabbels in zijn bijberoep ook niet slecht

zE6yI3J.png
Interessant. Vraag me wel af of ze niet alles naar het mgmtvennootschap zenden, maar misschien is dat niet toegelaten in het vrt protocol :p

zE6yI3J.png
Is die niet gewoon zelfstandige ? En is zijn loon dan ook niet hetgeen zijn bvba hem uitkeert ?

Kan mij moeilijk inbeelden dat die een loon trekken als medewerker van de vrt en dat hij dan nog eens mag bijklussen voor de vtm of vt4 (ter voorbeeld).

Ik stelde mij vandaag nog die vraag, hoeveel verdienen die tv gezichten eigenlijk. In camping coppens kan je zien dat die gast ook wel goed geboerd heeft bij VTM, maar dat is natuurlijk maar wat wij als kijker zien.

Als dit bovenop zijn VRT loon is, is dit wel goed verdiend. Ik dacht altijd dat die van de VRT bescheiden mensen waren die in rijhuizen wonen. De toegang tot dergelijke jobs is wel zeer hoogdrempelig, ik denk dat velen dit willen, maar weinig de kans krijgen. Zou dit niet gewoon zijn totaalpakket zijn en dat hij als consultant voor VRT werkt? In die audit waren toch zaken naar boven gekomen over populaire schermgezichten die serieus wat binnen haalden.

Die eerste kerel ken ik via via. Was destijds ook actief met het aan de man brengen van een Forex pyramidesysteem (iMarketsLive).

Ik zie de groepsfoto's van hun "infosessies" op sociale media nog voor me. Een hoop goedgelovige mensen bij elkaar. Ondertussen hoor je van dat luchtkasteel uiteraard niets meer.
Zo ken ik er ook ene die daar mee bezig is. Het probleem is vooral dat die hun eigen bullshit geloven. Hun mantra is ook, als het slecht gaat mag je niet opgeven en moet je blijven voortdoen. Alles komt goed🤣 Gaat over forex.
Eaglevision community noemen ze zichzelf. Piramide ten top, bij deze waarschuwing moest er iemand die dit leest met deze mensen te maken hebben.

Frank Raes en Martine Tanghe moesten allebei op pensioen, dus het is duidelijk dat je bij de VRT een ambtenaar bent en geen zelfstandige.
Frank Raes komt nog op Extra time, maar dat is een extern productiehuis die hem inhuurt als freelancer.

Frank Raes en Martine Tanghe moesten allebei op pensioen, dus het is duidelijk dat je bij de VRT een ambtenaar bent en geen zelfstandige.
Frank Raes komt nog op Extra time, maar dat is een extern productiehuis die hem inhuurt als freelancer.
Maar dat waren vaste schermgezichten/(sport)nieuwsankers.
Kobe Ilsen is geen vast schermgezicht, dat gaat nu en dan om een programma, maar ik denk dat vele programma's zelf geen in-house productie zijn. Ik stel mij de vraag wat een nieuwslezer verdient bij VTM,VRT?

Maar dat waren vaste schermgezichten/(sport)nieuwsankers.
Kobe Ilsen is geen vast schermgezicht, dat gaat nu en dan om een programma, maar ik denk dat vele programma's zelf geen in-house productie zijn. Ik stel mij de vraag wat een nieuwslezer verdient bij VTM,VRT?
Dus zal wel wat minder zijn dan dat jaarloon, anders vertrek je niet :p.
Maar 7k bruto zal wel niet te veel zijn gok ik. Die mensen hebben al redelijk wat watertjes doorzwommen en al pakken ervaring. Zelfs ambtenaren van het middenkader zitten aan dat loon fin de carrière. Dan spreken we nog niet over de A4 of A5's of de managers die naar huis gaan met 9k - 15k bruto.

Als startloon :
Maar om 20 jaar geleden 1875€ bruto te verdienen zo slecht is dat nu ook weer niet zunne...

Volgens mij werkt het eerder als volgt:
Productiehuis (bv woestijnvis) maakt een programma -> hiervoor kunnen ze beroep doen op een bekend gezicht die factureert voor zijn diensten aan het productiehuis. Nadien verkoopt het productiehuis zijn programma aan de VRT. Kan zijn dat het niet voor alles zo gaat natuurlijk.

Dus zal wel wat minder zijn dan dat jaarloon, anders vertrek je niet :p.
Maar 7k bruto zal wel niet te veel zijn gok ik. Die mensen hebben al redelijk wat watertjes doorzwommen en al pakken ervaring. Zelfs ambtenaren van het middenkader zitten aan dat loon fin de carrière. Dan spreken we nog niet over de A4 of A5's of de managers die naar huis gaan met 9k - 15k bruto.

Als startloon :
Maar om 20 jaar geleden 1875€ bruto te verdienen zo slecht is dat nu ook weer niet zunne...
Altijd oppassen met mensen die zeggen dat ze niet veel verdienen.

In de betere financiële fondsen wordt nog altijd, ook in België, echt bakken geld gemaakt. Managing Partners bij bvb Waterland hebben elke 30M+ achter hun naam. Investeringen zoals deze in het (Gentse) bedrijf achter FL studio zijn dan ook extreem winstgevend.

Iemand in de familie is (was?) mede oprichter van een private bank die ondertussen overgenomen is. Dat heeft ook wel goed opgebracht. Leuke vakantiewoningen, en de kinderen hebben geen huis moeten kopen :D

In mijn sector (farma) kan je heel goed verdienen, maar het groot geld zou ik dat niet noemen. Met een hogere managementpositie ga je daar richting netto jaarloon van 150k EUR, maar dan ben je ook gewoon altijd aan het werken.

Laatst bewerkt:
Is die niet gewoon zelfstandige ? En is zijn loon dan ook niet hetgeen zijn bvba hem uitkeert ?

Kan mij moeilijk inbeelden dat die een loon trekken als medewerker van de vrt en dat hij dan nog eens mag bijklussen voor de vtm of vt4 (ter voorbeeld).
In een artikel in de Humo zei hij inderdaad dat hij als freelancer aan de slag is bij de VRT. Als ik balans van 2019 erbij neem had hij een jaaromzet van net geen 150.000 EUR. Lijkt me vrij marktconform als je weet dat hij naast zijn vaste job ook nog wat sidegigs doet (DJ'n bv.).

Wat is schoon geld voor iemand die net afstudeert? Ik mag volgende maand aan de slag als account manager voor een wetenschappelijk bedrijf (ik heb een bachelor laboratoriumtechnologie). Ik moet nog mijn contract ontvangen maar ik weet al dat het jaar salaris boven de 40k ligt (+ 25% bonus) en bedrijfswagen. Ik weet dat dat voor een bachelor (zeker een "laborant") wel hoog is, maar ik weet niet hoe dat verhoud met fresh graduates in andere sectoren.

Terug
Bovenaan