Wie of wat verdient er nog schoon geld?

Werken in de offshore wind loont ook best goed en je hebt ook nog eens 14 maal per jaar 14 dagen vrijaf.
Je moet het wel zien zitten om telkens 14 dagen aan één stuk 11-12 uur per dag te werken natuurlijk.

Terugbetaling door een derde (de sociale zekerheid) + mensen willen niet besparen op hun gezondheid = maximale financiële opbrengst
Tegelijk zou de overheid eigenlijk nog meer moeten inzetten op preventieve ipv curatieve mondzorg. Want preventie betaalt zich op langere termijn terug, en mensen hebben een betere (mond)gezondheid!

Laatst bewerkt:
Cash betalen impliceert niet altijd dat het in het zwart is voor alle duidelijk :p
Dat is een misvatting die je vaak hoort terugkomen maar echt niet altijd opgaat.
Wat is dan wel de reden? Enkel zodat ze het op een hoop kunnen gooien en er eens in zwemmen alvorens het naar de bank te brengen?

Ik denk gewoon gierigheid om een betaalterminal te betalen, schrik voor het onbekende; of nog nooit de goesting en tijd genomen om het uit te zoeken. Moet idd wel een vree zicht (en risico) zijn om naar de bank te gaan, je spreekt rap over €50 000 per maand :rofl:.
Cash betekent niet automatisch zwart geld, maar het is toch een sterke indicator.

Oogoperatie gehad, 750 eur cash moeten betalen week voor operatie, geen attest van gekregen.
Wat ga je doen als patiënt? Beginnen discussiëren? Je bent zwakke partij.. wel goed geholpen maar toch.
En das gewoon bovenop de factuur van de operatie zelf.

En alles wat met YouTube te maken heeft, veel echt jonge gasten (bv Gio Latooy of Don) die reeds hun eerste miljoen euro binnenhebben op hun 22/23e.

Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegd denk ik ook dat ik liever een stiel had gedaan, dan hogeschool + universiteit. Ik denk ook dat ik destijds veel te veel ben beïnvloed geweest door mijn ouders die altijd zeiden dat een diploma nodig was om goed te kunnen verdienen. Als ik hier soms lonen lees, vraag ik mij af waarom ik zo lang heb gestudeerd. :D

Overal waar de overheid de geldkraan open draait op de kap van de belastingsbetaler, valt er gemakkelijk geld te verdienen. Omdat dit een kunstmatig onevenwicht in de vrije markt is. Daaronder vallen dus ook tandartsen. Afschuwelijk hoeveel de ziekenkas daarvan terugbetaalt. Yep doe nog maar een fotoke! Dat geld is imo minder waard dan "echt" verdiend geld :sneaky: :rofl:
Ik kan uit goede bron inderdaad wel bevestigen dat tandartsen goed verdienen. Hangt er ook wel van af welke ingrepen ze vooral doen, bv. tandartsen die implantaten zetten of ontzenuwingen doen, verdienen wel wat meer. Ik sta er ook altijd van versteld hoeveel die firma's voor bepaalde materialen vragen.

Is allemaal te zien hoe je verlichting interpreteert en wat u eigen ervaring er mee is.
Maar op een nieuwbouw plaats je al rap eens 15-20k aan armaturen als je in het betere segment zit.
Tel daar dan nog eens alle schakelaars,kabels,kasten bij dan weet ik niet waar een loodgieter aan een hoger bedrag zal zitten.
Enkel vanaf je warmtepompen plaatst misschien.
Net zoals in je elektrische installatie kan je in sanitair en verwarming zo duur gaan als je wilt. Dat echt dure segment komt toch niet alle dagen voor hoor. Nieuwbouws gaan steeds vaker via sod firma's of projectontwikkelaars. Daar heb je als lokale kleine loodgieter niet veel keure van.

De meeste eenmanzaak stielmannen vinden hun werk in renovaties en de vervangingen (vb nieuwe wc, nieuwe cv ketel, nieuwe boiler). Het verdienmodel van 40% winst op sanitair staat tegenwoordig wel sterk onder druk door de vele online shops met zeer scherpe prijzen.

Notarissen. Gemiddeld 10% op de aankoopprijs van ieder huis om eens 10 minuten een akte voor te lezen.

En hier is de notaris ook nog eens burgemeester. Dus die passeert wel een paar keer aan de kassa.

Eerlijk gezegd denk ik ook dat ik liever een stiel had gedaan, dan hogeschool + universiteit. Ik denk ook dat ik destijds veel te veel ben beïnvloed geweest door mijn ouders die altijd zeiden dat een diploma nodig was om goed te kunnen verdienen. Als ik hier soms lonen lees, vraag ik mij af waarom ik zo lang heb gestudeerd. :D
Studeren wordt door ouders vooral gepushed om naar de buitenwereld toe goed over te komen. Stel u voor dat hun zoon elektricien geworden is, de horror als ze dat tegen vrienden moeten vertellen!
En het is ook wel dat met een goede diploma je (meer dan waarschijnlijk) niet in een fysiek zware job terecht komt. Een plakker die 60u per week werkt zal goed zijn brood verdienen maar komt iedere avond wel doodmoe thuis natuurlijk. Als een stielman goed geld verdiend is het niet in een 38 urenweek en met 40 verlofdagen hé.

Overlaatst zag ik een filmpje van iemand die als trader bij Goldman Sachs had gewerkt en cv's moest doornemen. Hij vertelde dat hij zo honderden cv's op zijn desk kreeg en heel vaak was het: CV bekijken, masters, geen eerdere ervaring, vuilbak. CV bekijken, masters, niks interessants, vuilbak. "Everyone has got a master".

Achteraf een stiel leren kan nog altijd he 😉 onderwijs is quasi gratis.

Ik denk gewoon gierigheid om een betaalterminal te betalen, schrik voor het onbekende; of nog nooit de goesting en tijd genomen om het uit te zoeken. Moet idd wel een vree zicht (en risico) zijn om naar de bank te gaan, je spreekt rap over €50 000 per maand :rofl:.
Cash betekent niet automatisch zwart geld, maar het is toch een sterke indicator.
Ik weet niet hoe een tandarts dat doet.
Maar de opa van mijn vriendin ging elke week 2x naar de bank met een enveloppe cash geld om dit te storten.

Een betaalterminal kost zoals je zegt geld. Wat ik vaak zie is dat artsen en degelijke gebruik maken van betaaloplossingen via hun smartphone. Veel goedkoper, veiliger en flexibeler dan een bakje van Atos worldline. Maar mijn huisarts heeft ook nog zo een dikke zwarte portefeuille waar hij heel de middag zijn huisbezoeken mee doet hoor. Rijdt ook met een klein kapitaal aan cash geld rond. Ik ga niet zeggen dat alles 100€ in het wit is, maar grotendeels zal dat toch zo zijn. Die mens gaat echt zich niet laten kennen voor misschien 1000€ belastingvrij te kunnen verdienen.

Achteraf een stiel leren kan nog altijd he 😉 onderwijs is quasi gratis.
Ja dat is wel waar. Ik wou eigenlijk altijd tandarts worden, naar het voorbeeld van verschillende familieleden. :D Helaas heb ik in het middelbaar te weinig wetenschappen gehad, dus dat was toen geen optie. Ook pas veel later vernomen dat er zoiets bestaat als een 7de jaar ASO voor wetenschappen en wiskunde in te halen. Anyway, totaal andere richting uitgegaan. Nu een dikke twee jaar aan het werk in een kantoorjob. Meer en meer begin ik spijt te krijgen dat ik geen job doe waarbij ik met mijn handen kan werken. Maar goed, dit is ook wat off-topic.

Studeren wordt door ouders vooral gepushed om naar de buitenwereld toe goed over te komen. Stel u voor dat hun zoon elektricien geworden is, de horror als ze dat tegen vrienden moeten vertellen!
En het is ook wel dat met een goede diploma je (meer dan waarschijnlijk) niet in een fysiek zware job terecht komt. Een plakker die 60u per week werkt zal goed zijn brood verdienen maar komt iedere avond wel doodmoe thuis natuurlijk. Als een stielman goed geld verdiend is het niet in een 38 urenweek en met 40 verlofdagen hé.

Overlaatst zag ik een filmpje van iemand die als trader bij Goldman Sachs had gewerkt en cv's moest doornemen. Hij vertelde dat hij zo honderden cv's op zijn desk kreeg en heel vaak was het: CV bekijken, masters, geen eerdere ervaring, vuilbak. CV bekijken, masters, niks interessants, vuilbak. "Everyone has got a master".
Ik gok eerder dat het is omdat ze zelf zien hoe hard ze moeten werken in een stoel en hun ouders vroegtijdig hebben zien ten onder gaan/sukkelen met hun gezondheid ten gevolge van het harde werken toen.

Een goede zelfstandige verdient goed zijn brood, maar de gemiddelde loodgieter/electricien/meter die ik hier in het dorp zie passeren en die de 50 gepasseerd zijn, ja dat zie je er wel hard aan. Die zijn quasi uitgeleefd, tegenover de kloeke 50iger (type bankdirecteur/ambtenaar/bureauwerker, die kan er nog heel wat jaren tegenaan zo lijkt het)

Verhalen van snachts wakker worden van de pijnlijke knieen omdat je een halve dag stopcontacten hebt gestoken, kapotte handen/spieren/pezen zijn hier wel schering en inslag.

Kortom gezegd, als stielma' kan je goed verdienen, maar vergis je niet. Het komt echt wel met een kost

Als ge hard werkt zal je met een stiel altijd goed uw boterham verdienen.
Maar er zijn er teveel die te braaf zijn en ‘uurtje factuurtje‘ hanteren.
die bekijken iemand met een bachelor/master als kantoorslaaf,ze werken veel uren maar zijn wel ’vrij’ kwestie van perspectief...

de uitschieters die ik rond mij zie, bedrijf in occasiemachinehandel. 5~6 werknemers ,graafmachines oplappen en verkopen voor export/tuinaanleggers. 2,5 miljoen winst Jaarlijks.
ex klasgenoot die bso zelfs niet heeft afgemaakt. Heeft een Bedrijf in speciale bouwtechnieken met 10 werknemers, 1 miljoen euro winst jaarlijks. (Veegt ook overal zijn kl*ten aan)
klant van mij van net 30 jaar. Bouwaannemer spelen die eigen krotten ‘renoveert. 15 werknemers verdiend ook een paar honderduizend € winst per jaar.

Goede kennis (halfweg 30) werkt halftijds (11u) en heeft een 1900 netto (geen kinderen ten laste)

Het is niet omdat hij dat zegt, dat dat ook klopt.
Misschien met nog wat klussen ernaast, ja.
Ik ken er nog zo die bijklussen als tennisleerkracht, zwemjuf,... Dan kan dat gecombineerd loon zeker zo mooi oplopen! Vooral als ze op beide te weinig belast worden, want op die 11u telt de werkbonus en betaalt die nauwelijks iets. Een belastingsbrief van 4000 euro zal dan zeker geen uitzondering zijn indien die meerdere Jobs combineert 😉

Ja dat is wel waar. Ik wou eigenlijk altijd tandarts worden, naar het voorbeeld van verschillende familieleden. :D Helaas heb ik in het middelbaar te weinig wetenschappen gehad, dus dat was toen geen optie. Ook pas veel later vernomen dat er zoiets bestaat als een 7de jaar ASO voor wetenschappen en wiskunde in te halen. Anyway, totaal andere richting uitgegaan. Nu een dikke twee jaar aan het werk in een kantoorjob. Meer en meer begin ik spijt te krijgen dat ik geen job doe waarbij ik met mijn handen kan werken. Maar goed, dit is ook wat off-topic.
Omscholen is nog altijd mogelijk he...

Notarissen. Gemiddeld 10% op de aankoopprijs van ieder huis om eens 10 minuten een akte voor te lezen.

En hier is de notaris ook nog eens burgemeester. Dus die passeert wel een paar keer aan de kassa.
Dit is niet correct
Je betaalt een notaris gemiddeld gezien 10 % op de aankoop van een woning, maar het ereloon van de notaris is 1.5%-2% van de aankoop. De rest zijn registratierechten die naar de overheid vloeien.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan