Wi-Fi netwerk verbeteren

Even terug op inpikken, ben voor de duurdere versie gegaan en ben heel tevreden van het resultaat. Installatie ging vlot, zit nu overal vlot aan 145 mbps over heel het huis (standaard internet van Orange). Merci voor de tip!

Graag gedaan. Installatie is inderdaad echt simpel via de app. Gewoon in Bridged mode zetten en klaar.

Is dit ook een goed alternatief voor die 360 pods van telenet? (heb er 3 in gebruik)
Eentje aan de modem koppelen en de andere 2 op verschillende verdiepingen?
Enkel stopcontact nodig?

Zeker en vast. Enigste verschil is dat je een aparte pod met kabel hebt. Die 360 pods pluggen rechtstreeks in de muur.

Je hebt inderdaad enkel een stopcontact nodig. Je kan ook UTP gebruiken voor stabielere connectie, maar zolang ze in de buurt van elkaar staan boosten ze de wifi verder en stabiel ook. Heb zelf maar 100mbps (80mbps reële snelheid) verbinding van Proximus en haal gemakkelijk 65mbps via die mesh boxen.

Alles kan je configureren via de Tenda app. Guest account, 2,4 GHz assistant hebben die ook voor wifi smart plugs o.i.d.

Wat bedoel je met "dit" die Deco's of die kit van AliExpress?

Die 360's zijn een mesh systeem van telenet dat volgens mij een re-brand is van Plume Superpods.
Die van Telenet zijn goed, maar moet je huren en er is een punt wanneer dat duurder wordt dan een eigen systeem installeren.

Eigen gekochte systemen zijn op termijn goedkoper, en afhankelijk wat je precies koopt is dat sneller goedkoper (low end) of sneller (mogelijk langere terugverdientijd)...

Even terug op inpikken, ben voor de duurdere versie gegaan en ben heel tevreden van het resultaat. Installatie ging vlot, zit nu overal vlot aan 145 mbps over heel het huis (standaard internet van Orange). Merci voor de tip!

Graag gedaan. Installatie is inderdaad echt simpel via de app. Gewoon in Bridged mode zetten en klaar.

Zeker en vast. Enigste verschil is dat je een aparte pod met kabel hebt. Die 360 pods pluggen rechtstreeks in de muur.

Je hebt inderdaad enkel een stopcontact nodig. Je kan ook UTP gebruiken voor stabielere connectie, maar zolang ze in de buurt van elkaar staan boosten ze de wifi verder en stabiel ook. Heb zelf maar 100mbps (80mbps reële snelheid) verbinding van Proximus en haal gemakkelijk 65mbps via die mesh boxen.

Alles kan je configureren via de Tenda app. Guest account, 2,4 GHz assistant hebben die ook voor wifi smart plugs o.i.d.

Ik ga het er mij dan ook op wagen om deze aan te schaffen. Ik heb wel overal UTP poorten voorzien, dus zal er daar dan ook wel mee verbinden.

Nog tips voor hierbij een netwerk switch aan te kopen?

Ik ga het er mij dan ook op wagen om deze aan te schaffen. Ik heb wel overal UTP poorten voorzien, dus zal er daar dan ook wel mee verbinden.

Nog tips voor hierbij een netwerk switch aan te kopen?
Tot hiertoe nog altijd geen problemen er mee gehad.
Via UTP zal het nog stabieler zijn.

Zelf gebruik ik deze switch:

5-poort bestaat ook als je geen 8 nodig hebt.

Unmanaged GB-switchen, doen exact wat die moeten doen.

ik vind ook wel dat mijn WIFI netwerk verminderd is hoor, maar das niet verwonderlijk: Ik heb nog steeds de telenet modem van 9 jaar terug (bij installatie).

Kan je eigenlijk vragen dat ze eens een nieuwere versie installeren (kostenloos uiteraard) ?

ik vind ook wel dat mijn WIFI netwerk verminderd is hoor, maar das niet verwonderlijk: Ik heb nog steeds de telenet modem van 9 jaar terug (bij installatie).

Kan je eigenlijk vragen dat ze eens een nieuwere versie installeren (kostenloos uiteraard) ?
Meestal als je meedeelt dat je problemen hebt met wifi o.i.d. wisselen ze wel om voor een nieuwe versie. Is bij Proximus toch zo. Telenet geen idee. Je kan altijd eens bellen.

Bij Telenet doen ze dat automatisch als je een hogere snelheid internet kiest dan wat de huidige modem aankan. Als de huidige defect is (remote diagnose) of lijkt krijg je na wat aandringen ook vaak een nieuwe. Die nieuwe versies zijn WiFi 6, de oude WiFi 5.

Terug
Bovenaan