Werken bij (petro)chemische bedrijven

Kan er iemand mij zeggen hoe de sfeer bij Borealis is, iemand die ervaring heeft? Hoeveel zijn de vakantiedagen, welke wagens kan je leasen, etc...

Ps: Kan er mij iemand ook helpen met de sollicitatievragen? Wat vragen ze? Dit zou mij erg helpen....
Ze vinden diploma redelijk belangrijk. 1/2 heeft ongeveer een bachelor.

Verder betalen ze markt conform.
En de extra legale voordelen zijn ook gewoon markt conform.
Lease policy is breed, Volvo v60/Audi A4/ Mercedes C klasse kan allemaal.

Momenteel heb ik 3,5 jaar ervaring in de procesindustrie als operator en zou graag van bedrijf veranderen, heb een bachelor financie en verzekeringswezen.

Ik mag wss volgende week op gesprek want mijn cv hebben ze gelezen, wacht alleen nog op een bevestigingsmail. Desondanks mijn diploma heb ik veel kennis vergaard i.v.m chemie en dergelijke ( distillatie, vacuum verdampers, andere scheidingstechnieken,... ook zelf veel geleerd omdat ik chemie super interessant vind

Werkt u als procesoperator bij Borealis?
Ik werk als operator bij Borealis en wij hebben allemaal SIRA of iets gelijkaardigs gedaan. Zelden een bachelor, op mijn locatie volgens mij nu niemand.
Iets in de 74 dagen verlof ofzo bij 0jaar anciënniteit. Dit is in volcontinu traag roterend 4 ploegen systeem.

Leasewagens: zo goed als alles buiten enkele merken niet: tesla, lexus, nissan, mazda, de grotere namen zoals hierboven gezegd wel.

Sfeer zit goed, niet het gevoel in een grote multinantional te werken.

@joske ,

Zit je in Tessenderlo of effectief in Antwerpen?
Loon vergelijkbaar met andere bedrijven in de Chemie? +\- 7k a 8k per maand?
Zelf ook in chemie maar 5 ploeg stelsel, persoonlijk geen voorstander van.
Gr

Klopt en Antwerpen, arbeiders. Het valt wel mee, tja je kiest ervoor om shiften te doen, het is niet ideeal maar je wordt er dan ook goed voor betaald.

Ik werk als operator bij Borealis en wij hebben allemaal SIRA of iets gelijkaardigs gedaan. Zelden een bachelor, op mijn locatie volgens mij nu niemand.
Iets in de 74 dagen verlof ofzo bij 0jaar anciënniteit. Dit is in volcontinu traag roterend 4 ploegen systeem.

Leasewagens: zo goed als alles buiten enkele merken niet: tesla, lexus, nissan, mazda, de grotere namen zoals hierboven gezegd wel.

Sfeer zit goed, niet het gevoel in een grote multinantional te werken.
Krijgt een operator een wagen ginds?

Bijkomend een dummy vraag.
Ik ken wat mensen die er werken en die verkopen het steeds als 'niks te moeten doen' tot het natuurlijk wel moet bij bv een fout.

In hoeverre te beamen?

Ik ken wat mensen die er werken en die verkopen het steeds als 'niks te moeten doen' tot het natuurlijk wel moet bij bv een fout.

In hoeverre te beamen?
Hmm, effectief mensen dat op deze locatie werken? Zou niet mogen. Je wordt verwacht toch enige verantwoordelijkheid te hebben. Zie je iets dat niet klopt, melden. Actief meewerken/nadenken aan verbeteringen. Housekeeping op orde houden. Controlelijsten afwerken. Jongeren opleiden.

Zo kan ik nog zaken opnoemen, er is altijd wel werk. Bijkomend zijn er ook wel wat productwissels of vrijstellingen te doen.

Er zullen inderdaad personen zijn dat de afwachtende houding aannemen of wachten tot de baas iets komt zeggen. Maar dat zal een minderheid zijn, zo werkt het nu eenmaal in een team/ploeg.

Hmm, effectief mensen dat op deze locatie werken? Zou niet mogen. Je wordt verwacht toch enige verantwoordelijkheid te hebben. Zie je iets dat niet klopt, melden. Actief meewerken/nadenken aan verbeteringen. Housekeeping op orde houden. Controlelijsten afwerken. Jongeren opleiden.

Zo kan ik nog zaken opnoemen, er is altijd wel werk. Bijkomend zijn er ook wel wat productwissels of vrijstellingen te doen.

Er zullen inderdaad personen zijn dat de afwachtende houding aannemen of wachten tot de baas iets komt zeggen. Maar dat zal een minderheid zijn, zo werkt het nu eenmaal in een team/ploeg.
Nee was Evonik enz

In hoeverre te beamen?
Is ook zo.

Hard werken is het niet. Al het moeilijke en zware werk zijn voor onderaannemers.

Is voornamelijk alles checken, opvolging doen, ...

Dus echt hard werken niet. Maar uw dag zal wel gevuld zijn met taken.

De Europese chemie krijgt iig zware tijden te verduren. Ik denk zelfs momenteel geen aanwervingen meer bij oa: basf, ineos en evonik. De concurrentie met China, hoge loonkost, energieprijzen, Trump etc.
Alles moet goedkoper ten koste van de Europese tewerkstelling, zie de auto industrie die hier al een tijdje aan het kelderen is...

Iemand die wat info kan delen over TOA?

Ploegsfeer?
nog interessant om te starten wetende dat een stuk van de kraker gesloten wordt op termijn?
Verloning ? men wou nog niets lossen op het eerste gesprek.

Thx

TOA bestaat niet meer, het is tegenwoordig TEOA.
Zoals gewoonlijk, onmogelijk om op deze vraag te antwoorden. Elke ploeg heeft zijn eigen dynamiek en daar pas je in of net niet.
nog interessant om te starten wetende dat een stuk van de kraker gesloten wordt op termijn?
De kraker wordt in zijn geheel gesloten, niet een deel ervan, datum van sluiting is nog onbekend zal voornamelijk van INEOS afhangen. De toekomst van de verlading en de aromaten is onbekend. Toen men in het verleden installaties sloot (de rubber en NC1, bvb.) heeft men dat personeel steeds overgeheveld naar andere installaties en/of sites (als ze niet in aanmerking kwamen voor pensionering, etc.).
Verloning ? men wou nog niets lossen op het eerste gesprek.
Maandloon lager dan de raffinaderij, veel beter pensioenplan en in tegenstelling tot de raffinaderij krijgen ze daar wel nog iets gedaan met CAO onderhandelingen.

Goedenavond mensen!

Zijn er hier onder jullie werknemers van Sanofi in Geel? Meer bepaald proces operators in hal 2? Ik zou graag willen weten hoe jullie dat werk ervaren? Snel werken of op je gemak? Goed managment? Brutoloon? Opleidings of doorgroeimogelijkheden? Andere dingen waar ik nu even niet aan denk?

Ik heb op het moment een vaste job maar ik ben daar een beetje op uit gekeken. Ik wil ook geen onnodige risicos nemen want ben vader van 4 waarvan 2 met gezondheidsproblemen dus ook een thuisblijf mama hier.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Goedenavond mensen!

Zijn er hier onder jullie werknemers van Sanofi in Geel? Meer bepaald proces operators in hal 2? Ik zou graag willen weten hoe jullie dat werk ervaren? Snel werken of op je gemak? Goed managment? Brutoloon? Opleidings of doorgroeimogelijkheden? Andere dingen waar ik nu even niet aan denk?

Ik heb op het moment een vaste job maar ik ben daar een beetje op uit gekeken. Ik wil ook geen onnodige risicos nemen want ben vader van 4 waarvan 2 met gezondheidsproblemen dus ook een thuisblijf mama hier.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Brutoloon kan je normaal in de vacatures vinden. Andere vragen laat ik aan anderen over, geen idee van.

Edit: https://www.jobssanofi.be/nl/vacatures/operator

Terug
Bovenaan