Werk Werkdruk: thuiswerk/verlof/uren inhalen

Dit soort commentaar is enkel om uit te lokken.
Ik kan mij ondertussen ook een heel goed beeld vormen van jouw persoonlijkheid (of wat het ook mag voorstellen), en dat is zeker niet positief. ;)
Die kan idd botsen met werkschuwe persoonlijkheden 😉
 
Die kan idd botsen met werkschuwe persoonlijkheden 😉
Maar ga je nu echt stellen dat om 22:15 niet plots out of the blue willen beginnen werken 'werkschuw' is ?

Ik heb gisteren ook 8-23 gewerkt, zal vanavond werken en morgen. Maar dat wil niet zeggen dat ik er vrolijk van wordt dat ik ineens onbetaald moet beginnen werken wanneer ik iets anders aan het doen was of gepland had
 
Een medaille niet, promoties en een interessant carrièrepad wel 😉
Als je extravert bent of je jezelf kan doen opvallen en de juiste mensen leert kennen die u mee omhoog duwen op de ladder, dan dat klopt dit. Maar een bescheiden introverte kerel of minder mooie dame die overuren klokt tegen de sterren op, alles doet en laat voor zijn / haar werk en zijn/haar stinkende best doet? Ook al is dat werk zéér goed geleverd, ...

Iemand met de foute uitstraling ... die krijgt juist niks ..

Maar ga je nu echt stellen dat om 22:15 niet plots out of the blue willen beginnen werken 'werkschuw' is ?

Ik heb gisteren ook 8-23 gewerkt, zal vanavond werken en morgen. Maar dat wil niet zeggen dat ik er vrolijk van wordt dat ik ineens onbetaald moet beginnen werken wanneer ik iets anders aan het doen was of gepland had
Als het echt moet en de baas roept help (!) we zitten in de shit kan je aub nog doorwerken tot laat in de avond, want anders ga ik het mogen uitleggen morgen! --> Yup, dan zeg ik géén probleem baas en die dag zat ik dan effectief tot erg laat in de avond, verder door te werken tot het af was.

We hebben toen zelfs de nachtwaker moeten verwittigen zodat het alarm niet afging. :tongue:

Ik doe wat moet, en ik doe extra inspanningen net voor deadlines als de nood hoog is. Ik help collega's die in de shit zitten en dat krijg ik dan vroeg of laat terug (die hulp). Ik help de baas tenzij ie mij afblaft en mij ne sukkel noemt ...

Maar ik ga niet zomaar chronisch (gratis?) overuurtjes kloppen, gewoon om op een goed blaadje te staan. Ik heb zoiets ook nog nooit gedaan om carrière proberen te maken.

Maar hey iedereen doet wat hij/zij het beste vindt, voor zichzelf. Dus als iemand heel hard wil werken en zwoegen voor zijn job, dan moet ie dat gewoon doen als ie er blij van wordt. ;)
 
Laatst bewerkt:
Die kan idd botsen met werkschuwe persoonlijkheden 😉

Ik heb in mijn team liever mensen die na een vrije avond, vrije dag of vakantie met opgeladen batterijen terug toekomen op het werk omdat ze alles even hebben kunnen loslaten, dan mensen die om 23u nog dingen hebben afgewerkt en stijf van de stress en randje burn-out hun dag aanvatten. Uw werk buiten de werkuren kunnen en mogen loslaten is goed voor uw mentale gezondheid en dat komt de prestaties tijdens de uren alleen maar ten goede.
 
Ik heb in mijn team liever mensen die na een vrije avond, vrije dag of vakantie met opgeladen batterijen terug toekomen op het werk omdat ze alles even hebben kunnen loslaten, dan mensen die om 23u nog dingen hebben afgewerkt en stijf van de stress en randje burn-out hun dag aanvatten. Uw werk buiten de werkuren kunnen en mogen loslaten is goed voor uw mentale gezondheid en dat komt de prestaties tijdens de uren alleen maar ten goede.
Maar @Straddle zijn punt is natuiurlijk dat als je uw werk graag doet werken na de uren een bron van ontspanning en plezier is en niet leidt tot stress en burn out.

Het probleem zit hem daar waar mss <5% wordt betaald om iets te doen dat ze echt voor hun plezier doen
 
Maar @Straddle zijn punt is natuiurlijk dat als je uw werk graag doet werken na de uren een bron van ontspanning en plezier is en niet leidt tot stress en burn out.

Het probleem zit hem daar waar mss <5% wordt betaald om iets te doen dat ze echt voor hun plezier doen
En zelfs dan doe ik het NIET.

Ik doe mijn huidig werk dat ik momenteel uitvoer, heel erg graag. (Lees huidig werk, ik heb ook werk gedaan dat ik niet zo graag doe).
Toch staat mijn telefoon quasi elk weekend in ignore mode voor de werkgever en log ik ook niet aan. (Tenzij ze specifiek vragen stand-by te staan, dan doe ik dat zelden wel eens)

Dat noem ik gewoon 'afwisseling' van hobby's. Ik heb ook nog andere hobby's en zaken te doen en daarvoor reserveer ik de weekends.
Precies of iedereen heeft als enige hobby: Zijn job uitoefenen. Dat is ook niet waar. (Toch niet bij iedereen)

Ik denk ook wel dat hier het probleem ligt, niet iedereen is ervoor gemaakt om in een concurrentiële omgeving te werken. Een tijdje terug belde mijn baas mij ook nog op om 22:15 omdat er dringend iets voorbereid moest worden voor de volgende ochtend (from scratch). Dan kan je ook niet zomaar zeggen "foert, ik kijk vanavond tv", dat past niet in die jobsetting.
Dat hangt van de jobinhoud af en afspraken die je maakt met je baas. Als jou job een type job is waar je regelmatig (al dan niet betaald) stand-by moet staan, dan is het verantwoord van de telefoon op te nemen om dat uur, als dat de gang van zaken is.

Maar dat is niet voor elke job het geval. Als mijn baas mij opbelt om 22:15 dan is de kans reëel dat ik al in bed lig te slapen. Dan antwoord ik echt niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb daar ook wel een punt van gemaakt en afspraken rond afgedwongen. Ik ben beschikbaar tijdens de normale kantooruren, ik doe mijn best en ik spring bij waar dat nodig is voor het project/opdracht. Maar mijn privéleven is mijn privéleven en met last-minute shizzle moet je bij mij niet afkomen. Ik fiets ook, mijn GSM staat dan op stil met de dataverbinding uit (het is nu niet dat ik excels of een architectenplan kan gaan nakijken in het midden van een patattenveld ten zuiden van Beauvechain op een 3G verbinding). Mijn verloning is ook niet van die aard dat een werkgever dit kan verwachten.

"Even een sprintje trekken" kan ik gerust, en lange dagen kloppen op koffie en adrenaline om de deadline te halen kan ook, maar dan wel voor een conforme compensatie (oftewel overuurtarief, oftewel ATV-uren). En dat gaat perfect, want iedereen weet wat ze aan mij hebben.
 
Thuiswerken, fuck dat.

Kleine is ziek, heeft koorts, en mag dus niet naar de kinderopvang. Geen alternatieve opvang voorhanden. Sociaal verlof dus. Maar ik had een belangrijke meeting vanmiddag. Ik dus 's morgens sociaal verlof genomen en mijn vrouw 's middags, zodat ik die meeting nog kon doen al thuiswerkend.

Ik moest dus in de voormiddag naar de dokter met de kleine. Afspraak om 12u. Drie kwartier moeten wachten in de wachtzaal. Agenda van dokters > agenda mac-bc. Was dus ruim na 13u tegen dat ik daar terug buiten was. Ongeveer 13u30 tegen dat ik thuis was. Meeting om 14u en ik moest nog eten en mijn meeting voorbereiden dus mijn vrouw moest overnemen (om op de kleine te passen).

Maar ze wou per se toch eerst nog naar de apotheek om onmiddellijk met de medicatie te starten. Gezondheid van de kleine gaat voor. Ik dus in een half uur simultaan proberen eten, meeting voorbereiden en op de kleine te passen.
- Na 5 minuten: Belt iemand aan. Pakjesdienst. Voor de buren. *zucht*
- Na 5 minuten: De CEO belt voor een update van een project. Kleine aan het krijsen op de achtergrond.
- Na 5 minuten: De buurman begint zijn vloer open te breken met een drilboor.
- Na 5 minuten: Belt iemand aan. De aannemer staat voor de deur. De aannemer die ik al wekenlang ter plaatse probeer te krijgen en die eindelijk kon komen vandaag. De aannemer tegen wie ik had gezegd om zéker niet langs te komen tussen 14u en 15u omdat ik dan een BELANGRIJKE MEETING had. Het is inderdaad 13u54. :sarcastic: Agenda van aannemers > agenda mac-bc blijkbaar. Het is 13u59. Ik krijg uiteraard niet alles uitgelegd in die 6 minuten en er bleken, oh wonder, enkele misverstanden te zijn. Ik stuur in de meeting-chat de vraag of de meeting 15 minuten kan uitgesteld worden. Verder bespreken met aannemer. 14u03: nog steeds geen antwoord, blijkbaar dat bericht niet gekregen. Ik bel enkele meeting-deelnemers op om nog eens te vragen de meeting uit te stellen. "Liever niet want ik moet vroeger door". Bla bla. Aangedrongen. Bon, ja, het is goed.
- 14u21: Al hijgend start ik de meeting totaal onvoorbereid, na mijn excuses aan te bieden.
- Na 15 minuten vond mijn vrouw het nodig om tijdens mijn meeting doodleuk aan te kloppen om een domme vraag te stellen. :wtf:
- Na 15 minuten vond mijn aannemer het nodig om tijdens mijn meeting doodleuk aan te kloppen met de resultaten van zijn opmeting en dat hij naar huis was. :wtf:
- Na 15 minuten hoorde ik constant de kleine blèten op de achtergrond, door mijn noise cancellation headphone. Uitgerekend op dit moment vond mijn vrouw het nodig om de methode toe te passen van "laat de kleine maar even blèten". :wtf: Ah ja natuurlijk.
- Meeting is gedaan. Ik sta stijf van de stress en besluit een sigaret te roken buiten. Mijn vrouw zat toch boven met de kleine (ik doe dat niet graag in hun bijzijn).
- Mijn vrouw vond het nodig om uitgerekend op dit moment de nieuwe tactiek toe te passen van "Als de kleine niet wil slapen, dan halen we hem gewoon direct terug naar beneden." Daar stond ik dan met de sigaret in mijn pollen, nog stijver van de stress dan ervoor.
- Omwille van bovenstaande redenen ben ik kwaad op mijn vrouw. Mijn vrouw is kwaad op mij "omdat ik zomaar overdag durf roken in het bijzijn van de kleine".

Fuck dat, ontplof allemaal. Waar is mijn onbewoond eiland.
Wat begrijpen mensen ook niet aan het feit dat ik verdomme een meeting heb?! Sommige mensen denken precies dat "meeting" gelijkstaat aan passief een webinar volgen ofzo. Terwijl ik die meeting moest leiden.
De volgende keer trap ik het af bij de dokter na maximum een kwartier wachten, doe ik alle rolluiken naar beneden, voordeur op slot en ik zet de plomb af van de deurbel. Ik haal de batterij uit mijn gsm. Ik zet prikkeldraad rond mijn bureau op 1000V.

Ik wil een beetje agile zijn, ik wil flexibel zijn en multitasken. Maar er zijn grenzen.
Maar beeld je nu eens dezelfde situatie in zonder thuiswerk.
Die voormiddag blijft hetzelfde, want uw kind blijft ziek. Je kon dus om kwart voor 1 naar uw werk vertrekken. Dat is dan x uur rijden + je moet nog eten + je moet uw meeting nog voorbereiden + je moet u nog installeren op uw bureau.
Dan heb je nog een aantal mogelijkheden die uw meeting ook verpesten:
1) Ongeval gebeurd, je bent sowieso te laat
2) Je hebt zelf een ongeval (want je bent oververmoeid) ==> meeting moet gecancelled worden.

Uw aannemer die je al weken probeert vast te krijgen zegt "foert, als hij zelfs niet thuis kan blijven als ik kom, dan kan hij de boom in".

Dankzij de open bureaus overal, beslissen uw collega's om tijdens uw meeting eens een verjaardagsliedje te zingen op de achtergrond.
En het gebouw naast jullie kantoor wordt net verbouwd.

Samenvatting: geen enkel van uw problemen zou je niet kunnen voorhebben bij het werken op kantoor. Vervang gewoon wenende baby door lastige collega's in al uw zinnen.

Ik vraag me wel af wat ze zouden doen als je nu tegen een boom was gereden. Want dan kon de meeting ook niet door gaan en kon die toch wel gewoon verplaatst worden?
 
Ik vraag me wel af wat ze zouden doen als je nu tegen een boom was gereden. Want dan kon de meeting ook niet door gaan en kon die toch wel gewoon verplaatst worden?
Dan was er een week later wel gewoon een meeting. Eentje met koffiekoeken en koffie bovendien, in de plaatselijke parochiezaal.
 
Ik houd me braaf vast aan de acht uur per dag dat ik doe, maar je hebt er natuurlijk anderen die vrolijk mails sturen vroeg in de ochtend tot een kot in de nacht. En dat vertaalt zich nu in meer dan honderd mails per dag. En natuurlijk zit ik vijf tot zes uur per dag in meeting. Als ik gemiddeld één minuut nodig heb om een mail te lezen, zit mijn dag er weer op en dan kan het echte werk beginnen.
 
werkdruk.... Ja wij krijgen vaak veel vragen voor offerte's.
Maar ik heb daar iets op gevonden:

Als het me allemaal te veel wordt, dan sleep ik die mails gewoon in de spam folder.
Dan zeg ik tegen mijn baas "dat is omdat ze die mails naar 100'en mensen sturen om offerte's te krijgen.... Vandaar dat ONS MAIL systeem dat detecteert". Dus das verloren moeite ! :p

Bespaart me een hoop werk. We hebben toch werk genoeg. En al die offerte's, slechts 10% stuurt daarna nog effectief feedback.
 
werkdruk.... Ja wij krijgen vaak veel vragen voor offerte's.
Maar ik heb daar iets op gevonden:

Als het me allemaal te veel wordt, dan sleep ik die mails gewoon in de spam folder.
Dan zeg ik tegen mijn baas "dat is omdat ze die mails naar 100'en mensen sturen om offerte's te krijgen.... Vandaar dat ONS MAIL systeem dat detecteert". Dus das verloren moeite ! :p

Bespaart me een hoop werk. We hebben toch werk genoeg. En al die offerte's, slechts 10% stuurt daarna nog effectief feedback.
Ik doe dat ook met mijn energiefacturen maar dat pakt jammer genoeg niet :oi22:
 
Terug
Bovenaan