Werk Werkdruk: thuiswerk/verlof/uren inhalen

mac-bc

Banned
Thuiswerken, fuck dat.

Kleine is ziek, heeft koorts, en mag dus niet naar de kinderopvang. Geen alternatieve opvang voorhanden. Sociaal verlof dus. Maar ik had een belangrijke meeting vanmiddag. Ik dus 's morgens sociaal verlof genomen en mijn vrouw 's middags, zodat ik die meeting nog kon doen al thuiswerkend.

Ik moest dus in de voormiddag naar de dokter met de kleine. Afspraak om 12u. Drie kwartier moeten wachten in de wachtzaal. Agenda van dokters > agenda mac-bc. Was dus ruim na 13u tegen dat ik daar terug buiten was. Ongeveer 13u30 tegen dat ik thuis was. Meeting om 14u en ik moest nog eten en mijn meeting voorbereiden dus mijn vrouw moest overnemen (om op de kleine te passen).

Maar ze wou per se toch eerst nog naar de apotheek om onmiddellijk met de medicatie te starten. Gezondheid van de kleine gaat voor. Ik dus in een half uur simultaan proberen eten, meeting voorbereiden en op de kleine te passen.
- Na 5 minuten: Belt iemand aan. Pakjesdienst. Voor de buren. *zucht*
- Na 5 minuten: De CEO belt voor een update van een project. Kleine aan het krijsen op de achtergrond.
- Na 5 minuten: De buurman begint zijn vloer open te breken met een drilboor.
- Na 5 minuten: Belt iemand aan. De aannemer staat voor de deur. De aannemer die ik al wekenlang ter plaatse probeer te krijgen en die eindelijk kon komen vandaag. De aannemer tegen wie ik had gezegd om zéker niet langs te komen tussen 14u en 15u omdat ik dan een BELANGRIJKE MEETING had. Het is inderdaad 13u54. :sarcastic: Agenda van aannemers > agenda mac-bc blijkbaar. Het is 13u59. Ik krijg uiteraard niet alles uitgelegd in die 6 minuten en er bleken, oh wonder, enkele misverstanden te zijn. Ik stuur in de meeting-chat de vraag of de meeting 15 minuten kan uitgesteld worden. Verder bespreken met aannemer. 14u03: nog steeds geen antwoord, blijkbaar dat bericht niet gekregen. Ik bel enkele meeting-deelnemers op om nog eens te vragen de meeting uit te stellen. "Liever niet want ik moet vroeger door". Bla bla. Aangedrongen. Bon, ja, het is goed.
- 14u21: Al hijgend start ik de meeting totaal onvoorbereid, na mijn excuses aan te bieden.
- Na 15 minuten vond mijn vrouw het nodig om tijdens mijn meeting doodleuk aan te kloppen om een domme vraag te stellen. :wtf:
- Na 15 minuten vond mijn aannemer het nodig om tijdens mijn meeting doodleuk aan te kloppen met de resultaten van zijn opmeting en dat hij naar huis was. :wtf:
- Na 15 minuten hoorde ik constant de kleine blèten op de achtergrond, door mijn noise cancellation headphone. Uitgerekend op dit moment vond mijn vrouw het nodig om de methode toe te passen van "laat de kleine maar even blèten". :wtf: Ah ja natuurlijk.
- Meeting is gedaan. Ik sta stijf van de stress en besluit een sigaret te roken buiten. Mijn vrouw zat toch boven met de kleine (ik doe dat niet graag in hun bijzijn).
- Mijn vrouw vond het nodig om uitgerekend op dit moment de nieuwe tactiek toe te passen van "Als de kleine niet wil slapen, dan halen we hem gewoon direct terug naar beneden." Daar stond ik dan met de sigaret in mijn pollen, nog stijver van de stress dan ervoor.
- Omwille van bovenstaande redenen ben ik kwaad op mijn vrouw. Mijn vrouw is kwaad op mij "omdat ik zomaar overdag durf roken in het bijzijn van de kleine".

Fuck dat, ontplof allemaal. Waar is mijn onbewoond eiland.
Wat begrijpen mensen ook niet aan het feit dat ik verdomme een meeting heb?! Sommige mensen denken precies dat "meeting" gelijkstaat aan passief een webinar volgen ofzo. Terwijl ik die meeting moest leiden.
De volgende keer trap ik het af bij de dokter na maximum een kwartier wachten, doe ik alle rolluiken naar beneden, voordeur op slot en ik zet de plomb af van de deurbel. Ik haal de batterij uit mijn gsm. Ik zet prikkeldraad rond mijn bureau op 1000V.

Ik wil een beetje agile zijn, ik wil flexibel zijn en multitasken. Maar er zijn grenzen.
 
Thuiswerken, fuck dat.

Kleine is ziek, heeft koorts, en mag dus niet naar de kinderopvang. Geen alternatieve opvang voorhanden. Sociaal verlof dus. Maar ik had een belangrijke meeting vanmiddag. Ik dus 's morgens sociaal verlof genomen en mijn vrouw 's middags, zodat ik die meeting nog kon doen al thuiswerkend.

Ik moest dus in de voormiddag naar de dokter met de kleine. Afspraak om 12u. Drie kwartier moeten wachten in de wachtzaal. Agenda van dokters > agenda mac-bc. Was dus ruim na 13u tegen dat ik daar terug buiten was. Ongeveer 13u30 tegen dat ik thuis was. Meeting om 14u en ik moest nog eten en mijn meeting voorbereiden dus mijn vrouw moest overnemen (om op de kleine te passen).

Maar ze wou per se toch eerst nog naar de apotheek om onmiddellijk met de medicatie te starten. Gezondheid van de kleine gaat voor. Ik dus in een half uur simultaan proberen eten, meeting voorbereiden en op de kleine te passen.
- Na 5 minuten: Belt iemand aan. Pakjesdienst. Voor de buren. *zucht*
- Na 5 minuten: De CEO belt voor een update van een project. Kleine aan het krijsen op de achtergrond.
- Na 5 minuten: De buurman begint zijn vloer open te breken met een drilboor.
- Na 5 minuten: Belt iemand aan. De aannemer staat voor de deur. De aannemer die ik al wekenlang ter plaatse probeer te krijgen en die eindelijk kon komen vandaag. De aannemer tegen wie ik had gezegd om zéker niet langs te komen tussen 14u en 15u omdat ik dan een BELANGRIJKE MEETING had. Het is inderdaad 13u54. :sarcastic: Agenda van aannemers > agenda mac-bc blijkbaar. Het is 13u59. Ik krijg uiteraard niet alles uitgelegd in die 6 minuten en er bleken, oh wonder, enkele misverstanden te zijn. Ik stuur in de meeting-chat de vraag of de meeting 15 minuten kan uitgesteld worden. Verder bespreken met aannemer. 14u03: nog steeds geen antwoord, blijkbaar dat bericht niet gekregen. Ik bel enkele meeting-deelnemers op om nog eens te vragen de meeting uit te stellen. "Liever niet want ik moet vroeger door". Bla bla. Aangedrongen. Bon, ja, het is goed.
- 14u21: Al hijgend start ik de meeting totaal onvoorbereid, na mijn excuses aan te bieden.
- Na 15 minuten vond mijn vrouw het nodig om tijdens mijn meeting doodleuk aan te kloppen om een domme vraag te stellen. :wtf:
- Na 15 minuten vond mijn aannemer het nodig om tijdens mijn meeting doodleuk aan te kloppen met de resultaten van zijn opmeting en dat hij naar huis was. :wtf:
- Na 15 minuten hoorde ik constant de kleine blèten op de achtergrond, door mijn noise cancellation headphone. Uitgerekend op dit moment vond mijn vrouw het nodig om de methode toe te passen van "laat de kleine maar even blèten". :wtf: Ah ja natuurlijk.
- Meeting is gedaan. Ik sta stijf van de stress en besluit een sigaret te roken buiten. Mijn vrouw zat toch boven met de kleine (ik doe dat niet graag in hun bijzijn).
- Mijn vrouw vond het nodig om uitgerekend op dit moment de nieuwe tactiek toe te passen van "Als de kleine niet wil slapen, dan halen we hem gewoon direct terug naar beneden." Daar stond ik dan met de sigaret in mijn pollen, nog stijver van de stress dan ervoor.
- Omwille van bovenstaande redenen ben ik kwaad op mijn vrouw. Mijn vrouw is kwaad op mij "omdat ik zomaar overdag durf roken in het bijzijn van de kleine".

Fuck dat, ontplof allemaal. Waar is mijn onbewoond eiland.
Wat begrijpen mensen ook niet aan het feit dat ik verdomme een meeting heb?! Sommige mensen denken precies dat "meeting" gelijkstaat aan passief een webinar volgen ofzo. Terwijl ik die meeting moest leiden.
De volgende keer trap ik het af bij de dokter na maximum een kwartier wachten, doe ik alle rolluiken naar beneden, voordeur op slot en ik zet de plomb af van de deurbel. Ik haal de batterij uit mijn gsm. Ik zet prikkeldraad rond mijn bureau op 1000V.

Ik wil een beetje agile zijn, ik wil flexibel zijn en multitasken. Maar er zijn grenzen.
Een vrouw en kinderen. Het plezier dat dit een mens kan geven. Onbetaalbaar....
 
Je bent echt op weg naar een zwaar infarct voor uw 50ste Mac.

Ik heb soms ook dat gevoel.

Maar waar ligt de oorzaak?
- Word ik omringd door idioten?
- Is het een te veeleisende job?
- Ligt het aan mijn vrouw en kind?
- Trek ik mij alles teveel aan?
 
Ik heb soms ook dat gevoel.

Maar waar ligt de oorzaak?
- Word ik omringd door idioten?
- Is het een te veeleisende job?
- Ligt het aan mijn vrouw en kind?
- Trek ik mij alles teveel aan?
Of een combinatie van te hoge eisen stellen voor jezelf én je omgeving.

Ik snap bvb begot niet waarom je bvb woest bent omdat de huisarts uitloopt met zijn timing. Het is niet dat die een half uur koffiepauze heeft genomen om op fb wat te scrollen he. Moet die soms een gesprek met iemand met depressie afkappen of een "halve uitleg" doen aan iemand waar diabetes uit het bloedonderzoek blijkt "want de Mac zijne kleine heeft wel koorts en om 14u een vergadering die hij nog niet heeft voorbereiding"?
Het is niet alsof die arts voor de fun uitloopt he, die zal hierdoor ook geen lunchpauze kunnen nemen.

Dat je pissed bent op je partner voor onnodig storen tijdens een vergadering snap ik dan wél weer.
Maar jullie zitten beiden op jullie tandvlees door chronisch slaaptekort dus haar irritaties en ergernissen aan jou zijn even groot als omgekeerd. De zware tol van kleine kinderen, helaas. 😟
 
Ik heb soms ook dat gevoel.

Maar waar ligt de oorzaak?
- Word ik omringd door idioten?
- Is het een te veeleisende job?
- Ligt het aan mijn vrouw en kind?
- Trek ik mij alles teveel aan?
Iets uit elke kolom? En je doet daar zelf ook wel een paar niet al te verstandige zaken dus voeg dat er ook al maar aan toe.

Maar ja dat soort situatie met dan het slaapgebrek er bovenop moet je echt niet te lang trekken want dat is verkort aan uw leven. Realiteit is dat als je EN beide een veeleisende job doet EN het kind alles wil geven EN verbouwen EN (zoals hier vroeger al vermeld door jou) wilt sociaal zijn. Dan gaan er zaken serieus fout lopen. Er zijn maar zoveel uren in een dag.
 
Laatst bewerkt:
Thuiswerken, fuck dat.

...
Je post zijn een reden op zich om iedere dag terug te keren naar dit forum.
Enkel de reden waarom precies kan ik niet precies benoemen...
Ik voel precies altijd een beetje met je mee (ook al betwijfel ik wel of je dat altijd zou verdienen)
 
- Trek ik mij alles teveel aan?
Dit.

Alles keihard aantrekken, spontaan 'insane' hard werken en spontaan gratis overuurtjes klokken of gewoon uw ding doen en er vooral voor zorgen dat uw collega's en naaste baas/manager zeer tevreden is. Dat tweede is echt voldoende.

Wat de werkgever interesseert is of het werk tijdig afgeraakt. Of mensen nu keihard werken of niks doen, dat is de taak van uw eigen collega's en manager om dit te controleren, de werkgever an sich kan dit geen moer schelen (tenzij het hem/haar extra geld kost). De werkgever zelf wil maar 1 ding: Money Money Money ..
 
- Trek ik mij alles teveel aan?
100% dit.

Ben er zelf ook heel lang schuldig aan geweest (en nog steeds). If nobody gives a fuck, neither should you. Stoppen met je opwinden in zaken waar je toch niets aan kan doen en leren loslaten.

Mss moet je het boek "the subtle art of not giving a fuck" eens lezen :)
 
Je bedoelt eigenlijk: werken tijdens je verlof, fuck dat.
Niet echt, hij had enkel verlof in de voormiddag, al snap ik dan wel niet dat hij om 12 uur naar de dokter gaat. Maar dat zal we afhangenvan uw definitie van voormiddag.

Maar ja dat heeft niks te maken met thuiswerken maar alles met de implementatie.
 
Of een combinatie van te hoge eisen stellen voor jezelf én je omgeving.

Ik snap bvb begot niet waarom je bvb woest bent omdat de huisarts uitloopt met zijn timing. Het is niet dat die een half uur koffiepauze heeft genomen om op fb wat te scrollen he. Moet die soms een gesprek met iemand met depressie afkappen of een "halve uitleg" doen aan iemand waar diabetes uit het bloedonderzoek blijkt "want de Mac zijne kleine heeft wel koorts en om 14u een vergadering die hij nog niet heeft voorbereiding"?
Het is niet alsof die arts voor de fun uitloopt he, die zal hierdoor ook geen lunchpauze kunnen nemen.

Maar het is toch ook gewoon de omgeving waarin ik werk die dergelijke eisen oplegt?

In mijn verhaal zie je daar het mooiste voorbeeld van:
- Mac-bc durft zijn meeting éénmalig (!) 15 minuutjes naar achteren schuiven met lopen en vliegen, met excuses aanbieden, ... -> Resultaat die je krijgt van je (interne) klanten: Gezaag en geklaag.
- De meetings van dokters schuiven standaard, elke dag minstens met 30 minuten op, zonder blikken of blozen, zonder excuses aan te bieden. -> Resultaat die je krijgt van je klanten: "Ah dokter, ik ben blij jou te zien!".
- De afspraken van aannemers worden quasi nooit nagekomen, nemen nooit de telefoon op, en na enkele weken zagen en ettelijke telefoons komen ze dan uiteindelijk toch eindelijk eens opdagen. -> Resultaat die je krijgt van je klanten: "Aaah, aannemer! Je komt eigenlijk niet zo gelegen maar ik ben blij dat ik je zie! Ik schuif mijn meeting wel op voor jou. Moet je iets hebben om te drinken meneer den aannemer?".

Als consultant-ingenieur ben je toch echt de beerput van het werkvolk hé. De moderne slavernij. Met veeleisende externe klanten, veeleisende interne klanten, meerdere lagen leidinggevenden (n+1, n+2, CEO) die continu over je schouders zitten kijken en je elk moment kunnen bellen, continu verantwoording afleggen, ... Dit alles in een wiskundig exacte omgeving waarbij elk foutje je dus zwart op wit kan aangewreven worden.

Hoe langer hoe meer ben ik ervan overtuigd dat het ingenieursvak nog altijd de mooiste discipline is die er bestaat, as such. Maar dat het in onze huidige professionele wereld vaak vertaald wordt in strontjobs met veel werkdruk, veel (reële!) verantwoordelijkheid en weinig "respect".

Dat je pissed bent op je partner voor onnodig storen tijdens een vergadering snap ik dan wél weer.
Maar jullie zitten beiden op jullie tandvlees door chronisch slaaptekort dus haar irritaties en ergernissen aan jou zijn even groot als omgekeerd. De zware tol van kleine kinderen, helaas. 😟

Dat zal inderdaad niet helpen.
 
Niet echt, hij had enkel verlof in de voormiddag, al snap ik dan wel niet dat hij om 12 uur naar de dokter gaat. Maar dat zal we afhangenvan uw definitie van voormiddag.

Maar ja dat heeft niks te maken met thuiswerken maar alles met de implementatie.

Dat heb ik nochtans duidelijk gemaakt in mijn relaas:
- Agenda van dokters > Agenda's van de rest van de bevolking
- Agenda van aannemers > Agenda's van de rest van de bevolking

Ik vraag mij oprecht af hoe een aannemer er ooit in slaagt om een afspraak bij de dokter vast te krijgen. Wie zou er het eerst plooien in het jaar 2025?
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik nochtans duidelijk gemaakt in mijn relaas:
- Agenda van dokters > Agenda's van de rest van de bevolking
- Agenda van aannemers > Agenda's van de rest van de bevolking

Ik vraag mij oprecht af hoe een aannemer er ooit in slaagt om een afspraak bij de dokter vast te krijgen. Wie zou er het eerst plooien?
De wachttijden bij artsen zijn inderdaad een reëel probleem. Als wij bij de gynaecoloog (en al redelijk nerveus zijn) is het standaard een uur later dan het gegeven uur. Standaard.
 
De wachttijden bij artsen zijn inderdaad een reëel probleem. Als wij bij de gynaecoloog (en al redelijk nerveus zijn) is het standaard een uur later dan het gegeven uur. Standaard.

Dat moet toch zalig zijn als dokter? Je geen hol moeten aantrekken van een planning, iedereen laten wachten, ... en als resultaat lachende mensen die content zijn dat ze eindelijk mogen spreken met jou.

Als ik dat vergelijk met mijn situatie, dan betwijfel ik ten zeerste of de stress ligt aan het feit dat ik "te hoge verwachtingen stel". Sorry, maar dat is gewoon de omgeving waarin je werkt.
 
  • Unsure
Waarderingen: 515
Dat moet toch zalig zijn als dokter? Je geen hol moeten aantrekken van een planning, iedereen laten wachten, ... en als resultaat lachende mensen die content zijn dat ze eindelijk mogen spreken met jou.

Als ik dat vergelijk met mijn situatie, dan betwijfel ik ten zeerste of de stress ligt aan het feit dat ik "te hoge verwachtingen stel". Sorry, maar dat is gewoon de omgeving waarin je werkt.
Ik moet soms wel eens lachen met uw rants, maar ik denk echt dat je ander werk moet zoeken en het leven iets "chiller" moet proberen aan te pakken. Als in, als het vandaag niet gebeurt, dan morgen wel.
Ik doe dat zelf ook te weinig soms, maar de stressniveaus die ik soms heb zijn precies niks in vergelijking met u.
 
Dat moet toch zalig zijn als dokter? Je geen hol moeten aantrekken van een planning, iedereen laten wachten, ... en als resultaat lachende mensen die content zijn dat ze eindelijk mogen spreken met jou.

Als ik dat vergelijk met mijn situatie, dan betwijfel ik ten zeerste of de stress ligt aan het feit dat ik "te hoge verwachtingen stel". Sorry, maar dat is gewoon de omgeving waarin je werkt.
Of natuurlijk net zoals die aannemers en die dokters zeggen "nee, dat gaat niet, t is zo of 't is niet". Niet vragen om om te zetten, gewoon doen, niet excuseren, gewoon de feiten melden en verder. Der is iets gebeurt, dat heeft gevolgen gehad, ziehier de situatie zoals het nu is

Want ge blijft maar doen alsof al die anderen speciaal om u te kloten hun afspraken/agenda's maar blijven omgooien. Alsof ik/wij nooit op klanten moeten wachten of weer maar eens voor een gesloten deur staan te draaien...

Soit, dat gaat de anekdotische toer op gaan gaan dus ik laat het hier wel bij wat dat betreft.

Een (in mijn ogen) heel belangrijke tip wel nog: "Nee" is een perfect acceptabel antwoord op bijna elke vraag.
 
Terug
Bovenaan