welke zitmaaier?

Chilliewillie88

Active member
Er is al een topic over robotmaaiers maar een topic over zitmaaiers ontbreekt nog.

Wij zijn al een tijdje aan het uitkijken om een zitmaaier te kopen. Ik vind het echter nogal een lastige bevalling.

Wij hebben alles samen een +- 2.400 m² dat regelmatig gemaaid dient te worden. Het grootste stuk hiervan is momenteel gazon. Daarnaast ook nog wel wat hooilandjes. Zou handig zijn moest de zitmaaier zich ook een weg weten te banen door dit langer gras.

Wij hebben in onze tuin enorm veel kantjes en hoekjes wat het voor een traditionele zitmaaier niet erg gemakkelijk maakt. Een robot overwegen wij de komende jaren niet aangezien onze tuininrichting nog wel verder zal veranderen en wij ook 2 honden hebben die heel de tuin vol gooien met hun speelgoed.

Verder vind ik het van belang dat deze zowel kan mulchen maar ook het gras kan opvangen indien gewenst.

Zelf kwam ik al snel uit bij een frontmaaier of een zero-turn maaier. Die zijn helaas meestal wel flink aan de prijs.

Iemand ervaringen met zitmaaiers die toch wel flink wat hoekjes en kantjes moeten maaien? :)

edit: budgetgewijs zou het ideaal zijn moesten we onder de 3.000 EUR kunnen blijven.
 
Hier heb je dan wel geen opvangmogelijkheden zeker?

Heb zelf momenteel ook een Stiga zelftrekker. Ben daar ook wel content van!
Nee deze heeft idd geen opvangmogelijkheden. Ikzelf heb al heel wat uren op zo eentje gezeten en ik was er alleszins heel tevreden van.
Maar als het gras dan eens lang stond, waardoor je bij mulchen redelijk wat 'klonters' gras zou achterlaten, lieten we wel eens de tuinman komen om het gras af te maaien.
 
Terug
Bovenaan