Welke wagen heb jij? Post your pics!

Dat is 1 van de redenen waarom ik twijfel om een mx-5 op mijn "die wil ik ooit hebben" lijst te zetten. De bak past er wel in maar je moet hem eerst kantellen, bij de Porsche past die er mooi perfect in met nog voldoende ruimte over.
Je kan die bak ook op de passagiersstoel zetten.

En de passagier in de koffer? :P

De MX5 heeft wel nog de kofferbakdragers als oplossing, maar het is allemaal wel wat beperkter (130l vs 275l is wel een groot verschil). Maar een Z4 heeft bvb ook een redelijk ruime koffer (en zit qua nieuwprijs dichter bij de MX5 dan bij de Boxster...)

Dat is 1 van de redenen waarom ik twijfel om een mx-5 op mijn "die wil ik ooit hebben" lijst te zetten. De bak past er wel in maar je moet hem eerst kantellen, bij de Porsche past die er mooi perfect in met nog voldoende ruimte over.
Als ge compact begint te denken, stapt ge af van het idee van bakken. :p

5j6hff85lx721.jpg

Als ik op weekend ga, steek ik mijn kledij/toiletgerief ook in een sporttas en niet in een "harde" valies xD

Skibak erop zetten. Vroeger op mijn 993 een Thule skibak en iedereen zeggen dat ik zot was. 10 jaar later doet Jon Olsson het met zijne Lambo en ze staan er in lijnen rondom te fappen.
Skibak op een cabrio van amper 4 meter, dat gaat schoon zijn 😝
Nee, dat gaan we niet doen 😋
Zetels dienen niet om materiaal op te zetten bij mij.
Maar een Z4 heeft bvb ook een redelijk ruime koffer (en zit qua nieuwprijs dichter bij de MX5 dan bij de Boxster...)
BMW is mijn ding niet. De enigste die mij echt aanspreekt is de 2 coupe.
Als ge compact begint te denken, stapt ge af van het idee van bakken. :p

5j6hff85lx721.jpg

Als ik op weekend ga, steek ik mijn kledij/toiletgerief ook in een sporttas en niet in een "harde" valies xD
Zalig! Eigenlijk hebt ge wel gelijk en aan alles valt er een mouw aan te passen.

Top, zul je veel plezier aan hebben!

Vind dat wel best ok met dat rode dakje. Mooier dan die foto met het zwarte dak

(Mijn hart breekt wel een beetje door die betonstroken tussen de kleiklinkers :p maar dat is beroeps misvorming )
De buren hadden eerst kiezels tussen hun beton, maar hebben ondertussen ook kleiklinkers :p.
Een oprit met enkel kleiklinkers had enorm gevloekt met de stijl van het huis he :D

Best knappe wagens (zeker de Peugeot) maar spreken me niet echt aan. Budget is +-70k dus daar moet wel wat leuks voor te vinden zijn.
En moet het nieuw zijn? En fiscaal vriendelijk?
RS4 Avant valt daar bvb perfect in als je 2e hands kijkt he, maar kost u wel veel qua taks...

Als je naar fiscaal vriendelijke, leuk breaks gaat kijken, dan stopt het wel zowat bij de 330e en C300e zeker :p

Het is niet zomaar "nen 3" he ... Je kan al jarenlang 3-series zo configureren dat die aan 70k komt hoor...

En een full option Golf R kost 68k he ;)

Akkoord, maar normaal sprak je dan toch meestal over M badge of in elk geval de hoogste motorisaties, genre 340i ed.

De 330e is vandaag eigenlijk gewoon de "basis" 3 hé.

Akkoord, maar normaal sprak je dan toch meestal over M badge of in elk geval de hoogste motorisaties, genre 340i ed.

Dat onderschat je toch hoor, een kale F30 335i kostte in 2012 45k€. Dat is nu (door inflatie) 53100€.
Dat is ongeveer evenveel als een kale 330e nu.

Zo'n enorm verschil is dat echt niet eigenlijk.

De 330e de basis 3, en jij zegt dat de wereld compleet gek geworden is :laugh:

Voor 70k heb je wel echt een serieus uitgeruste versie. M340i ook zeer interessant maar dan zal het tweedehands zijn en pre-lci, dat vind ik een beetje spijtig.

Laatst bewerkt:
De 330e de basis 3, en jij zegt dat de wereld compleet gek geworden is :laugh:

Voor 70k heb je wel echt een serieus uitgeruste versie. M340i ook zeer interessant maar dan zal het tweedehands zijn en pre-lci, dat vind ik een beetje spijtig.
Ge ziet die nu toch overal bollen, is zowat de standaard bedrijfswagen geworden voor wie in die range mag shoppen.

De 320e is qua basisprijs maar 2500€ goedkoper blijkbaar, dus lijkt me vreemd dat iemand die zou nemen, tenzij de carpolicy een rem zet op het vermogen.

Maar ik vraag me echt af wie vandaag particulier of als bedrijfswagen nog een 318-320i of 316-18-20d nieuw gaat gaan kopen, ik vermoed echt dat dat een minderheid is.

Dus ja, dan is de 330e vandaag de "basis 3er". :wink:

Kwestie van wat te kunnen stoefen, de rondetijden van de GTS eens opgezocht.
Nurburgring full lap heeft hij in 7:40 gedaan (zonder enige tuning).
Een paar andere auto's ter vergelijking (al weet je de exacte weersomstandigheden natuurlijk nooit):
997 GT3: 7:42
Nissan GT-R R35 (hun eerste record): 7:38
Bugatti Veyron: 7:40
MB SLR: 7:40
MB SLS AMG: 7:40
Zonda S: 7:44
Bugatti EB110: 7:44 (wat wel absurd snel is trouwens, voor die periode)
458 Italia: 7:38
M5 Competition (de huidige): 7:35
M3 Touring: 7:35

Toch geen slecht gezelschap om in te vertoeven imo :P
Eentje viel me wel nog op: Alfa Romeo Giulia QV: 7:32
Dat is dus nog steeds sneller dan de huidige M3 en M5...

Best knappe wagens (zeker de Peugeot) maar spreken me niet echt aan. Budget is +-70k dus daar moet wel wat leuks voor te vinden zijn.
Audi A6 55 TFSI e Competition.
Jonge occassie met niet teveel km zou je moeten vinden voor dat geld. 367 pk en nog fiscaal voordelig

Een paar andere auto's ter vergelijking (al weet je de exacte weersomstandigheden natuurlijk nooit):

Toch geen slecht gezelschap om in te vertoeven imo :p
iets vertelt mij dat je toch niet zo zeker bent van je aankoop.

Zelden iemand gezien die zoveel expliciete bevestiging zoekt/vraagt

iets vertelt mij dat je toch niet zo zeker bent van je aankoop.

Zelden iemand gezien die zoveel expliciete bevestiging zoekt/vraagt
Absoluut tevreden van de aankoop hoor ;), is gewoon het enthousiasme van nieuw speelgoed :D
Mijn rijkunsten komen in de verste verte nog niet in de buurt van de limieten van de auto (idem voor de i30N trouwens) om echt snelle rondetijden te zetten. As usual heb ik echt wel alle mogelijke opties bekeken, en de Porsche was met redelijk wat voorsprong de beste keuze voor mij.

991.2 Turbo S 7:17.11
Toch geen slecht gezelschap om in te vertoeven imo :p
Fixed that for you

Terug
Bovenaan