Welke wagen heb jij? Post your pics!

Heel propere aankoop, dat is niet op de vennootschap veronderstel ik? :tongue:

Dat rood dak is best wel ok imo 👌.

Ik vind wel dat het interieur enorm gedateerd aanvoelt voor een wagen van 2019.
Ja, dit is privé :p vaa zou wat te zot doen...

Dat interieur is inderdaad niet echt modern meer. Is uiteindelijk ook gewoon het interieur van de 991 generatie he (dus 2012). Zelfs een nieuwe nu heeft datzelfde interieur he. Maar het voelt wel heel kwalitatief aan...

Allé, na lang wikken en wegen beslist om toch ook maar @Musk en @eniac te volgen en een VAG naast de BMW te kopen.
Link verkoper

Link configuratie (maar dan de 4l ipv de 2.5l, want die is niet meer te koop...)
Waw proficiat hé, efkes met geld gooien zegt em 💸

Ik wist ni eens dat daar ne 4L in te krijgen was. Zalig. Een Porsche zal hier het eerst komende decennium nog niet voor deur staan vrees ik :D

Waw proficiat hé, efkes met geld gooien zegt em 💸

Ik wist ni eens dat daar ne 4L in te krijgen was. Zalig. Een Porsche zal hier het eerst komende decennium nog niet voor deur staan vrees ik :D
Voor alle duidelijkheid, de mijne is de 2.5l he :p. De 4l is een pak duurder, zeker qua taks (en eigenlijk niet veel sneller, maar klinkt wel leuker).

De reden dat ik deze nu koop: Porsche gaat alles buiten 911 elektrisch maken, en een 911 ga ik nooit kunnen/willen betalen...

Dat zeg je nu 😛
Maar het is sowieso beter om jezelf nu dit plezier te gunnen in plaats van binnen 20 jaar misschien toch wel of niet die 911..
Goh, deze Boxster wordt verkocht omdat de eigenaar (een 50'er) last heeft van zijn rug. Ik vrees dat ik tegen mijn 55 ook niet meer in echt sportwagens ga kruipen...

Dan zal het eerder een comfortabele GT worden ofzo.

Uiteindelijk kosten mijn 2 auto's samen nu 140k€, dat is veel, maar heb collega's die hetzelfde betalen voor enkel een Taycan he...

Goh, deze Boxster wordt verkocht omdat de eigenaar (een 50'er) last heeft van zijn rug. Ik vrees dat ik tegen mijn 55 ook niet meer in echt sportwagens ga kruipen...

Uiteindelijk kosten mijn 2 auto's samen nu 140k€, dat is veel, maar heb collega's die hetzelfde betalen voor enkel een Taycan he...
Thanks zal het zo proberen te verkopen aan mijn vrouw! Keep you posted.

I did my best :D

Maar het is wel effectief zo. Collega heeft bvb een X5 45e en een Citroen e-C4. Die 2 samen kosten meer dan mijn 2 auto's hoor. En dan rij ik persoonlijk liever met een X3 en een Boxster :p
Nog nooit van mijn leven de prijs van een e-C4 willen opzoeken, is dat zo duur?
Die X5 45e's zie ik voor wat het kost ook wel enorm veel rijden, dat wel. :p

Nog nooit van mijn leven de prijs van een e-C4 willen opzoeken, is dat zo duur?
Die X5 45e's zie ik voor wat het kost ook wel enorm veel rijden, dat wel. :p
Die van hem zat toch zeker boven de 40k :p.
Maar inderdaad, er zijn nu een aantal fiscaal vriendelijke auto's als zot verkopen. De grote hybride SUV's (X5, Q8, GLE, RRS) en de dure EV's (Taycan, Model S, EQS, iX, ...)
Eender welke auto die je daarbij koopt, en je gaat op ongeveer hetzelfde bedrag uitkomen he. Maar omdat de split daar is tussen "héél duur en fiscaal vriendelijk" en "redelijk goedkoop" ipv 2x "redelijk duur", accepteren mensen dat wat sneller :P

Die van hem zat toch zeker boven de 40k :p.
Maar inderdaad, er zijn nu een aantal fiscaal vriendelijke auto's als zot verkopen. De grote hybride SUV's (X5, Q8, GLE, RRS) en de dure EV's (Taycan, Model S, EQS, iX, ...)
Eender welke auto die je daarbij koopt, en je gaat op ongeveer hetzelfde bedrag uitkomen he. Maar omdat de split daar is tussen "héél duur en fiscaal vriendelijk" en "redelijk goedkoop" ipv 2x "redelijk duur", accepteren mensen dat wat sneller :p
Ik heb nu drie mensen in mijn directe omgeving met zo'n X5 e45 en die zijn imo achteruit gegaan (als autoliefhebber, niet financieel :p). Allemaal zelfstandig, komende van een C63 AMG, X5M en een RS6. Alle drie nu onafhankelijk van mekaar zo'n e45 gekocht.
Maar ik zie nu wel meer e45's rondtuffen dan een paar jaar terug AMG, M of RS'en, dus ik vermoed dat de allround kost van zo'n auto voor zelfstandigen toch op zijn minst aantrekkelijk geworden is ondanks de aankoopprijs.

Ik heb nu drie mensen in mijn directe omgeving met zo'n X5 e45 en die zijn imo achteruit gegaan (als autoliefhebber, niet financieel :p). Allemaal zelfstandig, komende van een C63 AMG, X5M en een RS6. Alle drie nu onafhankelijk van mekaar zo'n e45 gekocht.
Maar ik zie nu wel meer e45's rondtuffen dan een paar jaar terug AMG, M of RS'en, dus ik vermoed dat de allround kost van zo'n auto voor zelfstandigen toch op zijn minst aantrekkelijk geworden is ondanks de aankoopprijs.
Jaja, die hybrides zijn veel voordeliger als bedrijfswagen dan een AMG/RS/M he. Alle, toch als ze die niet als lichte vracht hadden staan (maar dan stort hun restwaarde weer in...).

Maar ik zo'n Boxster kost nu ook geen arm en been aan belastingen he, dat valt allemaal relatief mee. 700€ verkeersbelasting. 250€/jaar onderhoud. Banden/remmen hangt af van uw aantal km's en rijstijl.
Alleen verzekering is een lastige, daar probeer ik nog wat verduidelijking over te krijgen.

Jaja, die hybrides zijn veel voordeliger als bedrijfswagen dan een AMG/RS/M he. Alle, toch als ze die niet als lichte vracht hadden staan (maar dan stort hun restwaarde weer in...).
Waarom stort de restwaarde in van een LV? Dat is toch niet anders dan van een gewone personenwagen?

Daarnet meegereden met een Taycan Turbo S, wat is dat voor een kanon! AB-NOR-MAAL

Ik vind dat ook een smakeloze kar, net zoals een X6. .

De niet-coupes zien er stukken beter uit.

Ruim valt redelijk tegen door de afhellende coupe dakhemel, rijcomfort valt wel goed mee,

verbruik een 12L (en dat is het minimum)

258pk en 9 versnellingen. vlot rijden wil hij wel.

Terug
Bovenaan