Welke wagen heb jij? Post your pics!

De 996 gt2 was dacht ik niet zo gemakkelijk om met te rijden?
Ik had gehoopt dat ik kon zeggen "veel ervaring mee!" maar jammer genoeg totaal niet :D

Maar een GT2 vind ik wel "leuker" dan een GT3, puur omdat ze zeldzamer zijn. Ik vermoed dat elke "GT" uit die generaties wel nogal wat aandacht vragen om mee te rijden.

Je kijkt dan naar de prijsklasse rond 115-120k gok ik? Zit een 996 GT2 (als je die al kan vinden) ook niet rond die prijs?
Dat lijkt me (ondanks de turbo's) toch ook wel echt een puristen auto.

Ivm PDK. Zolang het PDK is en niet hun Tiptronic (of hoe noemde die): no worries. Ik dacht effectief op Zolder om zelf te schakelen, maar hij was me eigenlijk altijd voor op exact de goeie moment. Hij blijft natuurlijk "reactief" waardoor je bij een heel plotse acceleratie ff moet wachten op terugschakelen, maar als je onder constante load zit (dus op circuit etc) dan voelt die bak echt magisch aan.

130k inderdaad ... de auto mag wel wat kilometers (< 70k) hebben, die blokken kunnen veel aan. Ik wil enkel een exemplaar wat niet afgeragd is op circuit, maar met die Porsche Approved test zegt al heel veel. Nee ik wil zuiver een atmosferische wagen, geen turbo's. :)

Die PDK ga je inderdaad nooit kunnen kloppen qua efficiëntie.

De 991.1 GT3 heeft een 3.8 blok met 475 pk. Gaat met PDK naar de 100 in 3.5 seconden.
De 991.2 GT3 heeft een 4.0 blok met 500 pk. Gaat handgeschakeld naar de 100 in 3.9 seconden. De PDK bij de deze 3.4 seconden.

Maar die 991.2 gaat weg voor 170k gemiddeld. Die meerprijs is het mij niet waard.

Nee ... redline op 9000 en misschien nog een andere uitlaat eronder. :)

De 996 gt2 was dacht ik niet zo gemakkelijk om met te rijden?

Ja dat zijn verraderlijke wagens ... ze noemen ze niet voor niets Widowmakers :)

130k inderdaad ... de auto mag wel wat kilometers (< 70k) hebben, die blokken kunnen veel aan. Ik wil enkel een exemplaar wat niet afgeragd is op circuit, maar met die Porsche Approved test zegt al heel veel. Nee ik wil zuiver een atmosferische wagen, geen turbo's. :)

Die PDK ga je inderdaad nooit kunnen kloppen qua efficiëntie.

De 991.1 GT3 heeft een 3.8 blok met 475 pk. Gaat met PDK naar de 100 in 3.5 seconden.
De 991.2 GT3 heeft een 4.0 blok met 500 pk. Gaat handgeschakeld naar de 100 in 3.9 seconden. De PDK bij de deze 3.4 seconden.

Maar die 991.2 gaat weg voor 170k gemiddeld. Die meerprijs is het mij niet waard.

Nee ... redline op 9000 en misschien nog een andere uitlaat eronder. :)

Ja dat zijn verraderlijke wagens ... ze noemen ze niet voor niets Widowmakers :)
Met die van ons getrouwd zijn noeme ze ook al Widowmaker

Toch echt ongelofelijk hoe dit forum geëvolueerd is.
Ten tijde van 9lives was het zotste wat je zag passeren een golf TSI die stage 1 stond.
Je was bijna de koning als je een kale A6 lease had.

Nu zijn hokken van 100k de standaard en ben je berooid als je wagen goedkoper is dan 70k. :unsure:

Sterven in een GT2, dat is wel sterven met een verdomd grote glimlach op je gezicht!

Toch echt ongelofelijk hoe dit forum geëvolueerd is.
Ten tijde van 9lives was het zotste wat je zag passeren een golf TSI die stage 1 stond.
Je was bijna de koning als je een kale A6 lease had.

Nu zijn hokken van 100k de standaard en ben je berooid als je wagen goedkoper is dan 70k. :unsure:

Sterven in een GT2, dat is wel sterven met een verdomd grote glimlach op je gezicht!

Desondanks veel te weinig Lotus rijders. Ook wel problematisch.

Slynx, Amnizu (9L) en @Scifo toch al het licht gezien (you're welcome gasten), NU @eniac NOG! :coolbrows:

@Kattekrab , als je dan toch over sensatie en purisme wil gaan, rij dan toch maar eens met een Lotus Exige 410, 420 of 430. Doet een GT3RS aanvoelen als een saaie gepensioneerdenbak. (de vrouw gaat wel minder content zijn van het comfort :crazy:)

Slynx, Amnizu (9L) en @Scifo toch al het licht gezien (you're welcome gasten), NU @eniac NOG! :coolbrows:

@Kattekrab , als je dan toch over sensatie en purisme wil gaan, rij dan toch maar eens met een Lotus Exige 410, 420 of 430. Doet een GT3RS aanvoelen als een saaie gepensioneerdenbak. (de vrouw gaat wel minder content zijn van het comfort :crazy:)
Dit soort licht toch
boxster%20cayman%20718%20clear%20tail%20light%20tint%20black%201.jpg

:p

Neenee, niks tegen Lotus he, maar het is wel een ander segment. Uw Exige 430 is effectief eerder een concurrent van de GT3RS, maar daar gooi je wel effectief alle vormen van comfort mee buiten natuurlijk. Dat gaat bij een GT3 al wat minder zijn.
En... Er staan gewoon weinig exiges met de 6-cilinder te koop he, dus heel weinig keuze.

Als nu @Musk zijn 911 nog koopt, dan kunnen we een Lotus vs Porsche Trackday houden :p

Dit soort licht toch
boxster%20cayman%20718%20clear%20tail%20light%20tint%20black%201.jpg

:p

Neenee, niks tegen Lotus he, maar het is wel een ander segment. Uw Exige 430 is effectief eerder een concurrent van de GT3RS, maar daar gooi je wel effectief alle vormen van comfort mee buiten natuurlijk. Dat gaat bij een GT3 al wat minder zijn.
En... Er staan gewoon weinig exiges met de 6-cilinder te koop he, dus heel weinig keuze.

Als nu @Musk zijn 911 nog koopt, dan kunnen we een Lotus vs Porsche Trackday houden :p
Ik wil u de lichten van een Elise wel is laten zien op Zolder hoor als je dat bedoelt :biglaugh:

Hetgeen ik vaak niet snap is dat mensen soms (spreek nu in het algemeen) een weekend kar willen voor ritjes te doen en hun te amuseren en dan altijd roepen over 'het moet een driverscar zijn' en ze dan altijd uitkomen bij zoiets als een M2 of (no offence obv) 718 boxster bv.
Is niet het doel van een weekend auto om sensatie te ervaren? Dan ga je toch voor hetgeen net de maximale sensatie levert, waarmee ik geen afbreuk doe aan hoe goed een M2 of 718 is. Als je comfort wil, rij dan in je daily sloep toch?

Al ben ik ook een hypocriet want anders had ik gewoon een caterham of atom gekocht natuurlijk. (al steekt de 4R wel men ogen uit hehe)

Ik wil u de lichten van een Elise wel is laten zien op Zolder hoor als je dat bedoelt :biglaugh:

Hetgeen ik vaak niet snap is dat mensen soms (spreek nu in het algemeen) een weekend kar willen voor ritjes te doen en hun te amuseren en dan altijd roepen over 'het moet een driverscar zijn' en ze dan altijd uitkomen bij zoiets als een M2 of (no offence obv) 718 boxster bv.
Is niet het doel van een weekend auto om sensatie te ervaren? Dan ga je toch voor hetgeen net de maximale sensatie levert, waarmee ik geen afbreuk doe aan hoe goed een M2 of 718 is. Als je comfort wil, rij dan in je daily sloep toch?

Al ben ik ook een hypocriet want anders had ik gewoon een caterham of atom gekocht natuurlijk. (al steekt de 4R wel men ogen uit hehe)
Hangt van de use case af he. Voor mij was bvb de mogelijkheid voor kinderstoel een vereiste. Bij M2 vermoed ik dat de combinatie van prijs en een achterbank vaak meespeelt.

Wat ge hebt bij Boxster is dat het ergens tussen een GT en een track-toy in zit. Het rijdt comfortabel genoeg om 100-en km's te rijden, maar wel sportief. En, Porsche is gewoon goed in het maken van auto's die makkelijk snel te rijden zijn (itt de M2, die is snel als je goed kan rijden, maar als beginner is die niet zo snel). Ik zat maar 3s trager dan de 2-11 he (en die bestuurder is een pak sneller als ik :P)

En bij Porsche speelt looks imo ook mee (zowel interieur als exterieur). Ik vind een Elise/Exige cool op de manier dat ik een Lamborghini ook cool vind. Maar ik vind een Porsche (Boxster, Cayman en 911 toch) knap op de manier dat ik een Ferrari knap vind. If that makes sense.

Ik had voor dezelfde prijs ook een Exige Sport 350 kunnen nemen bvb. Maar die auto zou veel minder bij mij passen, én is trager he. (7:53 vs 7:40 op nurburgring).

Da’s toch gewoon puur uw eigen voorkeur? Waar staat geschreven dat het doel van een weekend auto is om sensatie te ervaren?

Kan toch ook bijvoorbeeld een cabrio zijn, om wat met de madam te gaan cruisen tussen de velden? Of een oldtimer.. of net een luxe bak, …

Veel mensen komen dan bij Porsche uit omdat dat best of both worlds is.

Met een Lotus zou je me geen plezier doen bijvoorbeeld, dat is me net veel te veel driverscar, daar heb ik helemaal geen zin in.

Ik zou hier graag is met iedereen op een verlaten strip staan en een dragrace houden. Elke keer als ik zo'n rally meerijdt hoop ik dat ze dit organiseren, echter helaas...

Ik zou hier graag is met iedereen op een verlaten strip staan en een dragrace houden. Elke keer als ik zo'n rally meerijdt hoop ik dat ze dit organiseren, echter helaas...
Ik heb met een motorgroep al heel vaak verschillende strips etc proberen afhuren. Soms privé, soms overheidseigendom. Helaas blijkt dit echt BELACHELIJK moeilijk.

Met een beetje geluk kunnen we volgend jaar een groot plein op Balendijk (Lommel) afhuren, maar dit is ook "maar" 800 meter lang. Dus daar ga je snel uitgereden zijn.

Gewoon in Clastres doen, daar kan je draggen als ik me niet vergis op dat gedeelte. Werd er vroeger toch wel gedaan.

Heb een vriend in Nevada die een gebouwde Calvo Motorsports Viper heeft met richting 2000pk en ook dragracet. Ik snap echt het appeal er niet van.

335396710_750183316522766_4412840476269761025_n.jpg

Bruut ding is het dan weer wel

Gewoon in Clastres doen, daar kan je draggen als ik me niet vergis op dat gedeelte. Werd er vroeger toch wel gedaan.

Heb een vriend in Nevada die een gebouwde Calvo Motorsports Viper heeft met richting 2000pk en ook dragracet. Ik snap echt het appeal er niet van.

335396710_750183316522766_4412840476269761025_n.jpg

Bruut ding is het dan weer wel
Nice, maar inderdaad dit is gewoon om legaal eens tegen andere wagens effe alles uit de wagen te sleuren.

Nice, maar inderdaad dit is gewoon om legaal eens tegen andere wagens effe alles uit de wagen te sleuren.
Is wel is leuk om plankgas te accelereren maar daar is eigenlijk echt niets aan naar mijn mening. De adrenaline bij remmen en insturen op de absolute limiet van de grip geeft zoveel meer vind ik. Mijn vrouw kon ook 300 rijden in mijn Mercedes maar turn 1 in Zolder zou ze den decor invliegen :)

Is wel is leuk om plankgas te accelereren maar daar is eigenlijk echt niets aan naar mijn mening. De adrenaline bij remmen en insturen op de absolute limiet van de grip geeft zoveel meer vind ik. Mijn vrouw kon ook 300 rijden in mijn Mercedes maar turn 1 in Zolder zou ze den decor invliegen :)
Circuitrijden is ook uiteraard voor een ander doel. Bij mij blijft het gewoon om eens alles uit te persen uit mijn wagen en ook om is te zien hoe hij het doet tegen andere wagens.

Ik denk dat er hier ergens een miscommunicatie is gebeurd. De 991.1 GT3 is volgens de puristen heiligschennis omdat em enkel met PDK is aangeboden. En dat zie je wel in de prijzen. Ik blijf wel van mening dat de echte puristen GT3 en driver's car toch wel de 997 GT3 is. Maar ik ben op een leeftijd gekomen dat het allemaal minder spartaans mag.

Ik heb vroeger met mijn maat zijn Lotus Exige 4u gereden aan één stuk. Ik had het gevoel dat m'n oren bloedde. En zo hard (letterlijk) rijden, moeilijk om er in te geraken ... niets negatief over die auto, maar da's toch een ander doelpubliek.

Ondertussen een GT3 gevonden, maar veel te vroeg ... 'k heb wel de optie gekregen van de Porsche garage om er een optie op te nemen tot volgend jaar februari. 't is echt wel de droomconfiguratie.

'k moet het ook nog bespreken met m'n vrouw. Het was tof om jullie allemaal gekend te hebben ...

'k moet het ook nog bespreken met m'n vrouw. Het was tof om jullie allemaal gekend te hebben ...
Hier is da meer van... ''Schatje ik moet u iets vertellen''

Vrouw: zucht, wa heb je gekocht

:laugh:

Wat is dan eigenlijk de 'gezegende oudere' leeftijd als ik vragen mag? Want alles tussen de 40 en de 60 mag je wat mij betreft verantwoorden onder het motto mid-life crisis, dus lijkt me zeker fine hehe

Terug
Bovenaan