Welke wagen heb jij? Post your pics!

393605025_10230884389283574_6495795536088816279_n.jpg

Paar rondjes mee gedaan tijdtje terug :)

Elke euro waard de golf r 8. Voor me was de variant een bewuste keuze. Meer ruimte & unieker en toch even snel al het moet.

En ik moest minder lang wachten 😝

Golf 8R spreekt mij toch ook nog altijd aan. Dan wel liever de hatchback. Ferme bak
Dat is nu 1 van de auto's waarbij ik dat echt niet heb. Als het als enige auto moet dienen, sure, dan is dat een goeie keuze (al zit in in de configurator aan 75k€. Dat is wel vlot 25k te veel).
Maar als 2e auto zou ik bvb sowieso een GR Yaris verkiezen dan.

Dat is nu 1 van de auto's waarbij ik dat echt niet heb. Als het als enige auto moet dienen, sure, dan is dat een goeie keuze (al zit in in de configurator aan 75k€. Dat is wel vlot 25k te veel).
Maar als 2e auto zou ik bvb sowieso een GR Yaris verkiezen dan.
Haha €75k voor een golf is wel van de pot gerukt :)

Enige ervaring iemand met de BMW Hybrides? Ben nu aan het rijden met de 320e en het verbruik slaagt énorm tegen. Ik zit op hybride als een slak te rijden en dat verbruik ligt op 9l-11l? ? Dat kan toch niet? Zet ik hem puur op elektrisch dan ga er op een of andere manier toch van mijn gewone naft meter ook naar beneden? Gisteren volgegooid tot 530km en we zijn nog geen halve dag verder (denk 50km gereden in totaal) en dat dingt zuipt joh!

Enige ervaring iemand met de BMW Hybrides? Ben nu aan het rijden met de 320e en het verbruik slaagt énorm tegen. Ik zit op hybride als een slak te rijden en dat verbruik ligt op 9l-11l? ? Dat kan toch niet? Zet ik hem puur op elektrisch dan ga er op een of andere manier toch van mijn gewone naft meter ook naar beneden? Gisteren volgegooid tot 530km en we zijn nog geen halve dag verder (denk 50km gereden in totaal) en dat dingt zuipt joh!
Mijn gemiddeld vebruik zit iets van een 4 liter, en ik heb dan nog een 45e. Als ik het varken uithang kan ik die wel gemakkelijk boven de 12 liter krijgen.

Zijt ge zeker dat dat opladen tijdens het rijden niet opstaat? Da’s geloof ik een knopje linksonder uw pook. (Bij mijne toch)

Mijn gemiddeld vebruik zit iets van een 4 liter, en ik heb dan nog een 45e

Zijt ge zeker dat dat opladen tijdens het rijden niet opstaat? Da’s geloof ik een knopje linksonder uw pook. (Bij mijne toch)
Ja ik kreeg te horen dat ik die knop moest aanzetten dan laadt hij mee op terwijl ik autorijdt? Of is da juist nog meer verbruik dan?
Mijn 911 verbruikt nog minder dan deze..

Ja ik kreeg te horen dat ik die knop moest aanzetten dan laadt hij mee op terwijl ik autorijdt? Of is da juist nog meer verbruik dan?
Hoe ik dat begrijp is dat die met de motor uw batterij gaat opladen. Ik heb dat nog nooit opgezet, want hoger verbruik.

Ge moet enkel laden aan een stopcontact of laadpaal en de rest via regeneratie (remmen)

Hoe ik dat begrijp is dat die met de motor uw batterij gaat opladen. Ik heb dat nog nooit opgezet, want hoger verbruik.

Ge moet enkel laden aan een stopcontact of laadpaal en de rest via regeneratie (remmmen)
Dat is al een ander verhaal.
Daarnet in de stekker gestoken maar dan gaf hij fault aan? Ik zat wel met verlengdraad op verlengdraad te werken.. het is gewone oplader voor in de stekker te steken? Blijkbaar in de auto, het systeem kan ik dan nog kiezen - 6 -> 16v? Wat houdt dat in?

Waarschijnlijk hebben ze hem u leeg meegegeven. Maar die knop gaat gewoon uw motor als generator gebruiken. Je moet gewoon "hybrid mode" (geen idee hoe die juist noemt)

Waarschijnlijk hebben ze hem u leeg meegegeven. Maar die knop gaat gewoon uw motor als generator gebruiken. Je moet gewoon "hybrid mode" (geen idee hoe die juist noemt)
sport - hybrid - electric.
En als je hybrid rijdt, kun je op battery mode duwen en dan laadt hij op terwijl je rijdt.

ahja oké, maar die battery mode moet dus niet. Het doel van die functie is eigenlijk als je weet dat je straks in een stadscentrum waar geen benzinemotoren mogen rijden, dat je dan nog uw batterij kan volladen zodat je dan in EV-modus kan rijdan.

Dus effe kort:
hoge verbruik ligt dus aan het feit dat ik heel de tijd hem probeer op te laden in hybrid tijdens het autorijden? dus extra verwerking?
Als ik gewoon hybrid zou rijden dan is het verbruik veel lager?

Ge zijt uwe motor niet enkel aan het gebruiken als krachtbron voor te rijden, maar ook als full blown generator om elektriciteit te genereren :p

Terug
Bovenaan