Welke wagen heb jij? Post your pics!

Hier werkte de BC en die high beam assist knoppen niet meer. Control unit stuk.

Uiteraard weer iets dat niet in voorraad is… per chance wel gemakkelijk te vervangen.

Had al schrik dat dat ze heel het dashboard gingen moeten uitbouwen.

Wel onder garantie.

Mhh high beam assist,heb ik nu ook.
Moet ik er nu happy mee zijn of niet?
Ik ben er nog niet uit.
Ik stoor me er aan dat het andere zou storen😅

Moet toch nog gewoon worden aan die snufjes.
Lane assist- afstand voorligger houden- cc op snelheidsborden.

1 ding vind ik spijtig
Dat als je de cruise control opzet (ook de normale) dat automatisch single pedal wegvalt en naar gewoon overschakelt.

Is dit bij jullie/andere merken ook zo?

Ik heb high beam assist op de range rover, zat er blijkbaar standaard op bij mijn uitvoering.
Qua lichten is dat wel echt geschift te noemen. Verkeersborden oplichten, je ziet lichten wegduiken als er een tegenligger opdoemt, ...
Werkt wel zeer goed. Heb je het echt nodig? Not really maar maakt in het donker rijden wel pak aangenamer.

Ik heb high beam assist op de range rover, zat er blijkbaar standaard op bij mijn uitvoering.
Qua lichten is dat wel echt geschift te noemen. Verkeersborden oplichten, je ziet lichten wegduiken als er een tegenligger opdoemt, ...
Werkt wel zeer goed. Heb je het echt nodig? Not really maar maakt in het donker rijden wel pak aangenamer.
Ik heb dat eens achter mij gehad. Dat is echt raar om te zien, die lichten waren continu in beweging.
Het was wel zo’n matrix achtige versie die echt heel bewust bepaalde zaken wel en niet gaat verlichten.

Ik gebruik High beam assist trouwens nooit op de autosnelweg. Aangezien tegenliggende vrachtwagens die boven de berm uitsteken niet opgemerkt worden door het systeem en ik hen dus niet wil verblinden.

Ik heb dat altijd aanstaan. Ik heb wel die laserlichten, weet niet of dat verschil maakt, maar het werkt echt wel extreem goed.

Als het werkt.. :unsure:

Ik heb dat altijd aanstaan. Ik heb wel die laserlichten, weet niet of dat verschil maakt, maar het werkt echt wel extreem goed.

Als het werkt.. :unsure:
Ik vind het irritant dat je dat bij BMW elke keer moet aanzetten. Bij mijn Skoda stond dat continu aan en gebruikte ik dat veel (vooral op echte donkere wegen en op autostrades heeft het veel effect), maar nu ik het elke keer moet aanzetten, vergeet ik het eigenlijk meestal.

Ik heb het uitgeschakeld bij mijn Honda. Het schoot soms aan wanneer het niet gepast was, tot frustratie van andere verkeersdeelnemers.

Ik vind het irritant dat je dat bij BMW elke keer moet aanzetten. Bij mijn Skoda stond dat continu aan en gebruikte ik dat veel (vooral op echte donkere wegen en op autostrades heeft het veel effect), maar nu ik het elke keer moet aanzetten, vergeet ik het eigenlijk meestal.
Staat hier nochtans automatisch aan bij mijn BMW.

Q8 heeft ook zo'n matrix koplampen. Staat altijd automatisch aan en tot nu toe werkt het schitterend.

Het is inderdaad wel een grappig zicht soms want dat "danst" continu. Rijdt er een auto voor mij dan gaan die specifieke zones uit en wordt alles errond verlicht, komen er tegenliggers zie je zone per zone uitschakelen wanneer de tegenligger die zou bereiken, en schieten de zones weer aan achter de tegenligger.
Top eigenlijk.

Ik denk dat het bij de iX3 ook aan blijft. Is wel handig soms als het echt donker is en er geen verlichting is (vooral in het buitenland dus :D).

Q8 heeft ook zo'n matrix koplampen. Staat altijd automatisch aan en tot nu toe werkt het schitterend.

Het is inderdaad wel een grappig zicht soms want dat "danst" continu. Rijdt er een auto voor mij dan gaan die specifieke zones uit en wordt alles errond verlicht, komen er tegenliggers zie je zone per zone uitschakelen wanneer de tegenligger die zou bereiken, en schieten de zones weer aan achter de tegenligger.
Top eigenlijk.
Mijn volvo heeft dat ook (al is het bij gewoon led). Vooral bv in frankrijk waar het echt pikkedonker is, is dat machtig om te zien. Zo reed ik achter mijn nonkel, en werd zijn auto mooi 'uitgesneden' uit de lichtbundel. Hij had ook helemaal geen last van mijn grootlichten, terwijl de omgeving bijna zo licht was als overdag.

Mijn volvo heeft dat ook (al is het bij gewoon led). Vooral bv in frankrijk waar het echt pikkedonker is, is dat machtig om te zien. Zo reed ik achter mijn nonkel, en werd zijn auto mooi 'uitgesneden' uit de lichtbundel. Hij had ook helemaal geen last van mijn grootlichten, terwijl de omgeving bijna zo licht was als overdag.

Yep.
Zelfs als de wagen voor je van vak verandert zie je die zones selectief uitgaan en aanspringen :)

Is handig als je in ardennen of de boerenbuiten rijdt. Geen verlichting en veel bochten, weinig visibiliteit. Dan is het leuk dat je zelf niet moet spelen met de grootichten heel de tijd.

Is handig als je in ardennen of de boerenbuiten rijdt. Geen verlichting en veel bochten, weinig visibiliteit. Dan is het leuk dat je zelf niet moet spelen met de grootichten heel de tijd.

Klopt. Ik moet zeggen dat ik mijn matrix verlichting het afgelopen jaar of zo bijna constant uit gelaten heb, behalve bij zo'n boerenbuiten ritten of eens in Duitsland. Grootste nadeel is dat het niet dimt als je fietsers tegenkomt, vandaar...

De Tesla heeft alleszins niet door dat er tegenliggende vrachtwagens rijden als de middenberm van de autostrade hoog is maar niet hoog genoeg om te verhinderen dat je lichten in de ogen van de vrachtwagenchauffeur te schijnen. Het zou me verbazen dat dit bij andere merken wel goed werkt.
Enkel als de bovenkant van de vrachtwagen goed verlicht is heeft de software door dat er een tegenligger is.

De Tesla heeft alleszins niet door dat er tegenliggende vrachtwagens rijden als de middenberm van de autostrade hoog is maar niet hoog genoeg om te verhinderen dat je lichten in de ogen van de vrachtwagenchauffeur te schijnen. Het zou me verbazen dat dit bij andere merken wel goed werkt.
Enkel als de bovenkant van de vrachtwagen goed verlicht is heeft de software door dat er een tegenligger is.
Same bij mijn Mazda CX60. Regelmatig wel een tegenliggende vrachtwagen die mijn even faart helaas :(

Die auto high beams heb ik uitgezet op de tesla.

Wil ook geen andere mensen storen. En bij rijden in het donker vond ik de reflectie op de verkeersborden best lastig

High Beam Assist staat hier ook automatisch aan, met laser lights.

Geniet van die laser lights want ze maken ze niet meer. Iets met de te hoge recyclage-kosten. Ben er ook content van nu op de 5. Op de X5 kan je maximaal de adaptieve LED's nemen, maar blijkbaar is nu de lichtopbrengst idem. Zal wel even goed werken waarschijnlijk. :)

Dat is helemaal waar.
Mijn vorige wagen had LED matrix koplampen, de huidige de laser variant. Ik merk werkelijk geen verschil.

Je kunt het vergelijken met Tesla Vision parkeersensoren. Bij andere merken werken parkeersensoren echt wel beter ;)
Auto high beam staat hier al 6 jaar standaard aan zonder klachten.

Terug
Bovenaan