Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ik heb dat eens achter mij gehad. Dat is echt raar om te zien, die lichten waren continu in beweging.Ik heb high beam assist op de range rover, zat er blijkbaar standaard op bij mijn uitvoering.
Qua lichten is dat wel echt geschift te noemen. Verkeersborden oplichten, je ziet lichten wegduiken als er een tegenligger opdoemt, ...
Werkt wel zeer goed. Heb je het echt nodig? Not really maar maakt in het donker rijden wel pak aangenamer.
Ik vind het irritant dat je dat bij BMW elke keer moet aanzetten. Bij mijn Skoda stond dat continu aan en gebruikte ik dat veel (vooral op echte donkere wegen en op autostrades heeft het veel effect), maar nu ik het elke keer moet aanzetten, vergeet ik het eigenlijk meestal.Ik heb dat altijd aanstaan. Ik heb wel die laserlichten, weet niet of dat verschil maakt, maar het werkt echt wel extreem goed.
Als het werkt..![]()
Staat hier nochtans automatisch aan bij mijn BMW.Ik vind het irritant dat je dat bij BMW elke keer moet aanzetten. Bij mijn Skoda stond dat continu aan en gebruikte ik dat veel (vooral op echte donkere wegen en op autostrades heeft het veel effect), maar nu ik het elke keer moet aanzetten, vergeet ik het eigenlijk meestal.
Mijn volvo heeft dat ook (al is het bij gewoon led). Vooral bv in frankrijk waar het echt pikkedonker is, is dat machtig om te zien. Zo reed ik achter mijn nonkel, en werd zijn auto mooi 'uitgesneden' uit de lichtbundel. Hij had ook helemaal geen last van mijn grootlichten, terwijl de omgeving bijna zo licht was als overdag.Q8 heeft ook zo'n matrix koplampen. Staat altijd automatisch aan en tot nu toe werkt het schitterend.
Het is inderdaad wel een grappig zicht soms want dat "danst" continu. Rijdt er een auto voor mij dan gaan die specifieke zones uit en wordt alles errond verlicht, komen er tegenliggers zie je zone per zone uitschakelen wanneer de tegenligger die zou bereiken, en schieten de zones weer aan achter de tegenligger.
Top eigenlijk.
Mijn volvo heeft dat ook (al is het bij gewoon led). Vooral bv in frankrijk waar het echt pikkedonker is, is dat machtig om te zien. Zo reed ik achter mijn nonkel, en werd zijn auto mooi 'uitgesneden' uit de lichtbundel. Hij had ook helemaal geen last van mijn grootlichten, terwijl de omgeving bijna zo licht was als overdag.

Is handig als je in ardennen of de boerenbuiten rijdt. Geen verlichting en veel bochten, weinig visibiliteit. Dan is het leuk dat je zelf niet moet spelen met de grootichten heel de tijd.
De Tesla heeft alleszins niet door dat er tegenliggende vrachtwagens rijden als de middenberm van de autostrade hoog is maar niet hoog genoeg om te verhinderen dat je lichten in de ogen van de vrachtwagenchauffeur te schijnen. Het zou me verbazen dat dit bij andere merken wel goed werkt.Ik heb dat altijd aanstaan. Ik heb wel die laserlichten, weet niet of dat verschil maakt, maar het werkt echt wel extreem goed.
Same bij mijn Mazda CX60. Regelmatig wel een tegenliggende vrachtwagen die mijn even faart helaasDe Tesla heeft alleszins niet door dat er tegenliggende vrachtwagens rijden als de middenberm van de autostrade hoog is maar niet hoog genoeg om te verhinderen dat je lichten in de ogen van de vrachtwagenchauffeur te schijnen. Het zou me verbazen dat dit bij andere merken wel goed werkt.
Enkel als de bovenkant van de vrachtwagen goed verlicht is heeft de software door dat er een tegenligger is.

High Beam Assist staat hier ook automatisch aan, met laser lights.

De Tesla heeft alleszins niet door dat er tegenliggende vrachtwagens rijden als de middenberm van de autostrade hoog is maar niet hoog genoeg om te verhinderen dat je lichten in de ogen van de vrachtwagenchauffeur te schijnen. Het zou me verbazen dat dit bij andere merken wel goed werkt.
Enkel als de bovenkant van de vrachtwagen goed verlicht is heeft de software door dat er een tegenligger is.