Dit! Dit moet je alleen doen als je niet genoeg lading hebt om bijvoorbeeld een LEZ zoals Antwerpen centrum binnen te rijden als je daarvoor een lange rit hebt gehad en niet meer genoeg elektriciteit hebt om dat zonder je ICE te doen. Je kan het percentage dan instellen in idrive. Gewoon rijden doe je in hybrid of adaptive mode en dan schakelt die pas over op de ICE als je 41% gas of meer geeft, of als je boven de 110km/h zou beginnen rijden de rest gaat elektrisch tot je batterij leeg is OF als je navi opstaat, gaat die bij lange ritten zelf kiezen wanneer die op ICE of e-drive gaat rijden om optimale efficiëntie te hebben (verdeelt zijn batterij dan over de rit).Ge zijt uwe motor niet enkel aan het gebruiken als krachtbron voor te rijden, maar ook als full blown generator om elektriciteit te genereren![]()
In sport gaat hij de ICE standaard aanhouden als primaire krachtbron (dus omgedraaid t.o.v. hybrid) en e-drive bovenop de ICE toevoegen om sneller te kunnen accelereren.

Zal wanneer ik volgende keer in de wagen zit is kijken hoe ik dat nu weer geconfigureerd heb, 'k denk dat ik in Sport Individual ook standaard in Xtraboost zit, maar dan met comfort steering. Misschien is het daardoor...