Welke wagen heb jij? Post your pics!

Ge zijt uwe motor niet enkel aan het gebruiken als krachtbron voor te rijden, maar ook als full blown generator om elektriciteit te genereren :p
Dit! Dit moet je alleen doen als je niet genoeg lading hebt om bijvoorbeeld een LEZ zoals Antwerpen centrum binnen te rijden als je daarvoor een lange rit hebt gehad en niet meer genoeg elektriciteit hebt om dat zonder je ICE te doen. Je kan het percentage dan instellen in idrive. Gewoon rijden doe je in hybrid of adaptive mode en dan schakelt die pas over op de ICE als je 41% gas of meer geeft, of als je boven de 110km/h zou beginnen rijden de rest gaat elektrisch tot je batterij leeg is OF als je navi opstaat, gaat die bij lange ritten zelf kiezen wanneer die op ICE of e-drive gaat rijden om optimale efficiëntie te hebben (verdeelt zijn batterij dan over de rit).

In sport gaat hij de ICE standaard aanhouden als primaire krachtbron (dus omgedraaid t.o.v. hybrid) en e-drive bovenop de ICE toevoegen om sneller te kunnen accelereren.

In sport gaat hij de ICE standaard aanhouden als primaire krachtbron (dus omgedraaid t.o.v. hybrid) en e-drive bovenop de ICE toevoegen om sneller te kunnen accelereren.
Klopt, met als toevoeging dat de auto in sport er altijd voor gaat zorgen dat de batterij 25% is. Als je dus een lege batterij hebt en je zet hem in sport, gaat hij de ICE ook gebruiken om de batterij op te laden.

Hetzelfde gebeurt trouwens ook als je in hybrid rijdt, maar de versnellingspook in S zet. Dan gebruikt hij ook de ICE als primaire bron, en laadt hij ook op tot 25%.

Da's mij nog niet opgevallen in de mijne (330e touring)? Er komt wel wat lading bij, maar ik heb die nog nooit richting 25% zien gaan en ik heb ook helemaal niet dat "belast" gevoel dat je hebt in battery control. In Xtraboost heb je wel sneller bijladen, maar dat lijkt een gevolg van die "antilag" achtige hogere toerentallen om snellere gasrespons te bekomen. Weet je dat zeker, want dan ga ik dat eens testen...

Da's mij nog niet opgevallen in de mijne (330e touring)? Er komt wel wat lading bij, maar ik heb die nog nooit richting 25% zien gaan en ik heb ook helemaal niet dat "belast" gevoel dat je hebt in battery control. In Xtraboost heb je wel sneller bijladen, maar dat lijkt een gevolg van die "antilag" achtige hogere toerentallen om snellere gasrespons te bekomen. Weet je dat zeker, want dan ga ik dat eens testen...
Ik ben nu toevallig onlangs eens gaan vlammen op een heel schone bochtige baan in Prüm en ik vond het ook wel treffend dat ik 1/4de batterij terug had gewonnen na een tijdje. Ik dacht dat dat was door het veelvuldig hard remmen en gas geven/lossen - maar kan dus door bovenstaande reden geweest zijn.

Ik had overigens toen ook een gemiddeld verbruik van.. ahum.. 19 liter :unsure:

Ook een kameraad die achter mij reed met z’n model Y. Die kon wel redelijk goed volgen, die was 50% batterij kwijt op op dat halfuur :D

Daarnet dus in hybrid eco pro gereden, radio 1 op, bril op de voorneus en we zaten op een 3,7l/100. Begint er al meer op te trekken. Probleem is dat ik hem ni kan opladen. (met verlengdraad geeft hij na een tijd error, zie laag voltage?)

Laatst bewerkt:
Daarnet dus in hybrid eco pro gereden, radio 1 op, bril op de voorneus en we zaten op een 3,7l/100. Begint er al meer op te trekken. Probleem is dat ik hem ni kan opladen. (met verlengdraad geeft hij na een tijd error, zie laag voltage?)
Verlengkabel wordt wss te warm waardoor de weerstand te groot wordt.

Je moet een 2,5mm2 verlengkabel gebruiken, anders is dat niet veilig. Zal idd de granny charger zijn die je tegen oververhitting beschermt. Laad hem eens op aan een publiek laadpunt (duurt een 3-tal uur ipv 5 met de granny charger) en test dan eens... Ik doe veel lange afstanden en zit op 3.19 gemiddeld op de laatste 50.00km.

Da's wel heel gortig. Dat heb ik destijds in 340 zelfs nooit gezien... 't Gewicht zeker?
Zwijnerij, stage 1, +2 ton, zéér bochtige weg, genoeg factoren om er een zuipkoe van te maken.

Trouwens de eerste en enige keer dat ik die wagen eens hebt gebruikt alsof hij sportief was. Voor de rest rijdt dat ding 80% van zijn kilometers elektrisch.

Hier is het bij een 330e touring LCI. Weliswaar in Sport Individual mode bedenk ik me net :thinking: Zal wanneer ik volgende keer in de wagen zit is kijken hoe ik dat nu weer geconfigureerd heb, 'k denk dat ik in Sport Individual ook standaard in Xtraboost zit, maar dan met comfort steering. Misschien is het daardoor...

Kan je extraboost in in sport individual opzetten dan? Hmm. Dat lijkt trager bij mij, ik heb een pre-LCI 330e touring. Ik gebruik sport individual als setup eigenlijk vooral om lasten te trekken met de trekhaak... Ga er eens op letten.

Zwijnerij, stage 1, +2 ton, zéér bochtige weg, genoeg factoren om er een zuipkoe van te maken.

Trouwens de eerste en enige keer dat ik die wagen eens hebt gebruikt alsof hij sportief was. Voor de rest rijdt dat ding 80% van zijn kilometers elektrisch.
Ah ja, stage1, was ik vergeten...
Ik heb 55% elektrisch of zo... Eigenlijk meer dan ik bij aanvang dacht te doen. Moesten die batterijen nu niet zo zwaar zijn, zou dat eigenlijk ideaal zijn zo'n hybride...

Wat ik jammer vind bij mijn 330e LCI, is dat ik via de battery control mode geen percentage meer kan ingeven. Die kan dus enkel de huidige SoC behouden, maar niet bij opladen. Toegegeven, de keren dat ik dit zou gebruiken zijn heel beperkt, maar toch is het vreemd dat ze dit in de LCI versie eruit halen.

Moest iemand interesse hebben voor een perfect onderhouden en gereviseerde zwarte Porsche 997 S, laat me iets weten ... hij gaat waarschijnlijk binnenkort verkocht worden. Zelf ben ik aan't kijken om de upgrade te doen naar een 991 GT3. Tijd om die droom waar te maken. :)

Moest iemand interesse hebben voor een perfect onderhouden en gereviseerde zwarte Porsche 997 S, laat me iets weten ... hij gaat waarschijnlijk binnenkort verkocht worden. Zelf ben ik aan't kijken om de upgrade te doen naar een 991 GT3. Tijd om die droom waar te maken. :)
Dat is wel nog ne stevige upgrade :D

Dat is wel nog ne stevige upgrade :D

Als ik het nu niet doen, ga ik het waarschijnlijk nooit doen.

Ik wou eigenlijk kijken achter een 997.2 GT3 ... dé puristen auto. Manueel met de Mezger motor. Qua prijzen zijn die recent enorm gestegen en 't is ook ne auto waar ge echt mee moet werken. In principe geen probleem want het is toch een 2e wagen, maar toch ... 'k word ook een daggeske ouder. De 991.1 is een beetje de "schande" tussen de GT3's want die kon je enkel krijgen met PDK. Maar die PDK is zo efficiënt, de auto rijdt ook wat comfortabeler wat zeker een plus voor onze wegen en m'n vrouw. Het feit ook dat em 9000 toeren draait ivg met 8500 is ook een plus. Enfin, em zal hier morgen nog niet direct staan. Eerst een schone prijs krijgen voor de 997. En dan kijken of de ideale configuratie ergens passeert binnen het budget. :)

Als ik het nu niet doen, ga ik het waarschijnlijk nooit doen.

Ik wou eigenlijk kijken achter een 997.2 GT3 ... dé puristen auto. Manueel met de Mezger motor. Qua prijzen zijn die recent enorm gestegen en 't is ook ne auto waar ge echt mee moet werken. In principe geen probleem want het is toch een 2e wagen, maar toch ... 'k word ook een daggeske ouder. De 991.1 is een beetje de "schande" tussen de GT3's want die kon je enkel krijgen met PDK. Maar die PDK is zo efficiënt, de auto rijdt ook wat comfortabeler wat zeker een plus voor onze wegen en m'n vrouw. Het feit ook dat em 9000 toeren draait ivg met 8500 is ook een plus. Enfin, em zal hier morgen nog niet direct staan. Eerst een schone prijs krijgen voor de 997. En dan kijken of de ideale configuratie ergens passeert binnen het budget. :)
Je kijkt dan naar de prijsklasse rond 115-120k gok ik? Zit een 996 GT2 (als je die al kan vinden) ook niet rond die prijs?
Dat lijkt me (ondanks de turbo's) toch ook wel echt een puristen auto.

Ivm PDK. Zolang het PDK is en niet hun Tiptronic (of hoe noemde die): no worries. Ik dacht effectief op Zolder om zelf te schakelen, maar hij was me eigenlijk altijd voor op exact de goeie moment. Hij blijft natuurlijk "reactief" waardoor je bij een heel plotse acceleratie ff moet wachten op terugschakelen, maar als je onder constante load zit (dus op circuit etc) dan voelt die bak echt magisch aan.

Je kijkt dan naar de prijsklasse rond 115-120k gok ik? Zit een 996 GT2 (als je die al kan vinden) ook niet rond die prijs?
Dat lijkt me (ondanks de turbo's) toch ook wel echt een puristen auto.

Ivm PDK. Zolang het PDK is en niet hun Tiptronic (of hoe noemde die): no worries. Ik dacht effectief op Zolder om zelf te schakelen, maar hij was me eigenlijk altijd voor op exact de goeie moment. Hij blijft natuurlijk "reactief" waardoor je bij een heel plotse acceleratie ff moet wachten op terugschakelen, maar als je onder constante load zit (dus op circuit etc) dan voelt die bak echt magisch aan.
De 996 gt2 was dacht ik niet zo gemakkelijk om met te rijden?

Terug
Bovenaan