Auto Welke wagen heb jij? Post your pics!

Ik vind persoonlijk de velgen nog wel meevallen. Er stond in de showroom zo’n groene met die 19” diamond cut velgen binnen zoals die op foto (in uw citaat ingevoegd) en die vondk wel dik.

kreeg twijfels over de mijne maar toen’k hem eerst zag was ik toch nog aangenaam verrast. Eventueel volgende zomer eens kijken voor andere en deze als winterset houden
Tot ge eens eentje kapot rijdt :p
 
Ik vind de Octavia ook een goeie deal. In het verleden reed de RS wel altijd minder leuk dan de Golf GTI. Geen idee hoe dat met huidige generatie zit, maar voor mij maakt de praktische kant dat wel meer dan goed. (En ja, dan kan je een Golf R nemen, maar die rijdt dan weer saai en is een pak duurder)
Een Golf R variant kon (kan?) je niet met trekhaak krijgen :cool:
Ik heb dezelfde generatie Golf GTI en Octavia RS nooit back-to-back gereden dus ik kan er niet veel van zeggen. Ik vond de RS met 6M altijd heel fijn rijden...
 
tp5ekrN.jpg


Eindelijk gearriveerd! Bijna 2 maand terug beslist hem te kopen. 3 dagen voor aankoop werd er een repair aangemaakt ivm de start/stop. Onderdeel dat vervangen moest worden was in backorder… Gelukkig niet té lang moeten wachten dus.

Eerste inschrijving: 11/2021
Km: 31.000

Geen diesel meer maar de 2.0 TSI blok van de Golf GTI. Nu wachten op de keuring die voor 8 mei gepland staat en dan zou ik hem hopelijk de 10e kunnen ophalen.

Waarom koopt ne 37j single vent een station? Ik heb echt de ruimte nodig voor men bijberoep. Voor t geld had ik ook richting A klasse ofzo kunnen kijken. De koffer van men Insignia was nipt groot genoeg om alles in te krijgen, koffer van de Octavia is enkel 2-3cm smaller. Diepte en hoogte zelfs een paar cm groter als men vorige wagen.
Leuke kar, ik vind dat echt mooie wagens!
 
Goeie banden is wel een must. Anders veel frustraties aan het rooi licht. Daarom zou ik nooit geen fwd meer nemen met zoveel pks. Ook een reden om toch maar stock te houden 😀
 
Goeie banden is wel een must. Anders veel frustraties aan het rooi licht. Daarom zou ik nooit geen fwd meer nemen met zoveel pks. Ook een reden om toch maar stock te houden 😀
Heb eigenlijk 0 problemen met zoveel vermogen op de voorwielen. Je kan toch perfect je gas doseren op basis van de omstandigheden?

Knal er idd wel pilot sport 4S'en onder.
 
Heb eigenlijk 0 problemen met zoveel vermogen op de voorwielen. Je kan toch perfect je gas doseren op basis van de omstandigheden?

Knal er idd wel pilot sport 4S'en onder.
Het zit hem eerder in de 0-100 sprintjes he. Elke FWD gaat daar de TC in en dan krijg je zo dat schokken. Dat is iets minder bij goeie banden, maar zelfs met PS'en kon ik daar niet echt launchen zonder de TC uit te zetten.
Puur naar "te veel vermogen om een bocht te nemen", is idd gewoon leren doseren naar wat de omstandigheden toelaten. Je kan altijd ondersturen in een bocht, maar dat komt dan puur omdat je niet genoeg controle hebt.
Ik heb nog vaak het gevoel dat mensen veel van de nadelen van "front engined" (of beter: een front-biased gewichtsverdeling) toeschrijven aan FWD.
 
Ja ok, je kan hem niet gewoon tot beneden stampen vanuit stilstand. Eerder even inhouden en dan tegen 20 per uur plankgas geven ofzo.


Ach ja, zeldzame momenten tegenwoordig, die GTI ziet niet meer dan 3000rpm :)
 
Of dat wordt gezegd door mensen gewoon niet goed kunnen rijden?
Als je met een RWD met veel vermogen in een bocht te veel gas geeft breekt uw achterkant uit en als je dat niet kan corrigeren zit je in het decor... Daar zegt men toch ook niet van "deze RWD heeft te veel vermogen op de achterwielen, dat werkt niet?"
 
Of dat wordt gezegd door mensen gewoon niet goed kunnen rijden?
Als je met een RWD met veel vermogen in een bocht te veel gas geeft breekt uw achterkant uit en als je dat niet kan corrigeren zit je in het decor... Daar zegt men toch ook niet van "deze RWD heeft te veel vermogen op de achterwielen, dat werkt niet?"
Maar dat ziet er cool uit :D
 
Heb eigenlijk 0 problemen met zoveel vermogen op de voorwielen. Je kan toch perfect je gas doseren op basis van de omstandigheden?

Knal er idd wel pilot sport 4S'en onder.
Goh ja. Ik heb er in ieder geval geen goede ervaring mee.
megane RS stage 1. Enkel bij lekker warm weer en goei droge baan had die grip vanuit stilstand.
Om de 2s de TC die ingrijpt waardoor je eigenlijk belachelijk traag wegkomt.
Doseren was niet echt aan mij besteed "gene gas of plakgas" dixit snellen eddy

Geef mij dan maar ne awd met goed wat tractie :)

*edit: ik denk trouwens dat een DSG hier veel beter mee wegkomt dan een manual, wegens minder koppelvermindering bij schakelen.
 
Launch control wou ik vant weekend eens testen maar wist niet juist hoe die in te schakelen. Moet dan 2 assists uitschakelen meen k en wist niet direct welke. Dus ja, wielspin met launch nog geen ervaring mee al is op dat vlak sowieso een FWD t meest nadelige qua keus. Ik zie mezelf sowieso ni veel sprintjes trekken aan't stoplicht :p

Qua ligging toch wel verrast. Ge voelt de tractie wel is opspringen als je op van die betonplaat wegen op de industrie tegen 80 van die 90° bochten pakt en vroeg uit accelereert maar op gewone asfalt doet hij het best goed tot waar ik hem nu getest heb qua uitersten. Op't moment liggen er Bridgestones Potenza banden onder, die verander ik komende zomer of na't oprijden sowieso door Pilot Sport 4 of 4S?

Verder gisteren nog een zwart vRS logo vooraan, zwarte center caps, smoked achter reflector en vRS projectie op de grond bij openen van de deur besteld. T zwarte logo was reeds besteld om die chrome op de motorkap te vervangen ;)
 
Launch control wou ik vant weekend eens testen maar wist niet juist hoe die in te schakelen. Moet dan 2 assists uitschakelen meen k en wist niet direct welke. Dus ja, wielspin met launch nog geen ervaring mee al is op dat vlak sowieso een FWD t meest nadelige qua keus. Ik zie mezelf sowieso ni veel sprintjes trekken aan't stoplicht :p

Qua ligging toch wel verrast. Ge voelt de tractie wel is opspringen als je op van die betonplaat wegen op de industrie tegen 80 van die 90° bochten pakt en vroeg uit accelereert maar op gewone asfalt doet hij het best goed tot waar ik hem nu getest heb qua uitersten. Op't moment liggen er Bridgestones onder, die verander ik komende zomer of na't oprijden sowieso door Pilot Sport 4 of 4S?

Verder gisteren nog een zwart vRS logo vooraan, zwarte center caps, smoked achter reflector en vRS projectie op de grond bij openen van de deur besteld. T zwarte logo was reeds besteld om die chrome op de motorkap te vervangen ;)
Ik zou sowieso de 4S (of tegen dan 5S) pakken. Die Bridgestones die er nu op liggen zullen ook wel "Potenza"'s zijn, die zijn nu ook niet slecht normaal. Uiteindelijk is dat gewoon een auto waar je heel sportief mee kan rijden hoor, hij heeft wat minder het echte hot hatch imago als de concurrenten, maar in praktijk scheelt dat heel weinig qua rij-ervaring.
 
Ik zou sowieso de 4S (of tegen dan 5S) pakken. Die Bridgestones die er nu op liggen zullen ook wel "Potenza"'s zijn, die zijn nu ook niet slecht normaal. Uiteindelijk is dat gewoon een auto waar je heel sportief mee kan rijden hoor, hij heeft wat minder het echte hot hatch imago als de concurrenten, maar in praktijk scheelt dat heel weinig qua rij-ervaring.
Potenza's idd, post aangepast nadat je reeds gequote had :)
Zelf nooit met echte hot hatches gereden dus moeilijk om te vergelijken. Enigste écht sportieve waar ik 100'en km's mee heb gereden in de eifel regio was een E63 AMG station, ander paar mouwen natuurlijk tov de Skoda :')
 
Volgens mij heeft dat geen launch control trouwens? GTI heeft dat alvast niet.
 
Da's een TCR?

Bon nu twijfel ik zelf. Ik ga hem straks proberen launchen!

Die bovenste is een gewone GTI, lijkt me?

Ik wist ook niet dat dat op de 440 zat toen ik hem kocht. Ook iets dat je niet veel gebruikt trouwens. Maar wel fun om eens te doen :)
 
Die bovenste is een gewone GTI, lijkt me?

Ik wist ook niet dat dat op de 440 zat toen ik hem kocht. Ook iets dat je niet veel gebruikt trouwens. Maar wel fun om eens te doen :)
Ja maar die bovenste is een golf 8.

Soit, ik check het straks even. Ik gebruik dat ook nooit, denk ook niet dat ik het bij m'n BMW al gebruikt heb.
 
Terug
Bovenaan