Auto Welke wagen heb jij? Post your pics!

tp5ekrN.jpg


Eindelijk gearriveerd! Bijna 2 maand terug beslist hem te kopen. 3 dagen voor aankoop werd er een repair aangemaakt ivm de start/stop. Onderdeel dat vervangen moest worden was in backorder… Gelukkig niet té lang moeten wachten dus.

Eerste inschrijving: 11/2021
Km: 31.000

Geen diesel meer maar de 2.0 TSI blok van de Golf GTI. Nu wachten op de keuring die voor 8 mei gepland staat en dan zou ik hem hopelijk de 10e kunnen ophalen.

Waarom koopt ne 37j single vent een station? Ik heb echt de ruimte nodig voor men bijberoep. Voor t geld had ik ook richting A klasse ofzo kunnen kijken. De koffer van men Insignia was nipt groot genoeg om alles in te krijgen, koffer van de Octavia is enkel 2-3cm smaller. Diepte en hoogte zelfs een paar cm groter als men vorige wagen.
Heel mooi :love: . Wij toevallig sinds donderdag ook een Octavia in huis. Wel maar een 1.0 E-Tec. Zeer tevreden van tot nu toe. Niks spannends qua motor, maar zalig om mee te rijden en die ruimte is echt fantastisch. Veel plezier ermee.
 
Heel mooi :love: . Wij toevallig sinds donderdag ook een Octavia in huis. Wel maar een 1.0 E-Tec. Zeer tevreden van tot nu toe. Niks spannends qua motor, maar zalig om mee te rijden en die ruimte is echt fantastisch. Veel plezier ermee.
Rijdt inderdaad heel fijn. Heb er nu Z platen ophangen tot morgen avond en aangenaam verrast. Had niks van testritten met Octavias gedaan dus wist niet wat te verwachten. Qua interieur ook gewoon dik OK, enkel soms wat teveel plastiek naar mijn goesting maar ge moet ergens compenseren tov premium merken zeker.
 
Oh, heb ik ook nog gehad zo'n Octavia RS break. Heel plezante en praktische wagen waar ik veel plezier aan gehad heb. Is het een DSG of 6M?
 
Best eerst men 2j garantie afwachten zeker voor ik een stage 1 + remap doe. Heb er wel al voor zitten kijken 😅 320pk en 450nm… ook een paar deftige banden onder gooien dan 😂
Verdorie, gaan die zo hoog op een stage 1 tegenwoordig? Straf...
Bij de mijne was dat nog maar 260pk op stage 1.
 
Verdorie, gaan die zo hoog op een stage 1 tegenwoordig? Straf...
Bij de mijne was dat nog maar 260pk op stage 1.
BR performance geeft die cijfers, een andere die ik via een collega doorkreeg spreekt over 300pk en 420nm. Elke aanbieder komt toch altijd op 300 of meer uit qua pk. Verschoot er ook van dat er zoveel bij kwam.
 
Verdorie, gaan die zo hoog op een stage 1 tegenwoordig? Straf...
Bij de mijne was dat nog maar 260pk op stage 1.

BR performance geeft die cijfers, een andere die ik via een collega doorkreeg spreekt over 300pk en 420nm. Elke aanbieder komt toch altijd op 300 of meer uit qua pk. Verschoot er ook van dat er zoveel bij kwam.
Ik heb mijn GTI bij DVX laten doen , da's ook 325pk/475nm geworden
 
Bij de mijne geeft dvx en br-perf beide maar +40 pk en 100nm op stage 1.

Maar ben er nooit mee doorgegaan want 310 op de voorwielen vind ik al genoeg.

Ps geef mij ook maar een octavia rs boven een golf 👍
 
Bij de mijne geeft dvx en br-perf beide maar +40 pk en 100nm op stage 1.

Maar ben er nooit mee doorgegaan want 310 op de voorwielen vind ik al genoeg.

Ps geef mij ook maar een octavia rs boven een golf 👍
Hangt allemaal af van de marge van de motor.
De mijne doet +35pk en +100nm, maar de 2l in kleinste versie doet +120pk en +150nm...

En de APR tune doet bij mijne dan weer 80pk, en +150nm. Maar dat vind ik dan weer heel veel en ik ben niet overtuigd dat de rest van de auto dat aan kan...
 
tp5ekrN.jpg


Eindelijk gearriveerd! Bijna 2 maand terug beslist hem te kopen. 3 dagen voor aankoop werd er een repair aangemaakt ivm de start/stop. Onderdeel dat vervangen moest worden was in backorder… Gelukkig niet té lang moeten wachten dus.

Eerste inschrijving: 11/2021
Km: 31.000

Geen diesel meer maar de 2.0 TSI blok van de Golf GTI. Nu wachten op de keuring die voor 8 mei gepland staat en dan zou ik hem hopelijk de 10e kunnen ophalen.

Waarom koopt ne 37j single vent een station? Ik heb echt de ruimte nodig voor men bijberoep. Voor t geld had ik ook richting A klasse ofzo kunnen kijken. De koffer van men Insignia was nipt groot genoeg om alles in te krijgen, koffer van de Octavia is enkel 2-3cm smaller. Diepte en hoogte zelfs een paar cm groter als men vorige wagen.
Knappe wagen, toch heel mooie lijnen. Toch bizar eigenlijk dat Skoda sportiever is of er toch sportiever uitziet dan het saaie VW broertje.

Alleen, smaken verschillen uiteraard, maar de velgen zou ik wel veranderen. :wink:
 
Ik heb de Octavia de laatste 10 jaar mooier gevonden dan de Golf Variant... Er zat vroeger een klein kwaliteitsverschil in de materialen tussen de twee, in het voordeel van de Golf maar als een totaalpakket was de Octavia RS (de break toch) altijd een heel goede deal vond ik. Die was ook bijna full option af fabriek.
 
Ik heb de Octavia de laatste 10 jaar mooier gevonden dan de Golf Variant... Er zat vroeger een klein kwaliteitsverschil in de materialen tussen de twee, in het voordeel van de Golf maar als een totaalpakket was de Octavia RS (de break toch) altijd een heel goede deal vond ik. Die was ook bijna full option af fabriek.
Ik vind de Octavia ook een goeie deal. In het verleden reed de RS wel altijd minder leuk dan de Golf GTI. Geen idee hoe dat met huidige generatie zit, maar voor mij maakt de praktische kant dat wel meer dan goed. (En ja, dan kan je een Golf R nemen, maar die rijdt dan weer saai en is een pak duurder)
 
AKA_1431-Edit.jpg.8d9fd2b148ac91005ee52c511e088774.jpg
Knappe wagen, toch heel mooie lijnen. Toch bizar eigenlijk dat Skoda sportiever is of er toch sportiever uitziet dan het saaie VW broertje.

Alleen, smaken verschillen uiteraard, maar de velgen zou ik wel veranderen. :wink:

Ik vind persoonlijk de velgen nog wel meevallen. Er stond in de showroom zo’n groene met die 19” diamond cut velgen binnen zoals die op foto (in uw citaat ingevoegd) en die vondk wel dik.

kreeg twijfels over de mijne maar toen’k hem eerst zag was ik toch nog aangenaam verrast. Eventueel volgende zomer eens kijken voor andere en deze als winterset houden
 
Terug
Bovenaan