Auto Welke wagen heb jij? Post your pics!

Ja maar die bovenste is een golf 8.

Soit, ik check het straks even. Ik gebruik dat ook nooit, denk ook niet dat ik het bij m'n BMW al gebruikt heb.
Meanwhile:

Neenee :p, gebruik het ook zelden. Eigenlijk vaker op de i30 omdat die een ingebouwd timertje had :D
 
  • Haha
Waarderingen: Musk
Afbeelding+van+WhatsApp+op+2023-04-17+om+13.22.54.jpg


Voila, gisteren heb ik mijn 997 laten afleveren bij een specialist in NL die enkel 911's doet gen 996 en 997. De bedoeling is om de auto na 8 jaar stilstand volledig terug in orde te zetten. De motor wordt ook voor een deel gereviseerd en de pitfalls van dat specifiek motorblok worden aangepakt (IMS fix, AOS fix en koelmodificatie). Ik heb de wagen 18 jaar geleden op mijn 25ste verjaardag gekocht. Nooit over m'n hart gekregen om te verkopen, en ik kijk er naar uit om nu met al die elektrische zooi terug analoog te kunnen rijden. Ik verwacht em volgende week terug in te schrijven. :)

Ondertussen is de wagen terug in België sinds gisteren, uiteindelijk is em 2 weken weg geweest. Wat is er aan gebeurd?
  • Motormodificaties - en dit was de reden waarom ik em helemaal naar Nijmegen heb laten vervoeren. De enige specialist die dit pakket aanbiedt tegen een mooie prijs en alle valkuilen van dit motorblok (zo goed als) takkelt.
    • IMS lager vervangen die het zou kunnen begeven en gans uw blok naar de ***** helpt.
    • Verandering van temperatuursensor positie en betere koeling die overhitting op cylinder 4, 5 en 6 voorkomt waardoor die sneller slijten
    • Vervangen van AOS (air oil seperator) die uiteindelijk ook openspringende cylinders tot gevolg kan hebben
  • Nieuwe koppeling ... die kon er nog 10-20k kilomters tegen, maar aangezien het motorblok er toch al uitlag kostte dit me enkel 400 EUR
  • Brandstofpomp heeft het last-minute begeven. Waarschijnlijk door lang stil te staan met slechte naft tot gevolg.
  • Alle mogelijke vloeistoffen vervangen
  • Nieuwe bandenset ... uiteindelijk na lang getwijfel voor Michelin Sport 2S N gegaan omdat die speciaal op maat zijn gemaakt voor de 997 met stevigere sidewalls dan de Michelin Pilot Sport 4S.
  • Nieuwe kentekenhouder omdat de auto nog voorzien was met de kleinere platen
  • Nieuwe reservesleutel
De ophanging is nog in perfecte staat. 6k voor de werken en stukken all in ... 'k vond het nog meevallen.

Auto is door de keuring gepasseerd vandaag. Morgen de papieren ophalen van de keuring voor herinschrijving ophalen en 'k heb een afspraak met DIV vrijdag. Ondertussen staat de auto bij de detailer om alles terug in showroomstaat te zetten. Volgende week vrijdag ga ik em halen. 't begint terug te kriebelen :)
 
Ondertussen is de wagen terug in België sinds gisteren, uiteindelijk is em 2 weken weg geweest. Wat is er aan gebeurd?
  • Motormodificaties - en dit was de reden waarom ik em helemaal naar Nijmegen heb laten vervoeren. De enige specialist die dit pakket aanbiedt tegen een mooie prijs en alle valkuilen van dit motorblok (zo goed als) takkelt.
    • IMS lager vervangen die het zou kunnen begeven en gans uw blok naar de ***** helpt.
    • Verandering van temperatuursensor positie en betere koeling die overhitting op cylinder 4, 5 en 6 voorkomt waardoor die sneller slijten
    • Vervangen van AOS (air oil seperator) die uiteindelijk ook openspringende cylinders tot gevolg kan hebben
  • Nieuwe koppeling ... die kon er nog 10-20k kilomters tegen, maar aangezien het motorblok er toch al uitlag kostte dit me enkel 400 EUR
  • Brandstofpomp heeft het last-minute begeven. Waarschijnlijk door lang stil te staan met slechte naft tot gevolg.
  • Alle mogelijke vloeistoffen vervangen
  • Nieuwe bandenset ... uiteindelijk na lang getwijfel voor Michelin Sport 2S N gegaan omdat die speciaal op maat zijn gemaakt voor de 997 met stevigere sidewalls dan de Michelin Pilot Sport 4S.
  • Nieuwe kentekenhouder omdat de auto nog voorzien was met de kleinere platen
  • Nieuwe reservesleutel
De ophanging is nog in perfecte staat. 6k voor de werken en stukken all in ... 'k vond het nog meevallen.

Auto is door de keuring gepasseerd vandaag. Morgen de papieren ophalen van de keuring voor herinschrijving ophalen en 'k heb een afspraak met DIV vrijdag. Ondertussen staat de auto bij de detailer om alles terug in showroomstaat te zetten. Volgende week vrijdag ga ik em halen. 't begint terug te kriebelen :)
Ik vind dat redelijk meevallen qua prijs. Puur door die motoraanpassingen is hij waarschijnlijk al zoveel gestegen in restwaarde...
Dat van die banden vind ik wel gek, sure, die N-banden zijn voor Porsche specifiek gemaakt, maar dat gaat vooral over compound etc. Het zou mij verbazen moest de 4S minder stevige sidewalls hebben dan de 2S?
Kan je uberhaupt die oudere banden nog makkelijk vast krijgen? Produceert Michelin die momenteel nog?
 
Ik vind dat redelijk meevallen qua prijs. Puur door die motoraanpassingen is hij waarschijnlijk al zoveel gestegen in restwaarde...
Dat van die banden vind ik wel gek, sure, die N-banden zijn voor Porsche specifiek gemaakt, maar dat gaat vooral over compound etc. Het zou mij verbazen moest de 4S minder stevige sidewalls hebben dan de 2S?
Kan je uberhaupt die oudere banden nog makkelijk vast krijgen? Produceert Michelin die momenteel nog?

Inderdaad ... als ik bij een officiële garage was geweest was ik waarschijnlijk meer dan het dubbele kwijt, en volgens mij zit er veel meer expertise bij https://auto-resto.nl/.

Moest ik em ooit verkopen, dan gaan die aanpassingen zeker een dik voordeel hebben. Maar zoals gezegd, wil ik die auto nog lang houden. Er hangt toch wel veel sentiment aan vast. Enkel voor een 997 GT3 wil ik een uitzondering maken. ;)

Ja ik was ook eerst steevast overtuigd om voor de Michelin Sport 4S te gaan. Maar na wat fora af te schuimen, zijn er toch veel die ze beiden getest hebben en terug naar de originele banden gaan. Auto resto raadde deze ook aan over de 4S, dus ik heb ze maar het voordeel van de twijfel gegeven. En ja, ze zijn nog erg vlot te krijgen blijkbaar. Enfin, 'k heb vroeger nooit geen klachten gehad over die banden, dus cava. :)
 
Kan je uberhaupt die oudere banden nog makkelijk vast krijgen? Produceert Michelin die momenteel nog?
Michelin maakt nog banden specifiek voor oldtimers. Ze hebben een uitgebreid assortiment voor auto's van het begin van vorige eeuw tot nu, eventueel met de witte zijkanten als je dat wil. Al kan zo'n band voor pakweg een Citroën Traction Avant wel wat duur uitvallen dacht ik, aangezien die maar in redelijk kleine oplages geproduceerd worden.
 
Michelin maakt nog banden specifiek voor oldtimers. Ze hebben een uitgebreid assortiment voor auto's van het begin van vorige eeuw tot nu, eventueel met de witte zijkanten als je dat wil. Al kan zo'n band voor pakweg een Citroën Traction Avant wel wat duur uitvallen dacht ik, aangezien die maar in redelijk kleine oplages geproduceerd worden.
Ik snap dat voor echte oldtimers (meestal ook bizarre maten etc), maar een Pilot Sport 2S is gewoon de directe voorloper van de 4S en gewoon een moderne band he?
 
Ik lees hier en daar wat over die Pilot Sport 4S bandjes. Is dit dan zo'n verschil ten opzichte van een meer 'standaard' band? Wat zorgt hier dan voor dat er meer grip is?

Die slijten dan ook waarschijnlijk een stuk sneller wegens sportieve band (en sportieve rijstijl)? :p
 
Ik lees hier en daar wat over die Pilot Sport 4S bandjes. Is dit dan zo'n verschil ten opzichte van een meer 'standaard' band? Wat zorgt hier dan voor dat er meer grip is?

Die slijten dan ook waarschijnlijk een stuk sneller wegens sportieve band (en sportieve rijstijl)? :p
Technologie van zowel de samenstelling van het rubber als het karkas.
Michelin zijn over 't algemeen banden die vrij slijtvast zijn. De 4S heeft geen abnormale hoge slijtage.
 
Ik vind dat redelijk meevallen qua prijs. Puur door die motoraanpassingen is hij waarschijnlijk al zoveel gestegen in restwaarde...
Dat van die banden vind ik wel gek, sure, die N-banden zijn voor Porsche specifiek gemaakt, maar dat gaat vooral over compound etc. Het zou mij verbazen moest de 4S minder stevige sidewalls hebben dan de 2S?
Kan je uberhaupt die oudere banden nog makkelijk vast krijgen? Produceert Michelin die momenteel nog?
Porsche N serie is met verstevigde sidewalls;
Ferrari is dan weer de K serie en is ook goed.
 
Echt waar, ik krijg grijs haar van die Skoda.

Vandaag keuring, toch wel ni afgekeurd zeker 😂 zou een afwijking zitten op de voorste schokdempers. Kan me bijna ni inbeelden dat ge na 1,6j en 30.000km al nieuwe moet steken 🤨

Natuurlijk liggen die dempers nergens op stock, moeten ze van Tjechië afkomen… Volgende week nog zo’n k*tweek met da verlengd weekend dus ja, telt er maar weer bijna 2 weken bij voor ik hem heb.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees hier en daar wat over die Pilot Sport 4S bandjes. Is dit dan zo'n verschil ten opzichte van een meer 'standaard' band? Wat zorgt hier dan voor dat er meer grip is?

Die slijten dan ook waarschijnlijk een stuk sneller wegens sportieve band (en sportieve rijstijl)? :p
Over het algemeen niet. Heb met mijn 4S'en een goeie 45k km (met toch een redelijke sportieve rijstijl) gedaan en ze zijn net 1mm boven de slijtage indicator.
Door de Quattro slijten ze wel zo goed als gelijk af.
 
Echt waar, ik krijg grijs haar van die Skoda.

Vandaag keuring, toch wel ni afgekeurd zeker 😂 zou een afwijking zitten op de voorste schokdempers. Kan me bijna ni inbeelden dat ge na 1,6j en 30.000km al nieuwe moet steken 🤨

Natuurlijk liggen die dempers nergens op stock, moeten ze van Tjechië afkomen… Volgende week nog zo’n k*tweek met da verlengd weekend dus ja, telt er maar weer bijna 2 weken bij voor ik hem heb.
Mjah die Karoq waar ik tijdelijk mee moet rijden, 22k km en de vierde versnelling is naar de kloten. :unsure:

Ik vermoed wel dat het aan de originele chauffeur ligt want die ambriage maakt ook gekke geluiden regelmatig.
 
Klopt het eigenlijk dat je bvb een Cayman GT4 RS niet zomaar kan bestellen?
Dacht ergens gelezen te hebben dat je minstens 5 eerdere Porsches moest hebben gehad/gekocht voor je in aanmerking komt?
 
Mjah die Karoq waar ik tijdelijk mee moet rijden, 22k km en de vierde versnelling is naar de kloten. :unsure:

Ik vermoed wel dat het aan de originele chauffeur ligt want die ambriage maakt ook gekke geluiden regelmatig.
Ge hebt idd echt veel chaffeurs die hun vitessen echt verkeerd gebruiken he. Ik woon dichtbij de uitgang van een ondergrondse garage.. wat ik daar soms allemaal hoor als daar mensen uitgereden komen, die doen allemaal alsof ze een aanloop moeten pakken :D
 
Klopt het eigenlijk dat je bvb een Cayman GT4 RS niet zomaar kan bestellen?
Dacht ergens gelezen te hebben dat je minstens 5 eerdere Porsches moest hebben gehad/gekocht voor je in aanmerking komt?
Dat klopt ja (wss niet 5 eerdere Porsches, maar je gaat wel vaste klant moeten zijn).
 
Dat klopt ja (wss niet 5 eerdere Porsches, maar je gaat wel vaste klant moeten zijn).

Toch maar een jammere policy. Veel van die karren zoals ook de GT3 RS worden maar gekocht om tegen een dikke meerprijs op 2dehands markt te dumpen precies.
Ben stilaans mezelf gek aan het maken voor een GT4. In duitsland al enkele mooie exemplaren gezien, bvb: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/...um=textlink&utm_campaign=Recommend_DES&vc=Car

Moet het enkel nog kunnen verantwoorden aan mezelf hah.
 
Toch maar een jammere policy. Veel van die karren zoals ook de GT3 RS worden maar gekocht om tegen een dikke meerprijs op 2dehands markt te dumpen precies.
Ben stilaans mezelf gek aan het maken voor een GT4. In duitsland al enkele mooie exemplaren gezien, bvb: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/...um=textlink&utm_campaign=Recommend_DES&vc=Car

Moet het enkel nog kunnen verantwoorden aan mezelf hah.
En denk je dat mensen zonder een collectie die auto's gaan kopen om dan elke dag mee te gaan racen?
Zo'n GT4 is allemaal wel tof enzo, maar die jij hier doorstuurt kost u 10k BIV en 3k VB he.
 
En denk je dat mensen zonder een collectie die auto's gaan kopen om dan elke dag mee te gaan racen?
Zo'n GT4 is allemaal wel tof enzo, maar die jij hier doorstuurt kost u 10k BIV en 3k VB he.
Je moet ergens beginnen he. En in een collectie heb je die kost niet :fingerguns:
 
Terug
Bovenaan