Auto Welke wagen heb jij? Post your pics!

Mercedes C met 1.6 supercharged benzine: 6 l/100 km benzine 95 voor m’n woon-werk verkeer.
C met 3.0 biturbo: krijg ik heel moeilijk onder de 8 l/100 km (benzine 98) op hetzelfde traject.
 
  • Leuk
Waarderingen: C43
Welke trajecten je doet kan veel effect hebben op je verbruik. Mijn woon-werkverkeer is via de N80 Sint-Truiden - Hasselt en met dat constante afremmen en optrekken met al die lichten kopt het verbruik een stuk hoger uit dan wanneer je gewoon rustig kunt rijden zonder altijd te moeten afremmen.

Ik zit nu met mijn Megane GT aan een gemiddeld verbruik van net onder de 7,2 liter (totaal sinds aankoop van de auto).
Maar de laatste tijd ligt mijn gemiddeld verbruik per tank tussen de 6,2 en de 6,8 liter gemiddeld.
Binnenkort einde ziekenverlof, dus ik vrees dat dat gemiddeld verbruik dan weer wat gaat stijgen.
 
Mercedes C met 1.6 supercharged benzine: 6 l/100 km benzine 95 voor m’n woon-werk verkeer.
C met 3.0 biturbo: krijg ik heel moeilijk onder de 8 l/100 km (benzine 98) op hetzelfde traject.

Hier gem 12,9l over de laatste 30000km.
Vrijdag naar de Ardennen gereden aan 8,1l op eco. Vandaag 50km in sport+ aan 19l.
 
Hier gem 12,9l over de laatste 30000km.
Vrijdag naar de Ardennen gereden aan 8,1l op eco. Vandaag 50km in sport+ aan 19l.
Hier is woon-werk verkeer rond de 9,5l. Echt lange afstanden rond de 8l.
Maar sportief rijden zit nu ook weer niet op 19l, eerder 15l :p. Je hebt een turbo he, je moet niet in hoge toeren blijven hangen :p
 
Hier is woon-werk verkeer rond de 9,5l. Echt lange afstanden rond de 8l.
Maar sportief rijden zit nu ook weer niet op 19l, eerder 15l :p. Je hebt een turbo he, je moet niet in hoge toeren blijven hangen :p
Tututut zit dit weekend weer in de buurt rond Francorchamps en hier ist toch ook rond de 13l momenteel :p
 
FppdziN.jpg


Vanmorgen m'n nieuwe auto gaan ophalen :clap:
 
Heeft een BMW hybride gereduceerd vermogen bij koude motor? Deze morgen pas vertrokken (enkel nog maar elektrisch gereden en het was 3 graden buiten) - ik wil een traktor inhalen en maak een beetje een inschattingsfout ivm de tegenligger die harder reed dan ik dacht. No worries plankgas en hup. Maar viel dat even tegen seg.

Is dat omdat de motor nog ijskoud was? Want een minuutje later (gewoon op sport laten staan zodat de motor kon warmdraaien) nog eens plankgas gegeven en toen schoot hij als een raket vooruit.
 
Zelfs op een gewone benzine zit dacht ik een begrenzing??
Als je plankgas geeft dan is het toch op benzine vermoedelijk
Bij de oude v-tec motoren slaagde de v-tec niet in als hij koud was.
Maar nog niet getest want ik rijd hem altijd eerst goed warm.
 
Heeft een BMW hybride gereduceerd vermogen bij koude motor? Deze morgen pas vertrokken (enkel nog maar elektrisch gereden en het was 3 graden buiten) - ik wil een traktor inhalen en maak een beetje een inschattingsfout ivm de tegenligger die harder reed dan ik dacht. No worries plankgas en hup. Maar viel dat even tegen seg.

Is dat omdat de motor nog ijskoud was? Want een minuutje later (gewoon op sport laten staan zodat de motor kon warmdraaien) nog eens plankgas gegeven en toen schoot hij als een raket vooruit.
Yes dat wordt via motormanagement geregeld maar dat zal niet bij alle wagens zijn. Heb dat zelf ook en kan dat zien aan het toerental. Dan staat de rode lijn van het toerental een 1500 toeren lager dan wanneer de motor "warm" is. Dus concreet bv rode lijn op 7000 rpm en bij koude motor op 5500 rpm.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Zelfs op een gewone benzine zit dacht ik een begrenzing??
Als je plankgas geeft dan is het toch op benzine vermoedelijk
Bij de oude v-tec motoren slaagde de v-tec niet in als hij koud was.
Maar nog niet getest want ik rijd hem altijd eerst goed warm.
Ik normaal ook maar wegens inschattingsfout kon ik niet anders.
 
Heb dat idd ook al eens gehad met 330e.
Als je professional cockpit hebt kan je dat ook zien dat hij maar 60% van vermogen zal leveren ipv 100% en eBoost wanneer motor koud staat.
 
Heb dat idd ook al eens gehad met 330e.
Als je professional cockpit hebt kan je dat ook zien dat hij maar 60% van vermogen zal leveren ipv 100% en eBoost wanneer motor koud staat.
Hmm daar moet ik dan eens op letten. Op het moment dat het gebeurde was ik allesbehalve naar m'n instrumentenpaneel aan het zien :D
 
Heeft een BMW hybride gereduceerd vermogen bij koude motor? Deze morgen pas vertrokken (enkel nog maar elektrisch gereden en het was 3 graden buiten) - ik wil een traktor inhalen en maak een beetje een inschattingsfout ivm de tegenligger die harder reed dan ik dacht. No worries plankgas en hup. Maar viel dat even tegen seg.

Is dat omdat de motor nog ijskoud was? Want een minuutje later (gewoon op sport laten staan zodat de motor kon warmdraaien) nog eens plankgas gegeven en toen schoot hij als een raket vooruit.

De 4 hier heeft ook een beperkte periode "gereduceerd vermogen" in bepaalde omstandigheden.

Hij geeft het ook wel aan dan, denk dat het zelfs in de HUD staat.
 
Terug
Bovenaan