Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mercedes C met 1.6 supercharged benzine: 6 l/100 km benzine 95 voor m’n woon-werk verkeer.
C met 3.0 biturbo: krijg ik heel moeilijk onder de 8 l/100 km (benzine 98) op hetzelfde traject.
Hier is woon-werk verkeer rond de 9,5l. Echt lange afstanden rond de 8l.Hier gem 12,9l over de laatste 30000km.
Vrijdag naar de Ardennen gereden aan 8,1l op eco. Vandaag 50km in sport+ aan 19l.
19l dan hebt ge het varken uitgehangenHier gem 12,9l over de laatste 30000km.
Vrijdag naar de Ardennen gereden aan 8,1l op eco. Vandaag 50km in sport+ aan 19l.
Tututut zit dit weekend weer in de buurt rond Francorchamps en hier ist toch ook rond de 13l momenteelHier is woon-werk verkeer rond de 9,5l. Echt lange afstanden rond de 8l.
Maar sportief rijden zit nu ook weer niet op 19l, eerder 15l . Je hebt een turbo he, je moet niet in hoge toeren blijven hangen
De RWD?
Vanmorgen m'n nieuwe auto gaan ophalen
AWDDe RWD?
Yes dat wordt via motormanagement geregeld maar dat zal niet bij alle wagens zijn. Heb dat zelf ook en kan dat zien aan het toerental. Dan staat de rode lijn van het toerental een 1500 toeren lager dan wanneer de motor "warm" is. Dus concreet bv rode lijn op 7000 rpm en bij koude motor op 5500 rpm.Heeft een BMW hybride gereduceerd vermogen bij koude motor? Deze morgen pas vertrokken (enkel nog maar elektrisch gereden en het was 3 graden buiten) - ik wil een traktor inhalen en maak een beetje een inschattingsfout ivm de tegenligger die harder reed dan ik dacht. No worries plankgas en hup. Maar viel dat even tegen seg.
Is dat omdat de motor nog ijskoud was? Want een minuutje later (gewoon op sport laten staan zodat de motor kon warmdraaien) nog eens plankgas gegeven en toen schoot hij als een raket vooruit.
Ik normaal ook maar wegens inschattingsfout kon ik niet anders.Zelfs op een gewone benzine zit dacht ik een begrenzing??
Als je plankgas geeft dan is het toch op benzine vermoedelijk
Bij de oude v-tec motoren slaagde de v-tec niet in als hij koud was.
Maar nog niet getest want ik rijd hem altijd eerst goed warm.
Hmm daar moet ik dan eens op letten. Op het moment dat het gebeurde was ik allesbehalve naar m'n instrumentenpaneel aan het zienHeb dat idd ook al eens gehad met 330e.
Als je professional cockpit hebt kan je dat ook zien dat hij maar 60% van vermogen zal leveren ipv 100% en eBoost wanneer motor koud staat.
Heeft een BMW hybride gereduceerd vermogen bij koude motor? Deze morgen pas vertrokken (enkel nog maar elektrisch gereden en het was 3 graden buiten) - ik wil een traktor inhalen en maak een beetje een inschattingsfout ivm de tegenligger die harder reed dan ik dacht. No worries plankgas en hup. Maar viel dat even tegen seg.
Is dat omdat de motor nog ijskoud was? Want een minuutje later (gewoon op sport laten staan zodat de motor kon warmdraaien) nog eens plankgas gegeven en toen schoot hij als een raket vooruit.