Welke wagen heb jij? Post your pics!

Hebben is een groot woord, maar voorlopige huurwagen tot jonge tweedehands (pre-LCI☹️) ix3 gekeurd is: Audi A6 Avant Diesel. 195 pk maar komende van een ix3, jezus wat trekt dat traag op.

Elektrisch tegen diesel scheelt al veel, zeker de eerste meters vanuit stilstand - en ook op papier scheelt het pakweg 1,5 seconde (of ~20%) voor 0-100, dat voel je natuurlijk ook.
Zie het als een voordeel: wanneer je van die A6 naar je iX3 overstapt, zal het heerlijk vlot aanvoelen - beter zo dan in de omgekeerde richting? :)

PS. ik rijd met de nieuwere variant van die A6, nauwelijks sneller, en ik moet me aan de lichten al ergeren aan slakken in het verkeer, dus zo erg is die A6 niet, zeker niet als tijdelijke oplossing
 
Dit is bij de fk2 type-r gemakkelijker.
GT of non-GT voor de opties.
Eigenlijk mis bij mijn non GT vs de GT eigenlijk maar de functie van blind spot op de autospiegels en mss de cd speler achter het infotainment
Dat is natuurlijk ook wel een top of the range wagen.
Die kan je niet kaal kopen. Alles wat op een Civic kan zitten zit er zo goed als op.
 
Dat is natuurlijk ook wel een top of the range wagen.
Die kan je niet kaal kopen. Alles wat op een Civic kan zitten zit er zo goed als op.
Panoramisch dak en zetelverwarming niet mogelijk. Verder (buiten de Type R specifieke dingen) ongeveer gelijk.
O ja, leder en automaat uiteraard ook niet.
 
Panoramisch dak en zetelverwarming niet mogelijk. Verder (buiten de Type R specifieke dingen) ongeveer gelijk.
O ja, leder en automaat uiteraard ook niet.
Ik word soms horendol van die safety "pingen" en "piepjes"
Al iemand aangedurfd om tegen minder dan 30 kmph naar een muur te rijden zodat hij automatisch remt?? Ikke niet, dont't have the balls🙈
 
Ik word soms horendol van die safety "pingen" en "piepjes"
Al iemand aangedurfd om tegen minder dan 30 kmph naar een muur te rijden zodat hij automatisch remt?? Ikke niet, dont't have the balls🙈
Kunt ge dat niet uitzetten bij u? Bij mij kan je het uitzetten alleszins maar laat het gewoon aan staan. Veel piepen doet dat niet als je defensief rijd 😋
 
Panoramisch dak en zetelverwarming niet mogelijk. Verder (buiten de Type R specifieke dingen) ongeveer gelijk.
O ja, leder en automaat uiteraard ook niet.
Panoramisch dak lijkt me ook logisch :p

Leder is in feite maar stom, snap ik niet zo goed. En geen automaat zal vooral zijn omdat Honda geen goeie automaat heeft :p
 
die 5k meer zal dan meteen praktisch een full option geweest zijn? een kale manuele met basic kleur was 27k en een full option + alle extras zoals drempelbeschermer en instapledjes heeft mij 36k gekost. als je daar het duurdere kleur ( 1500 euro en de automaat ( 1-2K?) van aftrekt kom je aan die 5k. na kortingen kwam ik trouwens op 31k.

auto gekocht eind 2019 en geleverd de eerste week van januari 2020 :p panoramisch dak bestond trouwens niet in het 2019 model. mij stoorde dat allesinds niet erg. ik wou persé de houten afwerking en gekoelde zetels en dan moest ik toch voor het duurste pakket gaan. De andere dingen ging ik sowieso wel pakken ookal waren die appart.

prijzen zijn ondertussen wel hard gestegen... dus de beste deals op die auto's zijn wel al achter de rug. denk dat je nu aan 40-45K zit voor een gelijkaardig model
How jom, dat weet ik allemaal niet meer zene. Ik denk dat ik in 2017 ben gaan zien. Want een dikke 7 maanden later had ik mijn 3008.
Deze was het
iu
 
Waarom is dat logisch? Bv een Golf R kan je dat wel op krijgen.
De reden is voor gewicht natuurlijk maar aangezien het gewoon een straatwagen is zouden ze het imo toch mogen aanbieden vind ik.
Wel een minutieus ontworpen wagen waar elk detail bijdraagt aan de prestaties die hij neerzet.
Een extra gewicht, die toch niet niks is want sterker dak nodig en heel het pano dak dat ook iets weegt, verstoort heel die balans.
 
Wel een minutieus ontworpen wagen waar elk detail bijdraagt aan de prestaties die hij neerzet.
Een extra gewicht, die toch niet niks is want sterker dak nodig en heel het pano dak dat ook iets weegt, verstoort heel die balans.
Maar die prestaties zijn vooral van belang op papier he. Niemand rijdt die auto echt op de limiet en diegenen die dat wel willen, nemen dan geen panoramisch dak...

Alle concurrenten bieden het wel aan he.
 
Maar die prestaties zijn vooral van belang op papier he. Niemand rijdt die auto echt op de limiet en diegenen die dat wel willen, nemen dan geen panoramisch dak...

Alle concurrenten bieden het wel aan he.
welke waarde zet je dan op papier? Die met pano of zonder?
Want testen ze eentje met pano en de waarden kloppen niet dan huilt iedereen moord en brand.

En alles draait in die klasse om prestaties op papier natuurlijk :p
En toch in een disscussie schermt iedereen daarmee. Enkel als het in het nadeel is dan is het “het is maar op papier, niemand gebruikt dat toch” :p
 
welke waarde zet je dan op papier? Die met pano of zonder?
Want testen ze eentje met pano en de waarden kloppen niet dan huilt iedereen moord en brand.

En alles draait in die klasse om prestaties op papier natuurlijk :p
En toch in een disscussie schermt iedereen daarmee. Enkel als het in het nadeel is dan is het “het is maar op papier, niemand gebruikt dat toch” :p
De officiële Nürburgring tijden, en die haalt niemand, of het nu met of zonder panodak is...
 
Wel een minutieus ontworpen wagen waar elk detail bijdraagt aan de prestaties die hij neerzet.
Een extra gewicht, die toch niet niks is want sterker dak nodig en heel het pano dak dat ook iets weegt, verstoort heel die balans.
Zoals ik zei....het is een straat auto.
Maar die prestaties zijn vooral van belang op papier he. Niemand rijdt die auto echt op de limiet en diegenen die dat wel willen, nemen dan geen panoramisch dak...

Alle concurrenten bieden het wel aan he.
Voila, vind ik persoonlijk ook.

Je hebt de GT en de non-GT. De GT heeft het totaal pakket en de non-GT is wat minder uitgerust. Stel dat de GT ook een pano dak zou hebben dan kan je nog altijd kiezen voor de non-GT als prestaties belangrijker zijn.
 
Zoals ik zei....het is een straat auto.

Voila, vind ik persoonlijk ook.

Je hebt de GT en de non-GT. De GT heeft het totaal pakket en de non-GT is wat minder uitgerust. Stel dat de GT ook een pano dak zou hebben dan kan je nog altijd kiezen voor de non-GT als prestaties belangrijker zijn.

Ja maar goed als we die toer opgaan dan kunnen we ook beginnen over die spoiler op de achterklep. In normale omstandigheden doet die ook geen dienst, het is een straatwagen.
Ik wil maar aangeven dat die wagens met een bepaalde filosofie gebouwd zijn en gekocht worden door een bepaald publiek, een bepaald publiek dat nooit in de buurt zal komen van wat die wagen echt kan. En toch koopt men die wagen net omdat die wagen dat kan.
En in discussies zijn die prestaties ook een reden om een wagen te maken of te kraken, het is een argument om een wagen aan te prijzen. Dat terwijl de kopers zelfs niet eens de limiet van een golf GTI zal halen.

Als dat pano dak u zo dierbaar is koop je toch gewoon een andere wagen? Als je veel vermogen wilt en je wilt niet inboeten op luxe en je wilt enkel maar snel rechtdoor koop u dan een Duitser uit het C of E-segment
 
Elektrisch tegen diesel scheelt al veel, zeker de eerste meters vanuit stilstand - en ook op papier scheelt het pakweg 1,5 seconde (of ~20%) voor 0-100, dat voel je natuurlijk ook.
Zie het als een voordeel: wanneer je van die A6 naar je iX3 overstapt, zal het heerlijk vlot aanvoelen - beter zo dan in de omgekeerde richting? :)

PS. ik rijd met de nieuwere variant van die A6, nauwelijks sneller, en ik moet me aan de lichten al ergeren aan slakken in het verkeer, dus zo erg is die A6 niet, zeker niet als tijdelijke oplossing
Tja. Komende van een ix3 LCI maar na 5 weken economisch total loss door uitwijkingsmanoever. Dus dat gevoel van traagheid is moeilijk weg te krijgen😆
 
Ja maar goed als we die toer opgaan dan kunnen we ook beginnen over die spoiler op de achterklep. In normale omstandigheden doet die ook geen dienst, het is een straatwagen.
Ik wil maar aangeven dat die wagens met een bepaalde filosofie gebouwd zijn en gekocht worden door een bepaald publiek, een bepaald publiek dat nooit in de buurt zal komen van wat die wagen echt kan. En toch koopt men die wagen net omdat die wagen dat kan.
En in discussies zijn die prestaties ook een reden om een wagen te maken of te kraken, het is een argument om een wagen aan te prijzen. Dat terwijl de kopers zelfs niet eens de limiet van een golf GTI zal halen.

Als dat pano dak u zo dierbaar is koop je toch gewoon een andere wagen? Als je veel vermogen wilt en je wilt niet inboeten op luxe en je wilt enkel maar snel rechtdoor koop u dan een Duitser uit het C of E-segment
Er bestaat ook een versie met een lage kleinere spoiler 😜
Een GTI TCR heeft toch dezelfde filosofie en daar kan je wel een pano dak bij krijgen.

Mij kan dat allemaal niet schelen. Ik kan mij wel inbeelden dat er zullen zijn die een pano dak op hun Type R willen.
 
Volvo v60 T8 hier, als ik enkel op benzine rij en doe (heel) rustig kom ik aan 8l/100km, anders makkelijk 10l.
v60 B3, lange afstanden aan gewone snelheid schommelt het verbruik rond 6l. Deze zomer met dakkoffer op reis, 3000km aan 6,3l/100km.
Kortere afstanden zijn iets anders natuurlijk, dan zit ik bij gewoon rijden rond 7l.
 
v60 B3, lange afstanden aan gewone snelheid schommelt het verbruik rond 6l. Deze zomer met dakkoffer op reis, 3000km aan 6,3l/100km.
Kortere afstanden zijn iets anders natuurlijk, dan zit ik bij gewoon rijden rond 7l.
Dan valt dat van mij nog goed mee. Rustig rijden is inderdaad gewoon mee met het verkeer, niet heiliger als de paus.
Op reis en veel autostrand zat ik aan 120 per uur aan een 6l dacht ik gemiddeld.
 
Terug
Bovenaan