Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Season 1 van Cobra Kai uit. Zalige serie tot nu toe! De verwijzingen naar de oude film(s) en de paralellen die getrokken worden met het hedendaagse en lichtjes overgoten in een lichte '80s vibe, fantatisch :D

The new Pope.

Prachtige sets en heerlijke hypocrisie in het Vaticaan. Voorlopig enkel de eerste episode gezien, maar het vervult tot nu toe al mijn verwachtingen.

Over Deadwood gesproken, dat heb ik recent nog eens herbekeken. Dat derde seizoen is voor mij een ware marteling. Zo jammer, na die sublieme eerste 2 seizoenen. Heb er halverwege het derde seizoen de brui aan gegeven...

Curon uitgekeken, leuke serie maar beetje te abrupt einde. Dus hoop snel op een volgend seizoen.

HBO's run van 2000 tot 2010 is nog altijd ongeëvenaard denk ik. De geboorte van het Gouden Tijdperk voor "tv".
Curb, The Wire, Sopranos, Six Feet Under, Band of Brothers, Generation Kill, Rome, Carnivale.. echt wel geschift.

Beetje teleurgesteld met hun output van 2010 tem 2020.
Over Deadwood gesproken, dat heb ik recent nog eens herbekeken. Dat derde seizoen is voor mij een ware marteling. Zo jammer, na die sublieme eerste 2 seizoenen. Heb er halverwege het derde seizoen de brui aan gegeven...
Was dat dan zo slecht? Herinner het me precies toch nog best goed, al was het einde natuurlijk te abrupt. Enorm gevloekt op hun indertijd en ook gestopt met hun series te kopen. Al een tijdje een rewatch aan het plannen maar dan met de film. Heb je die dan gezien?

HBO's run van 2000 tot 2010 is nog altijd ongeëvenaard denk ik. De geboorte van het Gouden Tijdperk voor "tv".
Curb, The Wire, Sopranos, Six Feet Under, Band of Brothers, Generation Kill, Rome, Carnivale.. echt wel geschift.

Was dat dan zo slecht? Herinner het me precies toch nog best goed, al was het einde natuurlijk te abrupt. Enorm gevloekt op hun indertijd en ook gestopt met hun series te kopen. Al een tijdje een rewatch aan het plannen maar dan met de film. Heb je die dan gezien?
Ja, de film heb ik gezien, en dat voelde eerder aan als een goeie dosis fan-service dan een volwaardige film. Het is niet slecht hoor, maar na de kwaliteit die ze in de serie gebracht hadden, lagen mijn verwachtingen wel hoog.
Het 3de seizoen heeft zijn voor en tegenstanders. In mijn ogen begint het allemaal een beetje te slabakken, en er zit geen enkele subplot in die mij kan boeien, met als pijnlijk dieptepunt de subplot over het theatergezelschap. Verder draait het daar veel rond Hearst, en dat vond ik ook wat minder. De verhaallijnen in de eerste 2 seizoenen vond ik perfect!

Verder ben ik het volledig eens met je bemerking over HBO. Die hebben de lat wel zeer hoog gelegd voor tv in het algemeen, maar ook voor zichzelf. The Wire is hier in België wel wat ondergewaardeerd (of eerder: onbekend) heb ik het gevoel. Voor mij is dat top-5-aller-tijden materiaal.
HBO associeer ik helaas ook wel met pijnlijke cancellations. Looking at you, Carnivale.

Laatst bewerkt:

Ik vond Se3 best goed, beduidend minder dan Se1&2. Maar beduidend minder dan de beste TV ooit gemaakt, is nog steeds ... kortbij de beste TV ooit gemaakt.
IK heb vorig jaar de film gezien. Die vond ik echt awesome :love:. Dat voelde volledig aan als thuiskomen. Maar ik snap @Cerulean zijn opmerking wel van fan-service.

Laatst bewerkt:
Als eens van de laatste ter wereld :unsure: begonnen aan the queens gambit.
2 afleveringen gezien, en die gaat er snel door vliegen denk ik

Hier ook net Mindhunter uitgekeken. Na 1 episode een tijdje laten liggen, maar nu toch alles uitgekeken.
Was vrij goed, zal Ford en Tench missen!

Nu starten met tweede seizoen van Kingdom, Zuid-Koreaanse zombiereeks. Destijds eerste gezien, was best wel oke, dus nieuwsgierig naar het tweede.

Sinds vorig weekend begonnen aan Yellowstone, moest wel 2-3 afleveringen doorzetten om erin te komen. Maar zeker een goede serie met prachtig acteerwerk, Kevin Costner laat ook weer zien waarom hij een echte klassenbak is. Serie hoort voor mij thuis in het rijtje van Succession, Ozark... Heel goed dus.

Terug
Bovenaan