Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?
Gebinged op 1 dag.
Goed acteerwerk, maar soms over the top plot twists en slecht script met veel loopholes.
Zou er allemaal mee wegkomen mits een deftig einde. Nope. Worst ending ever. Of toch niet, Dexter en GOT waren nog erger. (Lost niet gezien)
The watcher gezien. Wat ne zever was me dat. Een hoop gezever en cheasy serieplay.
'Gebaseerd op waargebeurde feiten' maar geen kloten in de serie die er ook maar iets met te maken heeft.
Kon beter naar thus, familie of fc de kampioenen gekeken hebben, evenveel drama, evenveel dwaze drama ...
The Midnight Club
Nieuwe Mike Flanagan serie op Netflix.
Grote fan van zijn werk maar deze vind ik persoonlijk wat messy en matig.
Het is natuurlijk gebaseerd op een YA (young adult) boek dus de vibe is sowieso anders.
Het gaat dus over een groep tieners die terminaal ziek zijn en in een instelling zitten. Iedere avond komen ze samen en vertellen ze griezelverhalen, dit noemen ze de midnight club.
In de serie krijgen we dus de verhalen zien die ze vertellen maar is er tegelijkertijd ook een doorlopend verhaal daarbuiten bezig. Problemen zijn:
- De verhalen die ze vertellen nemen eigenlijk teveel tijd in beslag waardoor we minder tijd krijgen voor karakterbuilding tussen de leden van de midnight club en het doorlopend verhaal.
- De verhalen die ze vertellen zijn verteld door tieners en dus gewoon vaak niet zo goed op zichzelf.
- Het doorlopend verhaal dooft eigenlijk wat uit en er is geen goede conclusie. Ik denk dat er een 2e seizoen moet komen? Dat zou het eventueel wel kunnen redden.
- Acteer prestaties zijn wat hit en miss
- Het is gewoon niet echt scary
Er zijn uiteraard ook goede punten, ik vond het cool hoe de verhalen die de leden vertellen ons een inzicht in hun karakter geven, Het doorlopend verhaal begint interessant en doet je geregeld theoriseren over wat er gaat gebeuren en wie wie is.
De andere series van Mike Flanagan (Haunting of Hill House, Bly Manor, Midnight Mass) vind ik een stuk beter maar ook gewoon omdat ze veel volwassener zijn, met sterkere dialogen en een beter verhaal. Ik mis ook een iconische soundtrack, zoals Hill House bijvoorbeeld echt wel had.
Dit is een soort YA horror serie die voor tieners misschien wel goed zou zijn maar voor mij kwam het tekort.
Gisteren zag ik deze staan op Netflix en ging er deze avond eens mee starten. Mede dankzij u het werk van Flanagan ontdekt, en ik ben helemaal verkocht.
Chantal uitgekeken... Was erg flauw, verhaal kabbelde maar wat voort en de personages stonden mij niet aan. Vond Chantal zelf al een van de mindere personages uit (het wel erg leuke) Eigen Kweek. Acteerprestaties van de bijrollen en kinderen maakten het niet beter.
Shantaram S01E01 gezien. Heel diepgaand gaan de karakters niet uitgewerkt worden en het tempo zit redelijk hoog vergeleken met het boek dus ik vrees dat het springen is naar van de ene naar de andere memorabele scene, maar toch van genoten. 6/10 voorlopig !
Mij vrees is wel dat sommige personages en scenes niet de magie meekrijgen die in het boek wel zaten. Het bezoek aan Madam Zou bvb was wel heel erg gewoontjes en onmagisch terwijl het in het boek een beetje een figuur was zoals Yubaba uit Spirited Away.
Gisteren gekeken naar God, Jesus, Trump op de Nederlandse televisie (NPO2 denk ik). Toch wel een sterke documentairereeks bestaande uit 3 afleveringen. Maandag was de eerste, gisteren de tweede en vandaag de derde.
De reeks geeft goed weer dat niet alles zo zwart-wit is in de tegenstellingen tussen republikeinen en democraten. Natuurlijk komen er weer idioten in beeld, maar ook mensen die terecht zorgen hebben. Ook bijvoorbeeld een senator die tegen Trump ingaat als het gaat over zijn claim op het presidentschap. Zeker een aanrader.
Guillermo Del Toro's Cabinet of Curiosities - Lot 36
Eerste aflevering gezien. Was iets te kort vond ik en te voorspelbaar, ben benieuwd naar de andere afleveringen.
Begon echt zeer spannend maar begon ineens wel vrij langdradig te worden. Dit kon stoppen al bij aflevering 5.
Ik kon op een gegeven moment wel niet meer volgen hoor...
Op een gegeven moment dacht ik gewoon dat iedereen er achter zat, zie heel dat dorpje. Volgens mij is het gewoon dat the watcher altijd de vorige eigenaar wordt. Die eigenaar vindt het vreselijk dat hij het huis moest afgeven en pleegt dan zo altijd het stalkspelletje om dan die nieuwe eigenaar uit te drijven, enzovoort.
Guillermo Del Toro's Cabinet of Curiosities - Lot 36
Eerste aflevering gezien. Was iets te kort vond ik en te voorspelbaar, ben benieuwd naar de andere afleveringen.