Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The orville afl 10: Deze was dus perfect voor mij, leuk verhaal, voldoende humor. Zo mogen ze allemaal zijn.
Edit: ik zag het aankomen maar toch vond ik Bortus startspeech grappig :p

We Own This City

Er zit een hele sterke reeks van vier episodes verstopt in een reeks van zes. Het wordt nooit minder dan goed, daar zijn het acteerwerk en de dialogen en stukjes regie te goed voor, maar het is constant op dezelfde nagel slaan. Ja, een deel van de politie is corrupt in Baltimore en doet aan racial profiling. Na vijf episodes van onterechte arrestaties en diefstallen hebben we het punt echt wel ruimschoots door.

Bernthal staat wel weer ijzersterk te acteren en zet hier een absolute koning van een lul neer waarvan het geloofwaardig is dat andere volgzame lulletjes hem volgen. Dat hoge stemmetje en constante alfamannetjesgedrag om zijn minderwaardigheidscomplexen te maskeren, heerlijk gespeeld.

The Pacific
Eerste keer dat ik hem volledig heb gekeken na vorige keren waarbij ik het teveel spiegelde aan Band of Brothers. En dat is uiteindelijk het grootste probleem voor deze serie. Als hij niet verbonden was aan Band of Brothers zou hij volgens mij een stuk beter gerate worden.
Uiteindelijk is dit een uitstekende WO2 serie. Het grote budget spat natuurlijk ook van het scherm af.
Paar opmerkingen voor mij persoonlijk.
Ten eerste was de Pacific War een heel ander soort Oorlog dan die in Europa, met een heel ander soort vijand, klimaat, omgeving en manier van vechten. Ik kende er zelf dan ook een stuk minder over dan over de oorlog in Europa. Hierdoor was het voor mij iets moeilijker om me in te leven in de serie, omdat ik de verschillende veldslagen moeilijk kon situeren. Ik ben ook niet zo een groot fan van de keuze om eigenlijk de verhalen van 3 personen (Leckie, Basilone en Sledge) te vertellen ipv het verhaal van 1 groep te vertellen.
Op deze manier komt het soms wat schokkeriger over en zijn de verhalen van 2 van onze hoofdpersonages reeds 2 afleveringen voor het einde eigenlijk afgesloten.
Nu dit ligt ook aan de andere aard van de Pacific War vermoed ik.

Uiteindelijk wel top hoor, maar had beter gekunt heb ik het gevoel.

The Rehearsal

Dit is de nieuwe komische HBO reeks van Nathan Fielder, de man achter de geweldige cultreeks Nathan For You. Hoewel het hier nog nergens te streamen valt, kon ik me voor één keer niet bedwingen omdat ik een grote fan van die reeks ben. Het idee van The Rehearsal is dat Fielder een persoon helpt om te oefenen voor een belangrijk moment in zijn of haar leven.

Het is moeilijk om hier iets zinnigs over te zeggen omdat je er voor de rest best gewoon zo blind mogelijk in gaat, maar voor mij was dit één van de meest geniale dingen die ik in zeer lange tijd gezien heb. "Geniaal" wordt nogal vaak als hyperbool gebruikt als iets heel goed is, maar dit was echt iets speciaal en hoewel het een beetje in het verlengde van Nathan For You ligt, gaf deze eerste aflevering me het gevoel dat ik voor het eerst sinds lang nog eens iets nieuw gezien heb. Het vrij simpele concept is zodanig goed uitgewerkt en Fielder gaat er zó ver mee, dat er niet alleen veel te lachen valt maar dat je op het eind iets bij geleerd hebt over het mijnenveld dat sociale interactie is.

Zeer sterk aanbevolen voor wie van wat meer aparte, ongemakkelijke humor houdt.
Dit is een van de weinige series waar ik iedere week meteen de nieuwste aflevering van gezien wil hebben. Ik zit nu 4 afleveringen ver, en The Rehearsal is de overstijgende trap van Nathan For You, dat ook al buitengewoon goed was. De deadpan humor van het mockumentary-genre gecombineerd met de mindbending simulaties uit Synecdoche, New York (maar dan minder afschrikwekkend en toegankelijk voor een breed kijkerspubliek). Ja, dit is iets erg unieks.

Sex Education volledig bijgebeend. Fantastisch sterke serie, jammer dat dit 20 jaar geleden nog niet bestond. Ik had het wel liever zien eindigen na het derde seizoen, het originele is er nu wel van af en ik hou niet van het overdreven rekken van verhaallijnen vol misverstanden en toevalligheden waardoor de relatie tussen de hoofdpersonages toch altijd weer uitgesteld wordt.

Ik kijk sowieso heel erg uit naar het volgend seizoen, maar hoop dat er dan een mooie conclusie komt.

Vandaag ook Chloe uitgekeken. Wauw. Traag opbouwende spanning, en heel donker, maar ik vond het echt goed. Een aanrader.

The Boys S3. Blijft by far de beste superheldenfictie die we al op het scherm te zien hebben gekregen. Ik kan al niet wachten op volgend seizoen.
The Boys S3. Hoewel goed seizoen begin ik wel al een serieus uitmelkgevoel te krijgen bij het einde.

Het feit dat ze homelander niet lieten doodgaan en hij op het einde gewoon en plein publiek iemand mag doodlaseren en het publiek dat dan ook nog eens geweldig vindt toont voor mij aan dat ze het nog serieus gaan uitmelken in S4. Had hem liever zien doodgaan en dat vanaf s4 een nieuw main story gelanceerd werd. Helaas.

Ik snap je wel. Op zich is er dit seizoen nauwelijks iets veranderd. Enkel dat Homelander volgend seizoen nog meer zijn ware aard zal tonen, en dat we Queen Maeve gaan moeten missen (:sad:). Naar volgend seizoen toe heb ik vooral weinig zin in een Ryan die even hard de evil / batshit crazy toer op gaat als zijn vader.

Vandaag ook Chloe uitgekeken. Wauw. Traag opbouwende spanning, en heel donker, maar ik vond het echt goed. Een aanrader.

The Boys S3. Blijft by far de beste superheldenfictie die we al op het scherm te zien hebben gekregen. Ik kan al niet wachten op volgend seizoen.
Er zijn er nogal veel die vinden dat Chloe een zwak einde heeft, wat vond jij ervan ?

Peacemaker vond ik persoonlijk beter dan The Boys.

Mss een stomme vraag, maar dit is een spin-off van Yellowstone toch? Is dit de moeite om te kijken als je helemaal niks met Yellowstone hebt?
Een prequel dacht ik. Ik heb zelf niks met Yellowstone maar ik vind het wel goed. Wel geen super kritische kijker.

Black Bird. Na Severance wederom een sterke Apple+ reeks. Sommige stukken vond ik wat minder maar de acteer prestaties (zeker van Paul Walter Hauser - Emmy waardig wat mij betreft) maakten dat meer dan goed.

Sinds de heruitzendingen ben ik bezig met Flikken te zien.
Ik vind dat fantastisch goed om een Belgische politieserie te zijn.
De Pasmans (of dingske) vind ik dat goed doen.

Terug
Bovenaan