Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

From gisteren ook uitgekeken. Deze kwaliteit van horror/mysterie series mogen er meer zijn!
  • From
  • Yellowjackets
  • Midnight Mass
  • Brand New Cherry Flavor
  • Them
Het laatste jaar hebben ze ons al goed verwend 🙂

Volgende zal Severance zijn dat ik ga bekijken.

You get me ikbenben. Right on! Die From ook onlangs uitgekeken en jawel ook enorm van genoten.

Severance was trouwens ook fantastich, niet echt horror maar wel beklijvend.

Hier gaan we aan Outer Range beginnen.

it's always sunny in Philadelphia tem s03, redelijk grappig met momenten maar die lage kwaliteit video en het continu door elkaar gepraat van de acteurs stoort me wel wat. er is weinig ademruimte in de conversaties en op een hedendaags audiosysteem klinkt het ook wat verouderd (er is duidelijk veel gedaan om het allemaal verstaanbaar te houden wat artefacten met zich mee heeft gebracht). visueel gezien niks speciaals, buiten dat het LELIJK is maar dat stoort niet echt bij deze serie.
verbetert dit nog?

it's always sunny in Philadelphia tem s03, redelijk grappig met momenten maar die lage kwaliteit video en het continu door elkaar gepraat van de acteurs stoort me wel wat. er is weinig ademruimte in de conversaties en op een hedendaags audiosysteem klinkt het ook wat verouderd (er is duidelijk veel gedaan om het allemaal verstaanbaar te houden wat artefacten met zich mee heeft gebracht). visueel gezien niks speciaals, buiten dat het LELIJK is maar dat stoort niet echt bij deze serie.
verbetert dit nog?

Ik heb ergens gelezen dat ze hun eerste seizoen zelf hebben gefilmt met hun eigen camera materiaal.

Ik ben toevallig ook nét begonnen aan It's Always Sunny in Philadelphia omdat de kritieken hier op het forum toch goed tot zeer goed waren. We hebben nu drie afleveringen gezien en zowel mijn vriendin als ikzelf zijn fan. Echt hele leuke serie so far! Blijft die kwaliteit (inhoudelijk bedoel ik) behouden want ondertussen zitten ze al aan seizoen 15 ofzo?

De beeld -en geluidskwaliteit is inderdaad wel minder dan wat we gewoon zijn de laatste jaren - om het zacht uit te drukken. :p Maar mij stoort het eigenlijk ook niet.

Himyf s1
Beetje aan de flauwe kant.
Alle typetjes moeten aan bod komen zodat het het er een beetje over gaat.

The Office (US) seizoen 9 uitgekeken. Hele mooie afsluiter, zeemzoet einde. In het midden was er een beetje de geforceerde struggle tussen twee hoofdpersonages maar dat kwam gelukkig weer op zijn pootjes.
En mijn gevoel na seizoen 8 bevestigd gekregen, The Office is zonder Michael een stuk genietbaarder. Als ik op YouTube enkele clips terugkijk (zoals die Godfather scene in de kerk bv bij de doop van CeCe), krijg ik de kriebels.

Halverwege 30 Rock. Wat een gruwelijk onderschatte serie is dat imo. Ik hoor veel mensen over The Office of Parks & Rec praten als wat alternatievere* comedy reeksen maar quasi nooit iemand over 30 Rock. En dik onterecht imo. Er zit een dikke laag realistisch absurdisme in die echt ongelooflijk goed werkt. Dit gekoppeld aan een excellente Alec Baldwin, Jack McBrayer en Tina Fey. Dikke aanrader!

*alternatief als in niet Friends, Seinfeild, How I Met Your Mother etc.

Halverwege 30 Rock. Wat een gruwelijk onderschatte serie is dat imo. Ik hoor veel mensen over The Office of Parks & Rec praten als wat alternatievere* comedy reeksen maar quasi nooit iemand over 30 Rock. En dik onterecht imo. Er zit een dikke laag realistisch absurdisme in die echt ongelooflijk goed werkt. Dit gekoppeld aan een excellente Alec Baldwin, Jack McBrayer en Tina Fey. Dikke aanrader!

*alternatief als in niet Friends, Seinfeild, How I Met Your Mother etc.
Ik denk dat ge dat gewoon gemist hebt hoor. 30 Rock wordt echt wel (en inderdaad heel terecht) hoog geprezen (misschien wat meer in US dan in EU, dunno) ... zoals bijna alles dat van Tina Fey komt. Zalige serie indeed !

Sunny is echt wel retegoed. Piekt ergens rond s7 of 8 maar blijft grotendeels genietbaar. Moet de laatste 2 seizoenen nog wel zien.

Community, als ge vanaf deze scene niet mee zijt, dan is het waarschijnlijk niet voor u.

En 30 Rock is inderdaad dikke fun. Ritme ligt voor de meeste wel iets te hoog + ge hebt een setting die niet echt makkelijk te plaatsen valt voor jan met de pet. Punchlines in die show zijn ook gewoon een klein spervuur met momenten dat ge er soms wel eerder bewondering voor hebt dan de ruimte krijgt voor te lachen.

En ik moet deze video altijd linken als 30 Rock vermeld word.

Ik denk dat ge dat gewoon gemist hebt hoor. 30 Rock wordt echt wel (en inderdaad heel terecht) hoog geprezen (misschien wat meer in US dan in EU, dunno) ... zoals bijna alles dat van Tina Fey komt. Zalige serie indeed !
Ik bedoel vooral hier dan. Ge leest of hoort daar weinig over. Ok, het staat niet op een streaming dienst (denk ik) maar dan nog. Parks & Rec staat ook nergens en toch kent bij wijze van spreke iedereen Ron Swanson.

Ook hier of op het oude forum toch niet gek veel over gelezen.
Anyway, blij dat er wa liefde voor is. Also: Tina Fey is toch stiekem mijne crush.

Sunny is echt wel retegoed. Piekt ergens rond s7 of 8 maar blijft grotendeels genietbaar. Moet de laatste 2 seizoenen nog wel zien.

Community, als ge vanaf deze scene niet mee zijt, dan is het waarschijnlijk niet voor u.

En 30 Rock is inderdaad dikke fun. Ritme ligt voor de meeste wel iets te hoog + ge hebt een setting die niet echt makkelijk te plaatsen valt voor jan met de pet. Punchlines in die show zijn ook gewoon een klein spervuur met momenten dat ge er soms wel eerder bewondering voor hebt dan de ruimte krijgt voor te lachen.

En ik moet deze video altijd linken als 30 Rock vermeld word.
Tracy <3
Die gast is onvoorstelbaar grappig.

En 30 Rock is inderdaad 1 van de absolute comedy toppers. Qua goede jokes per minute kan denk ik alleen Arrested Development wedijveren.
Jack Donaghy > Ron Swanson

:unsure:

Da's wel een pretty hot take want zonder Michael verliest die serie echt wel veel van zijn kracht en charme.
Het is toch de bedoeling dat je de kriebels krijgt van hoe cringe en ongepast Michael is? :p

Ik vind het vooral compleet ongeloofwaardig dat iemand die zich zo gedraagt in zo'n positie staat, ook nog eens zijn baas weet te scoren en zo gedoogd wordt door de mensen rondom zich heen. Wegens dat gebrek aan geloofwaardigheid, komt alles op mij gewoon erg geforceerd over. Cringe om te cringen. En daar kan ik niet van genieten.
En ja, het is TV, uiteraard, maar dit is wel een bepaald soort TV en realisme hoort daar nu eenmaal bij.

De enige dingen die ik occassioneel grappig vond van Michael, waren de interacties met Toby.

Terug
Bovenaan