Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Net eerste aflevering bekeken van "Clark"... en na de eerste 15 minuten wist ik al dat ik dit wellicht verder ga bekijken. :rofl:

Ik zit ondertussen in seizoen 8 van Friends. Nog altijd perfect entertainment voor als je je hersenen op het einde van de dag wilt uitschakelen.

Het begint wel op te vallen dat Matthew Perry op het einde van een seizoen 10 kg zwaarder is dan in het begin :p

Dat was ook 1 van de dingen die mij opviel toen ik de eerste keer door de seizoenen ging. Het is echt heel opvallend!
Ik heb ondertussen WIkipedia eens overlopen van de main cast. Blijkbaar sukkelde hij jarenlang met verslaving en afkicken waardoor zijn gewicht zo schommelde.

Ik ben enkel tot ep 9 geraakt omdat Red Letter Media er opnieuw een re:View reeks rond heeft gemaakt.

Picard seizoen 2 is mogelijks nog afschuwelijker dan S01.
Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Op zich zouden ze dat beter allemaal buiten de Star Trek franchise houden, dan zouden die verhaallijnen niet zo out-of-character zijn. Maarja, de obligate fan-service (Picard! Seven of Nine! the Borg! Data/androids/Soong!) is waarschijnlijk de reden dat het een budget heeft gekregen.

Maar nu zijn er toch vooral een hoop zaken waar ik eens in de haren bij krab, die gewoon onlogisch zijn. Een niet-exhaustieve lijst:

- De meest standvastige kapitein gaat wanneer hij in de 90 is eens het trauma uit zijn kindertijd confronteren, waar zijn moeder manisch-depressief was. Dit allemaal in een Frans kasteel, dat terwijl we in de verre toekomst zitten toch vooral op de jaren '50 lijkt.
- Een hispanic kapitein met herkenbaar accent in het tijdperk van universele vertalers, waar elke alien hetzelfde Engels spreekt. Ook obligate Spaanse woorden om het er extra-dik op te leggen.
- Dezelfde kerel gaat dus in hetzelfde universum waar "the prime directive" ongeloofelijk belangrijk is, en het de hele tijd gaat over de tijdslijn niet verstoren, bij het terugreizen in de tijd een single moeder met Mexicaanse roots uitnodigen op zijn ruimteschip.
- Een Romulan ninja/monnik-figuur.
- De afstandelijke Seven of Nine is plots voor de vrouwen, en ook deel van een soort van paramilitaire superhelden.
- Een omnipotent wezen dat altijd achter de schermen werkt gaat eens door een soort sterfelijkheidscrisis, zowat de pointe van S2 lijkt het.
- De borg koningin, wortel van het kwaad, verandert na het samensmelten (want plots is assimileren niet zo efficiënt) met angsty-science-loner Jurati van mening, het gaat uiteindelijk allemaal om ergens bijhoren.

Bij Discovery hadden ze na 1-2 seizoenen toch door dat veel zaken als een tang op een varken sloegen, en hebben ze dat "opgelost" door naar een verre toekomst van de verre toekomst te reizen.

Laatst bewerkt:
Ik heb ondertussen WIkipedia eens overlopen van de main cast. Blijkbaar sukkelde hij jarenlang met verslaving en afkicken waardoor zijn gewicht zo schommelde.
Ja, dat wist ik, maar het is toch frapant hoeveel dat geschommeld heeft bij hem. Zeker ook als je hem nu ziet (toegegeven we zijn meer dan 20 jaar later).

The Dropout

ik kende het verhaal niet in detail, dus ik viel van de ene verbazing in de andere. Absurd goeie vertolking van Amanda Seyfried, die de transformatie van Elisabeth Holmes bijzonder goed neer zet. Maar ook de rest van de personages is perfect gecast (Fry, WH Macy, Waterston,...)
Zit zelf zowat in de startup wereld (van aan de investeerderskant) dus het is verbijsterend om te zien hoe lang ze haar leugens heeft kunnen volhouden. Onvoorstelbaar verhaal en straffe serie

Bij Discovery hadden ze na 1-2 seizoenen toch door dat veel zaken als een tang op een varken sloegen, en hebben ze dat "opgelost" door naar een verre toekomst van de verre toekomst te reizen.

Het rare aan die Discovery affaire is dat ik seizoen 1 & 2 van een VEEL hoger niveau vond dan seizoen 3 & 4. Toen was ik fan, nu kijk ik het "omdat het Star Trek is.

edit: Wel vervelend dat spoiler tags bij quoten niet meer werken. Picard S02 nog niet gekeken, mede door de slechte commentaar.

Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Op zich zouden ze dat beter allemaal buiten de Star Trek franchise houden, dan zouden die verhaallijnen niet zo out-of-character zijn. Maarja, de obligate fan-service (Picard! Seven of Nine! the Borg! Data/androids/Soong!) is waarschijnlijk de reden dat het een budget heeft gekregen.
Wat mij betreft staat het er ook allemaal buiten. Beetje hetzelfde gevoel met de Star Wars sequels (en vooral RoS).
Heb me wel al steeds laten vangen. Elk seizoen had tot hier toe een degelijke start (1 of 2 eps), maar daarna valt het héél snel in elkaar.
Zoals ik al zei was ik verrast door die eerste episode van S02 van Picard. Het leek bijna op een reboot.

Strange New Worlds lijkt eveneens een sterke start gemaakt te hebben. Ze zijn teruggekeerd naar het 'oude' episodische format.
Wel lame dat ze dan doen alsof ze het warm water hebben uitgevonden. The right formula was right there!
Ik kan het nog niet bekijken, maar ik hoop dat ze het deze keer eens goed blijven aanpakken. Het is precies ook een compleet ander schrijversteam. Kurtzman lijkt enkel te producen, dus da's al een risico minder.

Het laatste seizoen van Discovery heb ik ook nog niet kunnen bekijken, maar naar verwachting was dat ook weer verschrikkelijk, als ik de algemene reacties mag geloven. Ik denk niet dat ik dat ooit nog ga oppikken.

Slow Horses

Heerlijke rol van Gary Oldman. Goede humor ook trouwens.

Laatst bewerkt:
Tweede seizoen van Picard vond ik zo slecht niet, lag meer in de lijn van oldschool Trek, al zal de serie geen prijs winnen voor originaliteit.

Tweede seizoen van Picard vond ik zo slecht niet, lag meer in de lijn van oldschool Trek, al zal de serie geen prijs winnen voor originaliteit.
Ik heb nu de laatste aflevering gezien en vond die toch tegen vallen eerlijk gezegd. Ook gewoon vreemd tempo toch, lijkt wel alsof alle grote problemen van het seizoen op een kwartier ofzo worden afgehandeld.

Trouwens, kan iemand me uitleggen:
Dus ondanks dat de hele clou van tijdsreizen is dat ze geen zaken mogen veranderen, doen ze dat wel. Waaronder als gigantische wijziging toch het hele "Jurati wordt Borgkoningin". Dus ze wordt een soort van vriendelijke borg, krijgt het schip, en vliegt weg om het heelal te ontdekken.

Dan komt alles goed want het was een persoonlijke thank you aan Picard van Q en zijn ze terug 400 jaar later waar dat borg schip van Jurati blijkt te zijn en ze even op 5 minuten het heelal redden, waarna ze vriendjes worden.

Hoe past dat hele Jurati-gedoe nu in het feit dat de borg al jaren vijand nr. 1 zijn?

Ik ben begonnen met Severance en heb nu de eerste 2 afleveringen erop zitten.

Het bevalt me, maar voorlopig is mijn beoordeling dat het "goed" maar nog niet "uitstekend" is. Toch een aantal voorspelbare tropen en clichés die al de kop komen opsteken, waardoor ik een beetje vrees dat het misschien wat weinig om het lijf gaat hebben uiteindelijk, maar de acteerprestaties zitten goed en ik blijf sowieso wel verder kijken.

Aan aflevering 5 van Halo. De games nooit gespeeld dus het kan mij worst wezen dat hij zijn helm heeft afgezet. Boeit wel tot hiertoe, af en toe wel wat meer actie zou mogen.

True Detective S3
Dichter bij S1 op alle vlakken in vergelijking met S2. Wauw Mahershala Ali en Stephen Dorff doen het hier brilliant en staan op het zelfde niveau als Mconaughey en Harrelson te acteren. Het verhaal is dan weer net iets minder sterk dan S1, vooral tegen het einde aan, maar wel beter dan S2.
Ik zou een ieder deze aanraden die S1 top vond.

Ted Lasso S2. Toch al een pak minder dan S1. Zelfs in die mate dat ik twijfel om ooit aan S3 te beginnen.

Nog iemand die zich aan die Rob ergert? :unsure:

Aan aflevering 5 van Halo. De games nooit gespeeld dus het kan mij worst wezen dat hij zijn helm heeft afgezet. Boeit wel tot hiertoe, af en toe wel wat meer actie zou mogen.
ook aangenaam verrast. Nooit gespeeld dus dat het afwijkt van het origineel boeit mij ook niet
Aflevering 7 was echter wel afgrijselijk.

It's a Sin uitgekeken.
Een serie zoals enkel HBO ze kan maken. Heel aangrijpend.
edit: Blijkbaar origineel op Channel 4. Dunno hoe dat zit met rechten. Maakt niet veel uit :)

De docu 'We need to talk about Cosby' bekenen via VRT.nu

Jawadde, over van een voetstuk vallen gesproken. Hoe groot kan het contrast tussen je TV-imago en de realiteit zijn
Schitterende en zeer goed genuanceerde en opgebouwde docuserie
Vreselijke vent

Avatar: The Last Airbender 8,5/10
Erg genoten van deze anime serie, een verhaal dat 3 seizoenen lang weet te boeien en een perfecte mix biedt van actie, humor, avontuur en magie.

Terug
Bovenaan