Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Euphoria S1

Qua beeld en geluid zéér goed maar inhoudelijk vond ik het maar een mager beestje. Plotgewijs gebeurt er nu toch niet bijster veel hé, wel? Misschien behoor ik als man geboren in de jaren 80 gewoon niet tot de doelgroep... 7/10

Is seizoen 2 de moeite? Ik dacht hier ergens op het forum gelezen te hebben dat de inspiratie duidelijk op was na het eerste seizoen maar de reviews (Rotten Tomatoes) zijn toch vrij tot zeer positief?!

Doe Zo Voort

Lukas Lelie die als leerkracht van 't tweede leerjaar ouders in de klas ontvangt voor het oudercontact. Acht korte afleveringen en ik vond het stuk voor stuk zeer genietbare tussendoortjes. 7,5/10

Doe Zo Voort

Lukas Lelie die als leerkracht van 't tweede leerjaar ouders in de klas ontvangt voor het oudercontact. Acht korte afleveringen en ik vond het stuk voor stuk zeer genietbare tussendoortjes. 7,5/10
De eerste aflevering is gratis te zien via de VTM GO app en die was alvast heel leuk. Ook voor een leerkracht secundair ergens wel wat herkenbaar :unsure:

Euphoria S1

Qua beeld en geluid zéér goed maar inhoudelijk vond ik het maar een mager beestje. Plotgewijs gebeurt er nu toch niet bijster veel hé, wel? Misschien behoor ik als man geboren in de jaren 80 gewoon niet tot de doelgroep... 7/10

Is seizoen 2 de moeite? Ik dacht hier ergens op het forum gelezen te hebben dat de inspiratie duidelijk op was na het eerste seizoen maar de reviews (Rotten Tomatoes) zijn toch vrij tot zeer positief?!
Nog minder plot maar stijlgewijs absolute top.

Eerste aflevering van We Own This City gekeken. Right up my alley. Hopelijk gaat het zo verder maar ik heb alle vertrouwen in David Simon :).

Euphoria S1

Ik vond S2 er hard op achteruit gaan in vergelijking met S1.

Vandaag begonnen aan Trigger Point.
Na Line Of Duty grote fan van Britse Politieseries en dit is weer iets waar ik direct aan verkocht ben.

True Detective S1
Sinds deze serie uitkwam een paar keer aan begonnen maar de eerste aflevering kon me nooit genoeg boeien.
Deze keer doorgezet en wauw, wat een tour de force van een serie. Echt heel indrukwekkend.
Op dit niveau heb ik Mconnaughey en Harrelson niet veel zien acteren en het verhaal en de directie is gewoon heel goed gedaan.
Had gehoord dat het 2e en 3e seizoen niet zo goed zijn maar ik ga het toch een kans geven.

Het 2de is inderdaad bijzonder zwak, maar het 3de seizoen is wel goed, hoor.

Mindhunter S2, er ook door gejaagd. Het begon goed door geen gras te laten groeien over de gebeurtenissen van het einde van S1, maar die elementen verdwenen wat naar de achtergrond wanneer het hele Atlanta-subplot de volle aandacht krijgt. Dat en wat er bij Tench aan het thuisfront gebeurt vond ik wat minder interessant dan het onderzoek dat ze voeren…

True Detective S1
Sinds deze serie uitkwam een paar keer aan begonnen maar de eerste aflevering kon me nooit genoeg boeien.
Deze keer doorgezet en wauw, wat een tour de force van een serie. Echt heel indrukwekkend.
Op dit niveau heb ik Mconnaughey en Harrelson niet veel zien acteren en het verhaal en de directie is gewoon heel goed gedaan.
Had gehoord dat het 2e en 3e seizoen niet zo goed zijn maar ik ga het toch een kans geven.
Het 2de seizoen was idd zwak in vergelijking met seizoen 1. Seizoen 3 moet ik zelf nog bekijken.

True Detective S1 staat mogelijk in mijn top 3 beste series. S3 is ook sterk en S2 heeft me niet kunnen bekoren en gaf ik op na twee of drie afleveringen.

Hier tweede seizoen van Russian Doll bekeken. Grootsere opzet, maar bleef wel goed en een fraai einde. Eerste seizoen vond ik wel leuker om te zien.

Snap echt de haat van seizoen 2 niet. En al helemaal niet hoe seizoen 3 dan positief werd ontvangen. Azo'n onnatuurlijk scheef geschreven boeltje. Nauwelijks uitgekeken, met spijt.

Seizoen 1 was als geheel zo geweldig. De sfeer in die reeks was perfect, de interactie tussen McConaughey en Harrelson subliem en het verhaal en geheel zat gewoon zo goed in mekaar. En er was die epic aflevering 4 'Who Goes There'.

En ik denk dat die dingen ook wel zijn wat er ontbrak in seizoen 2. Op zich vond ik dat ook niet erg slecht maar plotgewijs was het een beetje all over the place bij momenten. Ik denk ook dat het iets te snel gekomen is na seizoen 1 dat zulke hoge verwachtingen had gecreëerd. Misschien dat ook een van de oorzaken is dat er met verschillende regisseurs werd gewerkt. Het eerste seizoen werd volledig door Fukunaga geregisseerd. In het begin sprak men nog van William Friedkin bijvoorbeeld die zou meewerken maar dat is nooit gebeurd helaas.

Seizoen 3 brengt dat 'buddy' gegeven terug en heb het gevoel dat het weer iets meer gefocust is. Maar zoals @Koonut aanhaalt, is het verhaal hier niet top.

Dus ik ben benieuwd wat seizoen 4, gelabeld 'True Detective: Night Country' volgens wikipedia, gaat brengen. Dit keer zonder Pizzolatto.

Erased 6,5/10

Alice in Borderland 7/10

Voor wie na Squid Game op zijn honger zit, alleen jammer dat ze niet afgerond hebben in eerste seizoen en er nog een 2de komt.

The Dropout 7,5/10
Mooie rol van Amanda Seyfried en het is verbijsterend dat Holmes dit spelletje zo lang kon spelen voordat men argwanend werd.

Maya and the Three 7,5/10

Laatst bewerkt:
Godless

Op netflix. Verrassend goed vond ik. Vrij classic western verhaal, maar er zitten mooie shots in, en het tempo ligt ook heerlijk laag.
Plus een paar sterke acteerprestaties.

Diegene die hier Severance aangeraden had. Dank u. Op 2 dagen uitgekeken en zit hier letterlijk in shock te wachten op seizoen 2.
trage buildup, origineel concept, maar dat einde... mannekes lief. Er zijn weinig shows die u doen snakken naar een 2de seizoen zoals deze show dat doet. Succession vergelijkbaar.

Ik had het nooit verwacht, maar de eerste ep van 't 2de seizoen Picard was best goed.
Ik ben enkel tot ep 9 geraakt omdat Red Letter Media er opnieuw een re:View reeks rond heeft gemaakt.

Picard seizoen 2 is mogelijks nog afschuwelijker dan S01.

True Detective Season 2

Eerlijk, dit is gewoon een degelijke, al dan niet goede, detective serie. Het probleem is dat het het volgt op een magistraal eerste seizoen.

In alle aspecten is dit seizoen minder dan het eerste seizoen imo, maar dat betekent dat het gewoon degelijk is in plaats van geweldig.
Als dit seizoen als een aparte serie, zonder de true detective naam, was uitgekomen had het volgens mij een heel andere perceptie gehad.

Onder de indruk van Vince Vaughn, de eerste afleveringen vond ik hem echt ondermaats in vergelijking met zijn co-stars maar tegen het einde aan was hij mijn favoriete karakter in dit seizoen.

Terug
Bovenaan