Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Een heel stuk minder sterk, maar vooral het einde vind ik maar pover. Vooral omdat ik vond dat het heel goed terug werd opgebouwd naar het einde en ik dacht dat het deel 1 terug kon evenaren (maar helaas). Blijft wel steengoed!
Als ik mij niet vergis was het ook niet de bedoeling om oorspronkelijk een tweede deel te hebben. Maar wegens het grote succes hebben ze dat dan toch gemaakt.

Voor de 5e of 6e keer zit ik weer aan het einde van The Office...

Net de laatste episode van seizoen 7 gezien voor de zoveelste keer en blijft toch elke keer emotioneel :D
Het leuke aan die laatste 2 episodes van seizoen 7, dat zijn de echte emoties tussen michael en de cast bij het afscheidslied.
En vooraal het afscheid met Jim.

Zo'n zalige serie is dat toch. Ik kijk die jaarlijks toch eens opnieuw moet ik zeggen. Is echt ideaal om tussendoor eens te kijken of om enkele afleveringen te bingen.

1 van mijn all time favo's toch zeg.

image-2022-04-17-T22-50-23-397-Z.png
Ik zit aan seizoen 7 (of 8 ergens?) maar ik geraak niet verder. Serieus gedaald imo

Dwight en Jim houden de boel nog wat recht dat het doorkijken wel nog oké is, maar het is idd niet meer het zelfde.

Maarja, kijken, paar maandjes laten rusten en dan kan je terug opnieuw beginnen :-)

Ondertussen The Office seizoen 8 uitgekeken. Er werd hier gezegd dat het snel duidelijk zou worden na Michael's vertrek welke meerwaarde hij had, maar daar ben ik na dit seizoen helemaal niet van overtuigd. Er begint sleet op de formule te komen, logisch na 8 seizoenen, maar ik mis Michael geen seconde en er is geen episode geweest die ik moest stopzetten omdat ik moeite had met het cringe-gehalte.

Better Call Saul.
Wat een top serie toch. Laatste seizoen dus het gaat pijn doen wanneer het gedaan is..

EDIT: laatste seizoen zijn 13 eps ipv 10. Meevaller dus.

Tweede seizoen van Raised By Wolves.
Ik vond het beter dan het eerste seizoen maar echt spannend wordt het nooit.

It’s Always Sunny in Philadelphia
De eerste twee afleveringen gezien en what the fuck! Hoe geniaal is dit?! Gewoon al de openingsscène van de eerste aflevering 😂. This is going to be 50 hours of awesomeness (als het niveau kan aangehouden worden).

It’s Always Sunny in Philadelphia
De eerste twee afleveringen gezien en what the fuck! Hoe geniaal is dit?! Gewoon al de openingsscène van de eerste aflevering 😂. This is going to be 50 hours of awesomeness (als het niveau kan aangehouden worden).
Ik sta alleen in die mening maar naar mijn gevoel is die serie zoals een goede wijn geworden, beter met de jaren. Je hebt hier en daar altijd wel een paar mindere, maar die wegen niet op tegen de absolute krakers in de latere seizoenen.
Charlie work van S10 is gewoon geniaal en dan zwijgen we nog over Mac zijn aflevering, People who know know. Alleen al voor die aflevering is het de moeite al de seizoenen erdoor te jagen.
Ook de enige serie waar de vrouwen echt hilarisch grappig zijn net door hun eigen ding te doen en geen My vagina humor te proberen.

Na The Last Kingdom uit te kijken, wat ik geweldig vond, probeer ik nu hetzelfde met Vikings.

Destijds heb ik dat eind S1 opgegeven omdat het me niet echt aansprak, ondanks veel positieve kritieken. Het is me nog altijd bij momenten wat te doelloos. Karakters worden vrienden of vijanden zonder veel aanleiding heb ik de indruk, en dat pseudo-mystieke sfeertje bij momenten vind ik niet zo geslaagd, maar ik moet zeggen dat vanaf ergens in S2 het me wel meer begon aan te spreken. Ik zit nu halverwege in S3 en de verschillende plotlijnen op verschillende locaties zijn wel een verademing.

The Haunting Of Bly Manor uitgekeken.
Toffe serie wel. Veel subtielere horror (eigenlijk meer thriller) en een goed verhaal. Meer moet dat niet zijn :)
Enkel:
Ik begrijp niet goed waarom iedereen Hannah Grose kon zien terwijl ze al dood was, iemand een uitleg voor?

Fargo S4 ook uitgekeken. Was weer geweldig :love:

Volgende serie wordt wss Midnight Mass! Al staat er nog zoveel op de lijst.

The Legend of Korra S1 - 7/10

Ik vind het personage van Korra echt niet likeable. Gelukkig waren er nog voldoende personages waar ik me achter kon scharen. Helaas vond ik het een flauw afkooksel van Avatar, ook omwille van de animatiestijl die soms vreemd overkwam door een duidelijkere aanwezigheid van meer CGI-actie. Weet iemand of ik nog moet doorzetten om de rest te zien of blijft het niveau zowat hetzelfde?

Alice in Borderland S1 - 8,5/10

Dit kon ik dan weer heel erg appreciëren. De serie is zeker niet zonder zijn fouten, maar het is bij wijlen zo ambigu en out there dat ik de keuzes alleen maar kan toejuichen. Veel meer dan Squid Game is het een wereld waar je meteen in zit, en de vaart zit er ook goed in.

Twee Zomers - 7/10

Het was eens verfrissend om een Vlaamse serie te zien met zo veel production value én een nieuwe resem aan jonge, beloftevolle acteurs en actrices. Want steeds dezelfde 15/20 acteurs zien, begint na een tijd toch fameus te vervelen. Ook scenarieel zit het aardig in elkaar, tot het in de laatste aflevering wat een rommeltje wordt.

En hoe hard werd het personage van Lia daarin geshoe-horned? Mega-irritant personage, maar haar wordt tegen het einde alles vergeven en wordt ze zelfs gevierd. Terwijl het gewoon een dikke moeial is.

Masters of the Universe: Revelation S1 - 5,5/10

Of het nu om het eerste deel gaat of het eerste seizoen: alleszins was dit ondanks zijn korte runtime wel een chore om door te geraken. Wat een gezaag allemaal. Gelukkig is de animatiestijl wel heel ferm, anders was dit een grote sof. Een kijkbeurt van het tweede deel is gewoon niet verdiend.

Love, Death & Robots S1 - 7/10

Pretty neat, maar het niveauverschil tussen de verschillende episodes is me toch iets te groot. Er waren toch wel enkele afleveringen waar ik na het rollen van de credits nog steeds op de pointe aan het wachten was. Desalniettemin zitten hier echt ongelooflijke pareltjes tussen die animatie afleveren waarbij je met je open mond zit te gapen van verwondering (hallo daar, Secret War).

Oats Studios - 8/10

Neill Blomkamp toont na District 9 wat een ongelooflijk goede regisseur hij zou kunnen zijn. Scifi van de vuilste soort, levensechte gore, net genoeg mystiek waardoor je het op het puntje van je stoel zit... Het zit allemaal in deze collectie van YouTube shorts. Ambigu genoeg om te (blijven) intrigeren en onder je huid te kruipen.

Snowpiercer season 3 (netflix)

Begon goed en spannend - maar ging rond het midden berg af - laatste afleveringen weer spannend. Vond het einde wel allemaal beetje gerushed.

The Woman in the House Across the Street From the Girl in ... (netflix)

Pure vitaya vermaak - man man man...

Battlebots (netflix)

Iets dat opgezet voor de leut eindigde in serieuze bingewatching. Leuk voor paar avonden.

Seizoen 3 is weer beter dan seizoen 2 vind ik. Lila werkte wel op mijn systeem :)

Seizoen 3 opnieuw creepy AF. Wel een mega cliffhanger, dus ik ben benieuwd naar volgend seizoen.

Ik ook! Zou leuk zijn dat met seizoen 4 alles uitgelegd geraakt en het hierna stopt.
Inderdaad, ik heb het gevoel dat het vet van de soep aan het raken is. Tenzij ze een goeie invalshoek uit hun mouw schudden mogen ze er stilaan een einde aan gaan breien.

S1 van Mindhunter uitgekeken. Ik had een paar jaar geleden eens de eerste aflevering gezien en die beviel me toen niet. Maar omdat ik graag David Finchers werk zie, heb ik hem nog een kans gegeven en het klikte deze keer wel.

Inderdaad, ik heb het gevoel dat het vet van de soep aan het raken is. Tenzij ze een goeie invalshoek uit hun mouw schudden mogen ze er stilaan een einde aan gaan breien.
Bwa, boeit mij nog steeds maar ik zou gewoon niet willen dat het nog verder onnodig lang gerekt wordt.

S1 van Mindhunter uitgekeken. Ik had een paar jaar geleden eens de eerste aflevering gezien en die beviel me toen niet. Maar omdat ik graag David Finchers werk zie, heb ik hem nog een kans gegeven en het klikte deze keer wel.
Suckt echt dat die op pauze staat. De sfeer in die serie was echt subliem gedaan. Ik vrees eigenlijk ook dat er geen verdere seizoenen meer zullen komen. Tweede seizoen is al van 2019 ondertussen.

Terug
Bovenaan