Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Last Kingdom S5.

Helaas, het zit er definitief op :( Toch wel hard genoten van deze serie. Alles is mooi afgerond. Nog één film met Utred, son of Utred en dan valt het doek definitief.

Station Eleven

Heel erg goede serie over het leven van een groep mensen na een griepepidemie die die de wereldbevolking bijna helemaal heeft uitgeroeid. Emotioneel maar niet melig, en tegelijkertijd een prachtige ode aan kunst, vriendschap en humanisme.

Eerste drie seizoenen vind ik zalig!

Vond het over de hele lijn wel vrij goed, maar nooit echte pieken. De actie stak op den duur ook een beetje tegen als ik mij goed herinner.
Eerste seizoen er al doorgejaagd. Echt een typische serie voor mij eigenlijk. Uitstekende hoofdrolspeler, aardig wat (rauwe) actie en vooral niet te veel nadenken over bepaalde zaken. Hoewel ik vind dat bepaalde actiescènes vrij realistisch getoond worden.

Ik begrijp dus heel goed waarom ik deze al jaren op m'n verlanglijstje had staan, maar ik begrijp dan weer niet waarom ik er nu pas aan begonnen ben. :biglaugh: Heb nog tot eind van de maand om de rest te kijken.

Britannia S03

Opnieuw een knotsgek seizoen met druiden, romeinen, bloederige rituelen en sixties muziek... what's not to like ?

Ik vind het toch goed, maar verwacht geen historisch correcte serie en het is niet te vergelijken met vikings, rome,...
De serie speelt zich gewoon af tijdens de invasie van de Romeinen in Engeland en daar stopt de historische gelijknis.

3 seizoenen Snowpiercer gezien. Had even nodig om er in te komen, maar in de helft van het eerste seizoen was ik toch verkocht. Tweede seizoen was het beste imo. Derde ging weer wat bergaf.

Voorbije week Bridgerton S2 uitgekeken.
Het verhaal is veel te melig en te voorspelbaar, maar bon, ik was ziek en ik heb goed gelachen en gejankt. Ik hou van de kostuums en de decors (die balls en die landhuizen :love:).

Folk med ångest (Anxious people) gezien, vond het echt goed. Heb sowieso al een boon voor Zweedse en Noorse producties. Was niet bijzonder speciaal maar wel gewoon tof en gemoedelijk. Deftig geacteerd, vlot tempo en met 6 afleveringen net gepast.

Dubbelpost maar nu ook de laatste van Severance gezien en daarmee het eerste seizoen. My frikkin god. Toch wel één van de genialere verhaalconcepten van de laatste jaren. Perfecte cast en cinematografie ook. I want more. Dikke aanrader :)

Ted Lasso S1. Veel leuker dan ik had gedacht. Vooral omwille van de korte afleveringen S1 er op een weekske er doorgejaagd. Nu S2 bekijken.

Dubbelpost maar nu ook de laatste van Severance gezien en daarmee het eerste seizoen. My frikkin god. Toch wel één van de genialere verhaalconcepten van de laatste jaren. Perfecte cast en cinematografie ook. I want more. Dikke aanrader :)
Yep, dit was mijn favoriet. Ik heb de laatste twee gespaard om in ene keer te kijken en ik heb dit echt heel graag gezien. Seizoen 2 mag snel komen!

De dochter had toen ze een maand voor het werk in Portugal zat de blu-ray box van The Wire mee, en nu ze terug is kijken we dus samen naar het vierde seizoen. ( het seizoen met de school.)

Het is eigenlijk indrukwekkend om te zien hoe die reeks anno 2022 niet alleen ontzettend overeind blijft, maar zelfs na jaren van peak tv nog steeds een unieke flair blijft behouden. De verhaallijnen zijn groot en klein, maar steeds erg netjes door elkaar verweven om een soort wandtapijt te brengen van wat er leeft in de achterbuurten van Baltimore. De personages, de manier waarop het volledig op zijn eigen tempo durft te werken en het verhaal laat ademen met lak aan plottwists. The Wire is het zeldzame soort show die traag durft gaan en dat in zijn voordeel weet te benutten.

Het is ook wel dope dat een jongedame die toen The Wire uitgezonden werd nauwelijks zes was die show alsnog ontdekt heeft en ten volle geinvesteerd is in personages als Omar Little en Greggs. Toen ik ze eerder vandaag even luidop shiiiiiiiiiit hoorde zeggen voelde ik gek genoeg toch een trots momentje.

Ik denk dat het hierna tijd wordt om haar de blu-rays van Deadwood in de pollen te duwen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan