Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

S2. Het blijft toch een aparte serie. Echt goeie worldbuilding en gestoorde zaken die er gebeuren. De rogue androids doen wel fel aan Alien denken, maar all in all blijft de serie toch overeind.

Een vrouw die een zaad opeet, verandert in een boom en daarna wordt opgevreten door een vliegend reuze-serpent is niet direct iets dat je in Murder She Wrote zou tegenkomen :)

Op 2 dagen alle 10 afleveringen van de reeks 1883 er door gejaagd. Ik moet zeggen, wauw! Blijkbaar is dit een prequel van de reeks : Yellowstone (die ik nog niet gezien heb) maar wel een toppertje. Prachtige muziek, enkele top acteerprestaties/acteurs, geweldige omgevingen. Je kan je bij momenten echt wel inbeelden in hoe hard dat moet geweest zijn voor pioniers in die tijd... Tough shit.

Laatst bewerkt:
Op 2 dagen alle 10 afleveringen van de reeks 1883 er door gejaagd. Ik moet zeggen, wauw! Blijkbaar is dit een prequel van de reeks : Yellowstone (die ik nog niet gezien heb) maar wel een toppertje. Prachtige muziek, enkele top acteerprestaties/acteurs, geweldige omgevingen. Je kan je bij momenten echt wel inbeelden in hoe hard dat moet geweest zijn voor pioniers in die tijd... Tough shit.

Yellowstone is zeker een aanrader. Ik heb 1883 nog niet gezien maar de setting en thematiek zal waarschijnlijk anders zijn, vermoed ik.

1883 speelt zich 150 jaar af voor Yellowstone, in het 'echte wilde westen' maar als je geen van beide gezien hebt kan je evengoed beginnen met 1883 I guess. Beide reeksen krijgen zeer goede reviews, 1883 nog nét iets beter.

@Deckard Yellowstone zo goed? Niet te zwart/wit of te verbloemend met de geschiedenis?
Gaat niet erg in op geschiedenis hoor. De echte 'vete' met de leiders van het indianenreservaat is maar in het begin heel aanwezig. Daarna mildert dat wat en het wordt ook niet zwart/wit bekeken op dat vlak. Regelmatig ook vanuit het standpunt van de indianen.

Ik vermoed dat je daar naar refereerde?

Yeah ik wil vooral niets te romantisch zien :p
Gaat niet erg in op geschiedenis hoor.
Hmm, spijtig. Ik zoek eigenlijk nog steeds een waardige opvolger voor Deadwood. Maar zelfs die serie bleef uiteindelijk relatief kleinschalig en eenzijdig mbt de geschiedenis.

Yeah ik wil vooral niets te romantisch zien :p
Bij momenten zit dat er in ja. Veel beter is de heerlijke Kelly Reilly die regelmatig de total b*tch uithangt :love:.

Een opvolger voor Deadwood is dit allesbehalve. Regelmatig wel eens een goeie shootout scene en soms vrij brutaal geweld tbh. Taylor Sheridan is ook de scenarist van Sicario als dat een referentie mag zijn.

Suspicion uitgekeken.
De reeks waar het naar het schijnt op gebaseerd is, False Flag, heb ik nooit gezien maar deze keek met 8 aflevering vlotjes weg. Popcorn tv, vraagt weinig tot geen mentale inspanning, geen grote emoties maar solide genoeg om te willen weten hoe het nu eigenlijk in elkaar zit.
Probeer gewoon in het ‘geheel’ te blijven, individueel zijn de acteerprestaties… mja…

Suspicion uitgekeken.
De reeks waar het naar het schijnt op gebaseerd is, False Flag, heb ik nooit gezien maar deze keek met 8 aflevering vlotjes weg. Popcorn tv, vraagt weinig tot geen mentale inspanning, geen grote emoties maar solide genoeg om te willen weten hoe het nu eigenlijk in elkaar zit.
Probeer gewoon in het ‘geheel’ te blijven, individueel zijn de acteerprestaties… mja…
Ik moet de finale van gisteren nog bekijken, maar ik kan je hierin wel volgen. Ik vond dat het zeer sterk begon, maar dan een paar afleveringen wat aansleepte (maar ze hielden je aandacht met cliffhangers), maar nu de voorlaatste vond ik weer heel goed. Ik snap ook wat je bedoelt met de acteerprestaties, die zijn wat hit&miss.

Hunters s1 op Prime. Gaat over een groepje Nazi-jagers in de jaren 70. Heb een tijdje terug Jaguar gezien op Netflix, die ik niet zo goed vond. Dus keek er wat tegenaan om aan deze te beginnen. Had gezien dat er zeker een tweede seizoen kwam en het feit dat er toch enkele bekende acteurs meespeelden trok me over de streep.
Zeker niet slecht maar ook niet gedenkwaardig. Zitten wel enkele leuke dingen en scenes in.

Seizoen 3 van Agents of S.H.I.E.L.D. ook gezien. Best goed ja. Beste seizoen tot hiertoe voor mij.

Seizoen 3 van Agents of S.H.I.E.L.D. ook gezien. Best goed ja. Beste seizoen tot hiertoe voor mij.
Ik heb nog 0 afleveringen gezien. Is het de moeite dat nog te starten na alle MCU films gezien te hebben?
Ik weet wel dat er weinig linken zijn, maar voelt het niet "leeg en nutteloos" aan na de feiten?

The Serpent

Iets wat veel voorkomt bij films/series over seriemoordenaars. Weinig overtuigende acteerprestaties en niet al te best verfilmd, maar omdat het verhaal op zich al sterk is, blijft het interessant. Ook de tijdsprongen waren nogal verwarrend.

Ik kende ze niet maar Jenna Coleman :love2:

Ik heb nog 0 afleveringen gezien. Is het de moeite dat nog te starten na alle MCU films gezien te hebben?
Ik weet wel dat er weinig linken zijn, maar voelt het niet "leeg en nutteloos" aan na de feiten?
Goh, nee denk ik, aangezien er echt wel, buiten wat namen her en der die gebruikt worden, heel weinig linken zijn. Ik moet eerlijk zijn, ik loop ver achter in het MCU en ben momenteel bezig met alles in chronologische volgorde te kijken, inclusief series. Dus deze zat ook tussen Black Widow en The Defenders...

Goh, nee denk ik, aangezien er echt wel, buiten wat namen her en der die gebruikt worden, heel weinig linken zijn. Ik moet eerlijk zijn, ik loop ver achter in het MCU en ben momenteel bezig met alles in chronologische volgorde te kijken, inclusief series. Dus deze zat ook tussen Black Widow en The Defenders...
Tis mijn eigen schuld om 2 tegenstrijdige vragen te stellen, maar bedoel je "nee het is niet de moeite" of "nee het voelt niet leeg en nutteloos aan" 🤓.

Tis mijn eigen schuld om 2 tegenstrijdige vragen te stellen, maar bedoel je "nee het is niet de moeite" of "nee het voelt niet leeg en nutteloos aan" 🤓.
Nee, niet nutteloos omdat het ook volledig stand alone kan bekeken worden en op zich best wel een goeie reeks is (tot nu toe). Je hoeft ze niet per se gezien te hebben om het MCU te kunnen volgen en je hoeft niet per se iets van het MCU gezien te hebben om de serie te kunnen volgen.

Ik heb destijds de eerste twee seizoenen gezien nadat ik de films gezien had (was nog maar phase 1/2) en was toen ook nog best goed.

Maar het zijn wel 5 seizoenen van 22 ep's en 2 van 13 natuurlijk.

Terug
Bovenaan