Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

De eerste 5 seizoenen van The Office (US) er door gejaagd. Hele leuke serie, maar Michael blijft toch te hard cringe om genietbaar te zijn. Alle secundaire karakters dragen de show wat mij betreft, en hoe minder Michael hoe beter. Het is natuurlijk een vorm van humor, maar het is zo karikaturaal dat het onrealistisch wordt en dat is een beetje een dealbreker.

De eerste 5 seizoenen van The Office (US) er door gejaagd. Hele leuke serie, maar Michael blijft toch te hard cringe om genietbaar te zijn. Alle secundaire karakters dragen de show wat mij betreft, en hoe minder Michael hoe beter. Het is natuurlijk een vorm van humor, maar het is zo karikaturaal dat het onrealistisch wordt en dat is een beetje een dealbreker.
Ik vind hem nochtans de max. Maar ik ben dan ook een sucker voor cringe. Voor mij zijn trouwens Jim/Pam de primaire karakters, Michael is meer de cement die alles samenhoudt. Je zal het verschil wel merken in de latere seizoenen wanneer hij de show verlaat. Het is niet meer hetzelfde.

Ik vind hem nochtans de max. Maar ik ben dan ook een sucker voor cringe. Voor mij zijn trouwens Jim/Pam de primaire karakters, Michael is meer de cement die alles samenhoudt. Je zal het verschil wel merken in de latere seizoenen wanneer hij de show verlaat. Het is niet meer hetzelfde.
De eerste 6 afleveringen er hier nu door en ik moet zeggen dat ik de cringe toch ook wel kan smaken.

Ik ben door het eerste seizoen van The Last Kingdom en ik vind het wel goed tot nu. Gaat ook over een periode van de geschiedenis die eigenlijk geweldig is voor dit soort historische fictie met een beetje politiek en veel geweld: de inval van de Vikingen in Engeland, en de evolutie naar een nieuw evenwicht daarna.

Het neemt zichzelf allemaal niet te serieus, en de "held" van het verhaal is min of meer onoverwinnelijk (en bij momenten een eikel).
Dit is toch één van mijn favoriete series ooit. Tikkeltje beter dan Vikings. De latere seizoenen worden alleen maar beter.

Joe VS Carole (Peacock)
Aflevering 1 net af en dit is echt heel anders dan ik verwacht had.
De originele Tiger King was gewoon waanzin, deze gedramatiseerde versie komt anders binnen. Er zijn momenten dat je wel moet lachen en het blijft een compleet circus máár de sinistere ondertoon van het probleem met roofdieren in opsluiting komt (vreemd genoeg?) beter tot zijn recht hier. Ik kijk deze in elk geval uit.

Station Eleven: speciale, maar mooie serie wel. Ik heb er van kunnen genieten maar zal het niet snel opnieuw opzetten. Goed acteerwerk en prachtige cinematografie bij momenten maar het verhaal miste soms wat focus (of toch de uitwerking). Bij momenten had ik lichte The Leftovers vibes.

Laatst bewerkt:
Niets gaat over

De docu-serie over de busramp in Sierre. Ik vond het een zeer mooie serie. Een mooi eerbetoon aan de slachtoffers.

Pam & Tommy

Goed gemaakt en entertainend, maar ook geen ongelooflijke hoogvlieger. Lily James is wel fenomenaal goed als Pamela Anderson
Los daarvan heeft de serie toch een wrang randje, gezien de echte Pam niet opgezet was met de serie en dus geen medewerking heeft verleen. De serie klaagt dus eigenlijk exploitatie zonder toestemming aan...terwijl ze in principe net hetzelfde doen. Ze kiezen duidelijk partij voor Pam, maar dan wel zonder haar toestemming

Eerste seizoen van For All Mankind achter de rug, ik heb er echt van genoten. Coole premisse (de Soviets waren eerst op de maan en de space race is nooit geëindigd) en goed ontwikkeld drama in een setting die mij enorm interesseert.

Eindelijk The Queen's Gambit gezien. Zeker de moeite en de hype waard.

Heb daarvoor seizoen 1 van Iron Fist gezien. Had er al veel negatiefs over gelezen eigenlijk, maar viel toch best goed mee vond ik. Niet de beste Marvel reeks, maar vond deze toch beter dan een Luke Cage, waar ik mij dan weer wel heb moeten doorworstelen.

Heb daarvoor seizoen 1 van Iron Fist gezien. Had er al veel negatiefs over gelezen eigenlijk, maar viel toch best goed mee vond ik. Niet de beste Marvel reeks, maar vond deze toch beter dan een Luke Cage, waar ik mij dan weer wel heb moeten doorworstelen.
Bij mij net omgekeerd: vond Luke Cage net bij de betere zitten. De acteerprestaties in Iron Fist vond ik nogal ondermaats, zeker van Danny zelf.

Eindelijk The Queen's Gambit gezien. Zeker de moeite en de hype waard.

Bij mij net omgekeerd: vond Luke Cage net bij de betere zitten. De acteerprestaties in Iron Fist vond ik nogal ondermaats, zeker van Danny zelf.
Iron Fist heeft de beste acteerprestaties van de laatste 50 jaar :bow:.
Hoe dat die acteurs dialogen als "USE THE FIST DANNY" kunnen uitkramen, zonder ook maar enig blijk te geven van lach :ROFLMAO: of smirk naar de camera :sneaky:, is fucking oscar waardig.

Ik had het nooit verwacht, maar de eerste ep van 't 2de seizoen Picard was best goed.

Het laatste seizoen van The Last Kingdom gezien. Alles is mooi afgerond, de verhaallijnen worden gedurende 10 afleveringen een voor een beeïndigd, daar hebben ze goed aandacht aan besteed. De allerlaatste aflevering heeft zelfs een erg lang einde à la "Return of the King" zodat je ervan kan genieten.

Er volgt nog een film maar die is niet strikt noodzakelijk. Seven kings must die lijkt een "epic" sequel met een groot gevecht die in 2023 moet uitkomen. Fans zullen zeker kijken, in het buitenland staat de serie volgens Flixpatrol op 1, dus er zullen er genoeg zijn. Ik vrees dat voor nieuwe kijkers meteen de film induiken verwarrend zal zijn, maar mss is kijken naar middeleeuwse gevechten op zich ook entertainment, zonder te letten op wie er allemaal in zit.

Hier net Succession seizoen 3 uit. Lang geleden da'k nog zo hard heb genoten van een serie met vrijwel uitsluitend gruwelijk lelijke personages. Vlijmscherp geschreven. Bijna even relevant als The Wire tijdens zijn release. HBO op zijn best.

Fuckin Tommeke en Greg tho, man ik heb wat afgelachen met die 2. En Kieran Culkin in de rol van zijn leven.

Stella Blomkvist S2 - Heel erg leuk weer, voor mij iets van het meest verfrissende dat er is in het bredere genre van onderzoek achtige reeksen. Met een geweldig hoofdpersonage die nog geweldiger gespeeld door de aller geweldigste Heida Reed. Verloopt aan een sneltreinvaart, en is origineel op zowat alle vlakken imo. Beetje suspension of disbelief is misschien nodig maar als je dat kan krijg je wat mij betreft een zeer leuke en aparte reeks, zowel in S1 als S2.

Stella Blomkvist S2 - Heel erg leuk weer, voor mij iets van het meest verfrissende dat er is in het bredere genre van onderzoek achtige reeksen. Met een geweldig hoofdpersonage die nog geweldiger gespeeld door de aller geweldigste Heida Reed. Verloopt aan een sneltreinvaart, en is origineel op zowat alle vlakken imo. Beetje suspension of disbelief is misschien nodig maar als je dat kan krijg je wat mij betreft een zeer leuke en aparte reeks, zowel in S1 als S2.
Klinkt interessant, direct in mijn lijstje zetten!

Mezelf nog eens op een maandje Netflix getrakteerd want VRTNU en VTM Go zijn me toch iets te weinig niche.

Daarom Squid Game er eens doorgejaagd. Tot de laatste twee afleveringen maakte het de hype helemaal waar maar nadien zakte het helaas serieus in. Toch een 7/10 wat mij betreft. Heb er desondanks wel heel erg van genoten en meegeleefd met enkele personages op een manier die al lang geleden was.

Next up: Alice in Borderland of The Legend of Korra.

Terug
Bovenaan