Euphoria S1 + S2:
Dit zei me oorspronkelijk niets maar dan ook echt niets, weeral een of andere drama tiener serie zoals 1 in de duizend. Toch heeft mijn vriendin me kunnen overtuigen om het een kans te geven en ik moet mijn mening bijsturen. Vooral het eerste seizoen is echt wel indrukwekkend, alle characters hebben wel 1 of ander probleem: drugverslaving, mentale problemen, jeugdtrauma's, ... of een combinatie van alles. Het format is ook leuk, in iedere aflevering word er iets dieper ingegaan op een bepaald personage. Het is ook gewoon erg goed gefilmd en geacteerd en de verhaallijnen zitten degelijk in elkaar... TOT seizoen 2. Ik weet niet wat er tussen het filmen van seizoen 1 en 2 is gebeurd maar amai een heel duidelijk verschil in verhaallijnen, in negatieve zin, met ook een zeer zwak seizoens einde.
Tinder Swindler:
Hier is wel al genoeg over gezegd in dit topic peins ik. Interessant en verbijsterend tegelijkertijd.
Transit Love / ExChange:
Een koreaanse reality serie, ook op aanraden van de vriendin. Het concept is dus dat 5 ex koppels in 1 huis wonen voor een maand, niemand weet wie ex is van wie (behalve hun eigen ex dan) en het programma laat aan hen de keuze: wil je terug met je ex samen gaan of zie je 1 van de anderen beter zitten (en hoe ziet jouw ex het natuurlijk). Het is leuk omdat ze een maand lang in dat huis samen wonen maar toch nog naar hun werk moeten, doet het wat echter voelen. In de tussentijd kunnen ze dan op dates gaan maar het is allemaal heel los, ze hoeven niet ieder moment van de dag een bepaalde activiteit te gaan doen. De 15 afleveringen variëren in lengte tussen 1u en 3u en op het einde was ik echt aan het rooten voor bepaalde koppels (en haten op bepaalde koppels). Ik werd ook emotioneel bij bepaalde momenten waar deelnemers met hun exen over hun relatie babbelden. De deelnemers variëren ook sterk, van 21 tot 31 jaar, verschillende jobs (freelancer, model, amateurzangeres, project manager, restaurant manager, ondernemer, IT consultant, graphic designer) en verschillende soorten relaties (bvb 1 koppel dat 10 jaar geleden samen was voor 2 jaar, een ander koppel dat 3 jaar samen was en slechts enkele maanden voor het programma uiteen is gegaan en een koppel dat 3 jaar geleden voor 4 maanden heeft gedate). In het begin is het leuk om te achterhalen welke deelnemers in een relatie waren en welke niet.
Normaal gezien heb ik echt niks met reality series, zelfs als uitlach tv a la temptation island of big brother kon ik dat vroeger echt niet uitstaan maar de manier waarop Koreanen omgaan met reality tv en specifieker voor dit soort, met liefde en daten maakte het een heel aangename, interessante en leuke kijk ervaring, zo is er bijvoorbeeld geen enkele kus te zien en zeker al geen sex, een knuffel is al zeer gewaagd en om de een of andere reden komt die ene knuffel een stuk liefdevoller en echter over dan zouden ze na 1 date in bed vliegen.
Breakfast, Lunch & Dinner:
Chef Dave Chang die iedere aflevering met een celeb een stad en het plaatselijke eten ontdekt, niets speciaals maar leuk om tijdens het eten te kijken.