Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Legend of Vox Machina (Amazon - 2022)

trailer-di-the-legend-of-vox-machina-208517.jpg

Leuk, ontspannend, humoristisch
Vrijdag de laatste 3 afleveringen van het eerste seizoen op Prime, ben benieuwd!

Mythic Quest:
Amai... eigenlijk van mijn stoel geblazen en hoop dat deze ergens meer bekendheid krijgt. Altijd al fan geweest van de mannen van its always sunny, maar hier tonen ze toch echt dat ze geweldige storytellers zijn. De standalone afleveringen zijn een van de beste die ik ooit heb mogen aanschouwen. Wat een comedy zou moeten zijn trapt soms toch echt een niveau hoger. Begint kalm, maar eens je met de trein wegbent is het gewoon genieten en op naar de volgende aflevering.

Mythic Quest:
Amai... eigenlijk van mijn stoel geblazen en hoop dat deze ergens meer bekendheid krijgt. Altijd al fan geweest van de mannen van its always sunny, maar hier tonen ze toch echt dat ze geweldige storytellers zijn. De standalone afleveringen zijn een van de beste die ik ooit heb mogen aanschouwen. Wat een comedy zou moeten zijn trapt soms toch echt een niveau hoger. Begint kalm, maar eens je met de trein wegbent is het gewoon genieten en op naar de volgende aflevering.
Ik moet dringend S2 bekijken, want S1 was geweldig!

Gisteren heb ik de eerste aflevering van Yellowjackets bekeken en dat smaakt naar meer. Ik sta al te trappelen om de volgende afleveringen straks te bekijken :) Bingegalore incoming :D
Eindelijk ook de eerste aflevering gezien. De volgende ziet er des te beter uit. :love:

Lol @ “smaakt” :unsure:

Ozark seizoensfinale seizoen 3 net gezien.

Bijna even epic als (Breaking Bad spoiler coming up)
wanneer Guz buitenkomt met een half hoofd

Valt misschien meer onder reality maar ik zag niet direct ‘welke reality zag je vandaag’ dus hier: Louis Theroux’s Forbidden America.
Hoo Boy… Natuurlijk weet je van Theroux dat hij er steeds wel net ‘die’ zal gaan uithalen maar het blijft toch altijd een beetje open mond kijken als je zijn onderwerpen ziet. Not a gram of self awareness to be found. De quasi onverstoorbare houding van LT brengt nog eens extra het beste in de mensen naar boven.
Het blijft het kijken waard (zolang je de rest van het land de gunst van nuance kan verlenen)

Ik kom altijd serieus achter met hypes, ook al omdat ik een hekel heb om series te bekijken waarvan je ineens weer een jaar moet wachten op het vervolg :p.

La Casa De Papel: eerste 2 seizoenen goed, maar dat scenario in seizoenen 3-5 hing toch vaak met haken en ogen aan mekaar met toch vaak tenenkrullende momenten. Was wel genieten door de sterke vertolkingen en goede cinematografie en muziek. Zal ook wel te maken hebben met dat het de eerste serie is die ik bekeek op mijne eerste OLED TV (komende van een HD-Ready plasma :D ).

De Twaalf: niet slecht, en zelfs op 1 weekend uitgekeken. Gelukkig kwam Maaike Cafmeyer niet teveel in beeld, want ik vond haar droevige blik enorm gemaakt overkomen en verder ook nog wel wat matige acteurs erin. Maar overall wel onderhoudend en spannend genoeg om verder te kijken. Wel zonde van de behoorlijke anti-climax in de laatste aflevering.

Na jaren nu eindelijk de BluRay doos van True Blood opengetrokken :), en The Fringe zag ik hier ook passeren en wil ik snel ook eens aan beginnen.

Reacher

Jezus wat een beer die man haha. Goede serie en gaat vlot binnen.
Ik vind het tot nu toe ook best wel goed entertainment. Een beetje gratuit geweld en meteen vertrekken van het idee dat het hoofdpersonage fysiek en intellectueel beter is dan alles en iedereen, why not?

Je vraagt je bij momenten wel af hoe een rondzwervende ex-soldaat nu eigenlijk regelmatig naar de gym gaat, of hoe zo'n vetpercentage en zo'n spiermassa nu eigenlijk nuttig kunnen zijn voor dat leven, maar ach.

Ik vind het tot nu toe ook best wel goed entertainment. Een beetje gratuit geweld en meteen vertrekken van het idee dat het hoofdpersonage fysiek en intellectueel beter is dan alles en iedereen, why not?

Je vraagt je bij momenten wel af hoe een rondzwervende ex-soldaat nu eigenlijk regelmatig naar de gym gaat, of hoe zo'n vetpercentage en zo'n spiermassa nu eigenlijk nuttig kunnen zijn voor dat leven, maar ach.
Dat zei ik ook tegen mijn vrouw. Ik zie die er maar eten en niet naar de gym gaan..

Het is wel zo dat in de boeken, Reacher een zeer grote én zeer gespierde man is. De auteur zelf was dus ook op zijn teen getrapt toen Tom Cruise de rol ging vertolken die zo groot als een duim is en nu ook niet hulk gespierd is.

De Twaalf: niet slecht, en zelfs op 1 weekend uitgekeken. Gelukkig kwam Maaike Cafmeyer niet teveel in beeld, want ik vond haar droevige blik enorm gemaakt overkomen en verder ook nog wel wat matige acteurs erin. Maar overall wel onderhoudend en spannend genoeg om verder te kijken. Wel zonde van de behoorlijke anti-climax in de laatste aflevering.
Toen ik na De Twaalf aan De Dag begon en zag dat Zouzou Ben Chikha weer meedeed, had ik het bijna terug afgezet. Staat ongeveer op het acteerniveau van Berend Brokkepap, toch in de reeksen die ik heb gezien. Bevergem heb ik nooit gekeken, maar ik heb weinig hoop dat hij daar een glansrol speelt.

All Of Us Are Dead beginnen kijken op Netflix, 2 afleveringen ver geraakt maar het boeit me niet. Het zijn eigenlijk 2 afleveringen waar telkens zowat hetzelfde gebeurt.

Ok, zombiehel breekt uit, één na één vallen ze, ze raken opgesloten in een klas, dan in een andere klas, en ze blijven gewoon één na één vallen. Meer gebeurt er eigenlijk niet. En ze staan daar allemaal maar wat apathisch te kijken of te schreeuwen wanneer er weer ene in een zombie verandert.

Valt misschien meer onder reality maar ik zag niet direct ‘welke reality zag je vandaag’ dus hier: Louis Theroux’s Forbidden America.
Hoo Boy… Natuurlijk weet je van Theroux dat hij er steeds wel net ‘die’ zal gaan uithalen maar het blijft toch altijd een beetje open mond kijken als je zijn onderwerpen ziet. Not a gram of self awareness to be found. De quasi onverstoorbare houding van LT brengt nog eens extra het beste in de mensen naar boven.
Het blijft het kijken waard (zolang je de rest van het land de gunst van nuance kan verlenen)
ook met open mond zitten kijken (wel pas vanaf pakweg halfweg), en tegelijk niet verbaasd
Zijn methode blijft werken idd

Ik moet nu terug denken aan de aflevering waar Theroux neonazis bezocht en hij heel vriendelijk onthaald werd, tot de gastfamilie begon te vrezen dat Theroux misschien wel eens van Joodse afkomst zou kunnen zijn. :lol:

Ben 150 jaar na iedereen The Office US erdoor aan ‘t jagen, wat heb ik al die jaren gemist. The UK wel ooit paar keer gezien en vond het heiligschennis om de Amerikaanse versie te kijken maar wow dit is geweldig.
Zit alleen met dilemma. Nu ergens in seizoen 6 en is ‘t de moeite om na seizoen 7 verder te kijken of stopt ge dan beter?

Ben 150 jaar na iedereen The Office US erdoor aan ‘t jagen, wat heb ik al die jaren gemist. The UK wel ooit paar keer gezien en vond het heiligschennis om de Amerikaanse versie te kijken maar wow dit is geweldig.
Zit alleen met dilemma. Nu ergens in seizoen 6 en is ‘t de moeite om na seizoen 7 verder te kijken of stopt ge dan beter?
Het is wat minder maar heb er nog steeds van genoten. Gewoon uitkijken voor de volledigheid ;)

Eerste twee aflevering van Yellowjackets gezien op VTM3: voetbal, kickass 90's soundtrack, Christina Ricci, Juliette Lewis, kannibalisme....what's not to like?

Ik heb eind vorig jaar net het zelfde gedaan, had het ook uitgesteld om de zelfde reden.
Gewoon uitkijken idd!

Deze serie is VEEL beter dan ik had verwacht. Het verhaal breidt verder na suicide squad (2e film!) en zit vol maffe, en gestoorde grappen en het verhaal zit erg goed in elkaar. Als je suicide squad goed vond, dan ga je deze geweldig vinden. Beste "super-hero" reeks die ik tot nu toe gezien heb.

Also : winnaar van de meest cringy intro ever :)

Terug
Bovenaan