Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik had de boeken gelezen en die waren bij momenten al behoorlijk melig (een middelbare vrouw die soms iets té enthousiast in de huid van Sookie kruipt) en was vol enthousiasme om de serie te zien maar het was mij echt veel te cringe. Overacting, heel andere karakters,… Was jammer want ik was wel liefhebber van de boeken.
Sookeeeh!

Mai, heb lang geleden de reeks gevolgd toen ze uitkwam, zot dat het laatste seizoen alweer 7-8 jaar geleden is. En de pilot al 12 jaar geleden.
Zou ze ook wel eens opnieuw willen kijken, mocht ik ergens tijd vinden :p

Maar destijds was Sookie/Anna Paquin toch ook maar in haar late twenties, dus ik zag dat toch totaal niet als een vrouw van middelbare leeftijd hoor

De sfeer was inderdaad top in die reeks, bijna ongezien en maar weinig gezien in andere reeksen daarna. broeierig en mysterieuze locaties

Maar destijds was Sookie/Anna Paquin toch ook maar in haar late twenties, dus ik zag dat toch totaal niet als een vrouw van middelbare leeftijd hoor
Ah daar doelde ik op de boeken. Charlaine Harris is een top madam maar soms waren de beschrijvingen - alles in de stem van Sookie - echt wat teveel van het goede. Ergens in het boek met de vampieren versus de mensen van die sekte/tempel beschrijft ze zichzelf in een jurk en het was echt wel ‘eh, ok, Charlaine’ want het had meer weg van slechte fan fiction van haar eigen personages. Beetje Twilight niveau van cringe.
Máár de sfeer in de boeken vond ik dan inderdaad weer top. Ik denk dat ik, had ik het omgekeerd gedaan, eerst serie dan boeken wel enorme liefhebber ging geweest zijn. Maar ik had mijn gedachten van de personage en zo en dan was het verschil op tv gewoon té. Jason, Lafayette, Tara zijn in het boek gewoon heel anders. Tara in de serie was mij te hysterisch en screechy. Jason té idioot. Als ik er op terug denk was het vooral Tara die mij deed afzetten. Woman, turn down the volume 😆

The Silent Sea S1 (Netflix) (y)

2 afleveringen ver, en hier ben ik wel direct mee. Benieuwd naar het verdere verloop.
Uiteindelijk toch (n)

Begin was veelbelovend maar evolueerde snel van sci-fi naar... vanalles en nog wat. Horror, monsters, gore, mysterie, eindeloze achtervolgingen door donkeren gangen.

Callboys S1+S2 (y)

S1 was een rewatch en daarna direct door naar S2. In het eerste seizoen werd er een mooie stijl/vibe neergezet en dit werd mooi doorgetrokken in S1. Spijtig dat het verhaal in de loop van S2 alsmaar absurder wordt, dat was een beetje een afknapper. Maar over het algemeen zeer van genoten.

The Woman in the House Across the Street from the Girl in the Window.

Ik denk dat het idee zich beter had vertaald in een wat kortere film dan deze 8 afleveringen, maar ik heb me best wel vermaakt.

Zonder er iets van te weten opgezet. Schippert een beetje tussen comedy, thriller en drama maar weet het toch echt niet goed. Het comedy deel is niet echt grappig, het thriller en drama deel wordt niet serieus genomen. Doet me nog het meeste denken aan een "Scary Movie", serie edition.

Ik denk dat het idee zich beter had vertaald in een wat kortere film dan deze 8 afleveringen, maar ik heb me best wel vermaakt.
Eerste paar afleveringen vond ik wel goed. Daarna werd het minder met als toppunt de laatste aflevering.. Maar wel korte afleveringen dus rap gezien.

Alleen het liedje al 😋
Ik vind het eigenlijk zijn tijd ver vooruit.

Gewoon blote madammen in die tijd al in een serie waar ook kinderen naar mochten kijken. En waar de vrouw niet scheef naar keek als de man dat opzette :p.

Ja ok in vergelijking met spartacus of zelfs GOT is dit nog altijd zeer bedeesd. Desondanks toch al frappant.

Ik vind het eigenlijk zijn tijd ver vooruit.

Gewoon blote madammen in die tijd al in een serie waar ook kinderen naar mochten kijken. En waar de vrouw niet scheef naar keek als de man dat opzette :p.

Ja ok in vergelijking met spartacus of zelfs GOT is dit nog altijd zeer bedeesd. Desondanks toch al frappant.
Ja de goede oude tijd inderdaad 😋

Vandaag beginnen kijken naar All of Us Are Dead. Veelbelovend begin!
Na altijd The Walking Dead te hebben gezien, is het ook een verademing dat er eens sterke en snelle zombies zijn. Dat maakt ze toch nog een stuk angstaanjagender :)

Vandaag beginnen kijken naar All of Us Are Dead. Veelbelovend begin!
Na altijd The Walking Dead te hebben gezien, is het ook een verademing dat er eens sterke en snelle zombies zijn. Dat maakt ze toch nog een stuk angstaanjagender :)
Black Summer deed dit ook goed vond ik.

Is archive 81 de moeite? Aan twijfelen over de volgende serie om samen te kijken bij mijn vrouw.
Ik heb het uitgekeken want je wil uiteindelijk wel zien hoe de vork aan de steel zit maar persoonlijk vond ik de acteerprestaties weinig charismatisch, geen enkel personage werd neergezet op een manier dat het je iets deed wat er mee gebeurde. Je kijkt echt gewoon om te zien wat de oorzaak van de chaos is maar de slachtoffers lieten mij echt koud. Dit had beter een film van 90 min geweest.

Terug
Bovenaan