Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Sinds najaar 2021 (eindelijk) aan Parks & Rec begonnen en gisteren aan de finale van Seizoen 6 geraakt (het voorlaatste dus)
Moet zowat de beste seizoensfinale zijn die ik ooit gezien heb.
Ik trap wss een open deur in, maar deze serie slaagt er fantastisch in om je, tussen alle sillness, zo te doen mee voelen met de personages, zonder dat het ook maar een beetje melig aan voelt. Zat echt bijna te huilen in mijn zetel. Zo goed en zo mooi

(The finale van the Good Place, ook van Michael Schur, was ook fantastisch trouwens)

Benieuwd wat S7 nog brengt
Ik vond de 1ste keer seizoen 7 wat tegenvallen, maar bij rewatches kijk ik daar eigenlijk juist naar uit.

Yellowjackets seizoen 1

Zal wel een hype worden als hij hier officieel beschikbaar is. Lost met tienermeisjes en kannibalisme. Altijd fijn.

Ik ben akkoord dat Peaky Blinders had mogen stoppen na 4 seizoenen, het wordt wat uitgemolken. Ontopic, gisteren met mijn wederhelft Billie vs Benjamin beginnen kijken. Het is idd luchtig, soms misschien té luchtig en plat, maar het kijkt lekker weg. Toch enkele keren goed gelachen met Jeroen Perceval.

Yellowjackets seizoen 1

Zal wel een hype worden als hij hier officieel beschikbaar is. Lost met tienermeisjes en kannibalisme. Altijd fijn.
krijgt goeie kritieken en is met Christina Ricci (waar ik al secret crush op heb sinds Addams Family), dus ben ik wel benieuwd naar

deze komt woendag dan weer op Disney+, ben ik ook erg benieuwd naar:

Yellowjackets seizoen 1

Echt een zalige reeks! Deze week seizoen uitgekeken en kijk al uit naar het volgende!
Toch geen The 100 vibes he? Want klinkt wel interessant, maar The 100 vond ik afschuwelijk.
The 100 heb ik na een kwartier afgezet. Yellowjackets is echt van een veel hoger niveau!

Onlangs volledig HBO's True Blood volledig uitgekeken (rewatch). Ik had de serie gevolgd toen ze voor het eerst uitgebracht werd. De eerste seizoenen vond ik toen fantastisch, maar van de latere seizoenen herinnerde ik me niet veel meer. Nu dus alles opnieuw gekeken met de vriendin (zij had dit nog niet gezien). Eigenlijk is dit echt een zalige serie. Uitgebracht toen we overspoeld werden met vampierenfictie houdt deze reeks nog steeds stand. Het heeft zijn mindere momenten, soms enorm melig, soms slecht acteerwerk, maar vooral ook veel goede memorabele momenten, humoristisch en romantisch. Ik heb er ten volle van genoten. Jammer van het sluitstuk dat nogal snel werd afgehandeld en de characters echt geen eer aan doet (GoT, iemand?), maar goed. Ik doe dan maar alsof de laatste aflevering niet bestaat. Blijkbaar wordt er nu gesproken over een reboot...

Breaking bad voor de 4e keer begonnen. Nu aan seizoen 2 aflevering 7 en het heeft mij nog altijd niet in z'n greep.
Ik vond BB goed vanaf seizoen 1, maar het neemt wel zijn tijd om op gang te komen. Probeer vol te houden tot seizoen 3, en als het je dan nog niet beet heeft, zal het uw ding niet zijn. Heb nog wel al gehoord dat sommigen zich door de eerste 2 seizoenen moesten sleuren om helemaal mee te zijn.

Ikzelf heb het nu wat lastig met Succession :p Het concept van stinkend rijke, wereldvreemde eikels is niet meteen voor mij maar ik sta er wel voor open. Tot nu toe ben ik nog niet overtuigd dat dit zo'n geniale reeks kan zijn.

Zal het z'n kans geven bedankt! Vorige 2 keren gewoonweg vergeten dat ik was beginnen kijken haha, echter wel nooit zo ver geraakt.

Edit; bij peaky blinders ook afgehaakt om dezelfde reden hier alreeds vermeld. Teveel stoerdoenerij en te rap te ver gaan (soortement crescendo). 1 seizoen gekeken en misschien 1 a 2 afleveringen van het 2e. Vond boardwalk empire dan stukken beter alhoewel het daar op t laatste ook te ver gaat.

Onlangs volledig HBO's True Blood volledig uitgekeken (rewatch). Ik had de serie gevolgd toen ze voor het eerst uitgebracht werd. De eerste seizoenen vond ik toen fantastisch, maar van de latere seizoenen herinnerde ik me niet veel meer. Nu dus alles opnieuw gekeken met de vriendin (zij had dit nog niet gezien). Eigenlijk is dit echt een zalige serie. Uitgebracht toen we overspoeld werden met vampierenfictie houdt deze reeks nog steeds stand. Het heeft zijn mindere momenten, soms enorm melig, soms slecht acteerwerk, maar vooral ook veel goede memorabele momenten, humoristisch en romantisch. Ik heb er ten volle van genoten. Jammer van het sluitstuk dat nogal snel werd afgehandeld en de characters echt geen eer aan doet (GoT, iemand?), maar goed. Ik doe dan maar alsof de laatste aflevering niet bestaat. Blijkbaar wordt er nu gesproken over een reboot...
Alleen maar het eerste seizoen gezien, maar ik vond de sfeerschepping wel top. Ik had toen veel zin om naar Bellefleur's Bar and Grill af te zakken (dat helaas fictief is) en dat gedeelte van de VS te ontdekken.

Recent Succesion en Archive 81 gezien.

Van de eerste had ik niet verwacht dat ik het zo goed zou vinden. Maar damn, fantastisch.

Van de tweede had ik dan weer meer verwacht. Concept en verhaal oke, goed gevonden, zat leuk in elkaar. Maar had volgens mij wel in enkele ep's minder gekund, wat voor mij persoonlijk beter was geweest. Ik hou wel van slow burns, sfeeropbouwende reeksen normaal. Midnight Mass vond ik zeer goed.

Nu halverwege Station Eleven. Mixed feelings so far.

Alleen maar het eerste seizoen gezien, maar ik vond de sfeerschepping wel top. Ik had toen veel zin om naar Bellefleur's Bar and Grill af te zakken (dat helaas fictief is) en dat gedeelte van de VS te ontdekken.
Ik had de boeken gelezen en die waren bij momenten al behoorlijk melig (een middelbare vrouw die soms iets té enthousiast in de huid van Sookie kruipt) en was vol enthousiasme om de serie te zien maar het was mij echt veel te cringe. Overacting, heel andere karakters,… Was jammer want ik was wel liefhebber van de boeken.

On topic: Black Earth Rising voor de tweede keer gezien, echt heel sterk en een problematiek die weinig gebruikt wordt in de genocide in Rwanda. Beste wat ik in lang gezien had/heb.

De Bende van Jan de Lichte: veel goede wil, maar al bij al toch erg slappe kost met enkele miscasts van formaat (niet in het minst Matteo Simoni zelf). Spijtig.

Terug
Bovenaan