Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Zoals eerder gezegd vind ik wel seizoen 7 het minste. Was 1 lange rit naar de finale waar ik ook toch stevig gewrongen zat.
op zich heeft iedereen een goed einde, maar hoe zit dat nu met Don? Die heeft dan zogezegd zijn rust gevonden nadat die Leonard beetje een identiek verhaal vertelde? Coca Cola gaat verder zonder Don? Daar kon hij zijn rust met vinden? Vond zijn e
Ik dacht altijd dat hij eindelijk vrede had met zichzelf na de getuigenis van Leonard. Dat hij alles wat hij goed vond aan Don Draper behield en alle shit achterliet. En dat hij daar door één van de meest iconische reclamespots ooit kon bedenken (die van Cola).
What @Creeping Death said ... of zo interpreteer ik het toch ook.

De twaalf is 2 afleveringen te lang als ik mij niet vergis. Ook stoorde ik mij aan de karakters, ze waren een beetje te cliché en overdreven.

Dexter: New Blood Awel Dexter is terug. Ik ben terug hard aan het genieten van deze serie en haalt voor mij toch terug een enorm hoog niveau. het is lekker slow paced en er gebeurt genoeg in om uw aandacht op het scherm te houden.

Arcane: De ondertitel van League of legends kan misschien wat mensen afschrikken maar wat een topserie.
Animatie , voice acting , muziek , verhaal , world building het zit gewoon allemaal goed.

Voor mij het beste van 2021 : 9/10

Laatst bewerkt:
The Wire - Na jaren op de watchlist aan begonnen, zit bijna op het einde van S1 en ja het is gewoon super he. Realistisch, grauw, humoristisch. Geweldig sterk geschreven en de acteurs acteren alsof ze nooit anders geweten hebben dan de Westside achterbuurt van Baltimore. Gigantische verwachtingen zijn grotendeels ingelost.

(Ik zou ze wél nog niet in men all time top zetten, maar dat kan nog komen).

Dopesick

Heel zwart-wit (farma is evil, hun huizen zijn huge, geen voeling met andere mensen, sociale gebreken, etc etc) en ik ben vooral benieuwd naar de opbouw naar het proces tegen de farma. Maar kijkt leuk weg, geen topper weliswaar ondanks de heel hoge score op imdb.

Dopesick

Heel zwart-wit (farma is evil, hun huizen zijn huge, geen voeling met andere mensen, sociale gebreken, etc etc) en ik ben vooral benieuwd naar de opbouw naar het proces tegen de farma. Maar kijkt leuk weg, geen topper weliswaar ondanks de heel hoge score op imdb.
Snap die hoge score wel.

Zit nog maar aan aflevering 3. Maar zowel het verhaal als de cast kunnen mij zeer boeien.

Idem.

ik vind het laatste seizoen eigenlijk zeer goed. Al bij al was alles top, met plezier naar gekeken
Ja inderdaad. Ik vond dat er even een dip in zat, ik denk in seizoen 3 of 4, maar al bij al toch een solide serie. Ik ben vooral blij dat ze het niet zijn blijven uitmelken.

Succession S03 : Wat een seizoen, wat een finale. Het beste dat ik in 2021 gezien heb.
Ik beaam dit volmondig. :love:

Er zat voor mij 1 kwakkelaflevering tussen (die met de politieke kandidaten), maar voor de rest was dit een ijzersterk seizoen weeral. Die laatste scènes hadden uit een Shakespeare drama kunnen komen, wat een intrige.

Succession S3 ook uit, ja mannekes fantastisch gewoon
Ik beaam dit volmondig. :love:

Er zat voor mij 1 kwakkelaflevering tussen (die met de politieke kandidaten), maar voor de rest was dit een ijzersterk seizoen weeral. Die laatste scènes hadden uit een Shakespeare drama kunnen komen, wat een intrige.
Aw yes vrienden fantastisch seizoen, nog een niveau hoger dan het tweede. Ik vond de politieke aflevering ook heel goed, enkel bangers dit jaar. Voor mij was de aflevering met Adrien Brody de minste maar nog altijd heel goed.
En wat een einde! Kendall is een enorm tragisch personage maar ik ben blij dat het op het eind toch eindelijk een stap richting verlossing kan zetten. Mooie symbolische scène op de droge grond, contrasterend met zijn dieptepunten in het water (ongeval, de zelfmoordpoging). In het eerste seizoen had de reeks nog een beetje het probleem dat bijna iedereen een rijke klootzak was waardoor je niet echt personages had om voor te “juichen”, maar de laatste twee seizoenen, en dan vooral dit derde, gaven erg goed weer hoe enorm beschadigd de Roy kinderen zijn door hun ouders waardoor je toch wat sympathie kan voelen. De psychologische terreur van Logan was altijd een constante en Caroline bevestigde nog eens want een vreselijke moeder ze is, tegen haar zin ook. De kinderen zijn nog altijd vrij shitty mensen (Roman met het rare seksgedoe, Shiv die Tom voortdurend kleineert, Kendall met te veel om op te sommen) en Logan lijkt hen nu te haten om wat hij hen gegeven heeft, maar zonder te beseffen dat hij hun zo gemaakt heeft. Ook geweldig hoe goed het nu klopt dat Tom de judas is.
Met welke andere serie kan je Succession vergelijken?
Eerlijk gezegd met… niks? Misschien een beetje met Billions omdat dat ook over rijke mensen gaat :unsure: Het gaat over een steenrijk gezin dat een mediaconglomeraat bezit en een machtsstrijd voert over de controle ervan. De reeks valt een beetje tussen familiedrama, (politieke) intrige en donkere komedie. Het is een tough sell omdat het eerste seizoen minder goed is dan de volgende twee, met verkeerde verwachtingen kan het dan wat tegen vallen. Maar s2 en s3 zijn van het beste dat ik de laatste jaren gezien heb.

The handmaid’s tale (s01e01)

Dat gaat precies zware kost worden, nu ik ben wel te vinden voor dystopische reeksen en films dus dat krijg ik wel verteerd.

Terug
Bovenaan