Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Aha! Ik vond het al raar dat een seasoned Refn fan dit nog niet gezien had. Ik vind zijn schtick véél beter werken in deze vorm dan in film.
Ik was eigenlijk niet eens van plan om het nu al te kijken, maar ik was te nieuwsgierig om te zien naar het aanbod van Amazon Prime was, dat ik de proef nogal impulsief was opgestart, maar achteraf gezien was de timing wel perfect. En het enige wat ik absoluut wou zien op Prime was TOTDY. Ook kijk ik liever series toch liever via streaming dan illegaal moeten downloaden omdat dat nogal een gedoe is omdat de ene aflevering wel perfect kan gaan, maar de andere niet qua synchronisatie van ondertitels enzovoort, en het is ook gewoon gemakkelijker. Ik ben ook geen extreme seriekijker, dus wat de services aanbieden volstaat perfect.

Maar goed, nadat ik dus dat proefabonnement had opgestart, ben ik het ook maar beginnen kijken, zeker omdat al snel duidelijk was dat het qua aanbod van films niet al te super was. En ik ook geen fan was van de interface en dergelijke. Amazon heeft wel goede andere series, maar niets dat ik per se dringend moest zien.

TOTDY is een miniserie. Het is maar één seizoen, en maar tien afleveringen, maar het zijn wel grotendeels aflevering met de lengte van een film en dat weerhield me wel omdat te gaan zien. Ook twijfel ik altijd ook wel of ik het voor zo een langere periode zou kunnen doorstaan. Wat werkt voor anderhalf uur, zal dat misschien niet doen voor een tiental uur. En de stijl is toch ja weer typisch Refn zonder compromise zelfs. Bepaalde afleveringen waren wel geniaal, absoluut tussen het beste dat ik ooit gezien heb op een scherm, maar je hebt dan ook weer afleveringen waar ik wat minder mee had. En het is hetzelfde met de filmografie van NWR. Het is soms wat zoeken. Maar er zit zeker iets in de stijl dat mij enorm ligt (obviously) en de thema's die hij aanpakt zijn wel heel boeiend en interessant, wel terugkerend. De synthtracks / scores werken wel goed, maar door de lengte van de serie misschien iets minder aanwezig. Sfeer is absoluut aanwezig, daar is hij ook goed in. Enorm mooi geschoten beelden en cinematografie, trage tracking shots ook met traag bewegende personages maar toch werkt het gewoon enorm (voor mij dan toch).

Beste afleveringen: 1, 2, 5 en 6. Dat einde van aflevering 6 en die hele aflevering 5 is magnifiek. 1 komt ook zo goed binnen en bij aflevering 2 krijg ik Marlon Brando rillingen.

Deze scene is super tof

Ik denk wel dat Squid Game al direct van de troon gestoot is.

Laatst bewerkt:
Mad Men s7 (half verwege)
Serieuze vraag maar is seizoen 7 geschreven door iemand anders? Als ik zie dat S2 S3 S4 S5 als een rollercoaster ging met wat twists , zoals Jared Harris zijn einde en andere zaken is dit seizoen tot nu toe echt wel laag. Ik zit aan aflevering 8 en tot nu toe is er nog niets gebeurd? We zitten wel ineens precies wat maanden verder want iedereen loopt er met een snor rond? Moet zeggen wel dat ik verschoot van Cooper zijn dood.. :(

Foundation op Apple: veel mensen blijken dit een goede serie te vinden. Eerste aflevering was enorm genietbaar, tweede was al een pak minder, derde ben ik 3 keer in slaap gevallen en ga deze serie dan ook links laten liggen. Kon me echt niet boeien, wat raar is want het idee en de eerste aflevering gaven het idee echt wel iets leuks te hebben.

Geef mij dan maar Raised by wolves voor beste sci-fi van 2021

Derde seizoen van Succession afgelopen week gebinged nu de seizoensfinale er aan komt. Goddamn het niveau is torenhoog, de serie is ook zwartgalliger en bitterder dan ooit. Maar gelukkig zit er nog genoeg humor in om de zwaarte te counteren.

Voor de fans: Een geweldig profiel van Jeremy Strong door The New Yorker. Kerel speelt Kendall Roy fantastisch maar z’n methodes zijn behoorlijk pijnlijk en gênant als je het zo leest.
Heb het artikel ook gelezen, precies de Kendall Roy of acting... :unsure:

Ted Lasso S2 : Ik was zeer grote fan van het 1e seizoen maar het 2e seizoen gaat voor mij totaal de mist in. Ik heb het tijdens de aflevering over de begrafenis opgegeven.

Ted Lasso S2 : Ik was zeer grote fan van het 1e seizoen maar het 2e seizoen gaat voor mij totaal de mist in. Ik heb het tijdens de aflevering over de begrafenis opgegeven.
Allez die aflevering was geniaal, net zoals de hele serie.

And just like that...

Ik was zoooooooooooooo excited dat SATC terug was. Maar ik kan dus niet geloven dat
Mr. Big sterft in de eerste aflevering. Whyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy :cry:
Heel de serie draait basically rond Carry haar liefde voor hem en they kill him off.

Verder is Miranda nogal een Karen en lijkt ze niet echt meer op haar personage van vroeger.
Ook dat geforceerde Woke-gedoe in die podcast was nogal cringe. Je voelt ook echt wel het gemis van Samantha.
Zal wel verder kijken maar tbh hebben ze het ergste dat ze voor mij konden doen al gedaan.

Ik probeer respectievelijk het 3de en 4de seizoen van Lost in Space en ST Discovery te bekijken maar het is zo horribly boring dat ik vrees de brui eraan te geven. Nooit gedacht dat een Star Trek serie met zijn eindeloos getater zo oersaai kon zijn.

The Good Place S01-S04
Meh, teleurstellend. Weinig echt grappige momenten. Einde vond ik dan wel weer gepast.

Iemand nog luchtige series voor tijdens het sporten? Californication, Entourage & Eastbound and Down zijn zowat mijn favorieten. Dus iets in die trend moet me wel liggen. :)

Marco polo (netflix), 2 seizoenen.
Was nog wel interessant om zien maar ging niet waarover je denkt dat het zou gaan ( reizen / ontdekken ).

La Casa uitgekeken, op zich genoten maar goed dat het tot een einde is gekomen. In't algemeen toch 1 van de betere series afgelopen jaren

The Good Place S01-S04
Meh, teleurstellend. Weinig echt grappige momenten. Einde vond ik dan wel weer gepast.

Iemand nog luchtige series voor tijdens het sporten? Californication, Entourage & Eastbound and Down zijn zowat mijn favorieten. Dus iets in die trend moet me wel liggen. :)
Flight of the Conchords
What We Do in the Shadows
Community
Parks & Recreation
Brooklyn 99
Misfits

The Good Place S01-S04

Its always sunny in Philadelphia is wel schitterend. Seizoen 15 is net begonnen.

Voor de 2e keer aan Parks & Recs begonnen. 't Is te zeggen, ik ben aan het verdr kijken na een langdurige hiatus. Ik ben bijna door Seizoen 2 en eigenlijk kan het mij nog altijd niet 100% bekoren.

Schitt's Creek, ondertussen anderhalf seizoen achter de rug. Heel leuk en entertainend. Echt een paar top personages en acteerprestaties.
Ik denk dan in de eerste plaats aan Catherine O'Hara als Moira en Dan Levy als David. Als er één punt van commentaar is: ge hebt weinig momenten waarop ge onweerstaanbaar hard moet lachen maar imo is dat ook niet altijd nodig.

Mad Men uitgezien - wat een rit

Zoals eerder gezegd vind ik wel seizoen 7 het minste. Was 1 lange rit naar de finale waar ik ook toch stevig gewrongen zat.
op zich heeft iedereen een goed einde, maar hoe zit dat nu met Don? Die heeft dan zogezegd zijn rust gevonden nadat die Leonard beetje een identiek verhaal vertelde? Coca Cola gaat verder zonder Don? Daar kon hij zijn rust met vinden? Vond zijn einde echt raar? Had ook ergens verwacht dat hij toch nog naar Betty zou gaan en de laatste dagen met haar optrekken?

Mad Men uitgezien - wat een rit

Zoals eerder gezegd vind ik wel seizoen 7 het minste. Was 1 lange rit naar de finale waar ik ook toch stevig gewrongen zat.
op zich heeft iedereen een goed einde, maar hoe zit dat nu met Don? Die heeft dan zogezegd zijn rust gevonden nadat die Leonard beetje een identiek verhaal vertelde? Coca Cola gaat verder zonder Don? Daar kon hij zijn rust met vinden? Vond zijn einde echt raar? Had ook ergens verwacht dat hij toch nog naar Betty zou gaan en de laatste dagen met haar optrekken?
Ik dacht altijd dat hij eindelijk vrede had met zichzelf na de getuigenis van Leonard. Dat hij alles wat hij goed vond aan Don Draper behield en alle shit achterliet. En dat hij daar door één van de meest iconische reclamespots ooit kon bedenken (die van Cola).

Kastanjemanden en Clickbait met de vrouw bekeken.
Beide goede series met toch wel wat plotholes waar ik mij aan stoorde.
Dat de minister totaal niets meer weet over de pleegbroer die later de dader blijkt te zijn...
Hier is het een pak erger, uiteindelijk blijkt het slachtoffer een brave huisvader te zijn die dan wel al een datingprofiel had?! De moordenaar is dan weer helemaal uit het niets een koelbloedige killer zonder background story

Nu starten we waarschijnljik met Valhalla murders (Brot).

Succession S03 : Wat een seizoen, wat een finale. Het beste dat ik in 2021 gezien heb.
The Morning Show S01 : Uitstekend drama over #metoo die alle aspecten laat zien en niet vervalt in dom zwart-wit denken, gesteund door top acteurs. Dikke aanrader. Ik ga het hierbij houden aangezien het 2e seizoen naar het schijnt veel minder is.

Terug
Bovenaan