Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Die hype komt wellicht van mensen die survivalfilms zoals bv Battle Royale nooit gezien hebben.
Battle Royale heb ik gezien, daar ben ik ook fan van. Maar dat is meer bloederiger. Minder karakterdevelopment.
Ik vermoed het, ik zou dan nog liever het (überhollywoodiaanse) The Hunger Games nog eens opnieuw kijken eerlijk gezegd :p .
Nee, ik toch totaal niet. Al heb ik de vervolgen nog nooit gezien.

Ik vind Squid Game wel goed, misschien kon het qua plot nog iets beter, en ik heb geen vertrouwen in een tweede seizoen, maar ik vond het wel erg goed. Kubrickiaanse stijl ook (deuntje en decors), goede dosis maatschappijkritiek ook, spannend en personen waar je een band mee creëert.

Ik heb nog niet zoveel series gezien, maar Squid Game vind ik wel de beste die ik ooit gezien heb. Al zal TOTDY van NWR daar verandering in brengen wellicht. Nog 3 afleveringen die ik moet zien.

Vikings vond ik tof. Moet ik nog 2 seizoenen van zien. Black Mirror is ook goed, maar een anthologieserie (iets totaal anders), en lastiger om als geheel te zien. The End of the F**cking World vind ik ook goed, maar moet nog seizoen 2 zien. Eerste seizoen van Prison Break is ook super. Voor de rest heb ik niet echt favoriete series (ook te weinig gezien eigenlijk - maar daar probeer ik verandering in te brengen). Maar na TODTY zal ik eerder wat op Netflix kijken en eerst een beetje de series die ik eens wil uitkijken. Dus ik zal geen nieuwe meer starten dit jaar.

The Queen's Gambit, When They See Us, Neon Genesis Evangelion, Alice in Borderland, Followers, Katla zijn de eerste die ik wil zien. De meeste daarvan zijn kleinere (mini-series). Van grotere series Breaking Bad, Narcos en La casa de Papel die ik wil zien. En daarmee heb ik initieel al genoeg om te kijken. Ik ga ook wel wat meer K-series zien. Twin Peaks wil ik ook volgend jaar zien. HBO-series zal ik kijken wanneer HBOMax hier lanceert, maar dat is nog niet voor direct (en heb nog genoeg te zien).

Laatst bewerkt:
Lost in space seizoen 3.

Vandaag on 1x uitgekeken, ik vond het zeer entertainend.
Indien laatste seizoen, mooie afsluiter.

Maar er mag nog meer komen van mij.
Het is mss niet altijd zeer “diep” maar genoeg voor mij te entertainen.

Beter als seizoen 1, gelijkwaardig aan seizoen 2

Al bij al 8/10 voor mij

Too Old To Die Young nu ook uitgekeken. 9/10

Natuurlijk inderdaad wel typisch Refn. De kenmerken die hem al typeerden in vooral Only God Forgives en The Neon Demon terug, met in mindere mate ook Drive & Valhalla Rising.

Gezien de reacties een paar pagina's geleden, gisterenavond uit curieuziteit begonnen aan een aflevering Cowboy Bebo, want, waarom niet?. Ik dacht dat Nujabes hier ook aan de soundtrack had meegewerkt, maar blijkbaar is dit nog een andere reeks.

Het is de eerste keer dat ik anime zie sinds Pokémon en dat was meer dan twintig jaar geleden. Het valt wel mee vind ik. Een echt wauw-gevoel heb ik nu wel niet, maar is goed genoeg om voorlopig nog te blijven kijken. Soundtrack is alvast zeer goed.

Gezien de reacties een paar pagina's geleden, gisterenavond uit curieuziteit begonnen aan een aflevering Cowboy Bebo, want, waarom niet?. Ik dacht dat Nujabes hier ook aan de soundtrack had meegewerkt, maar blijkbaar is dit nog een andere reeks.

Het is de eerste keer dat ik anime zie sinds Pokémon en dat was meer dan twintig jaar geleden. Het valt wel mee vind ik. Een echt wauw-gevoel heb ik nu wel niet, maar is goed genoeg om voorlopig nog te blijven kijken. Soundtrack is alvast zeer goed.
Ik dacht dat je de afleveringen (live-action) op netflix bedoelde. Heb ik 1 aflevering van gezien en ik zit toch ook maar met een mmh-gevoel.

Ik stel sowieso voor dat je INVINCIBLE op primevideo probeert te kijken. Ben ook geen tekenfilm fan, maar dit is wel echt volwassen hardcore "cartoon/tekenfilm" gedoe waar je in principe een superman hebt die neer kijkt op mensen en ook niet aarzelt om iets slecht te doen.

Heb btw ook de nieuwe live action versie van Cowboy Bebop gezien en ca va toch? Was destijds groot fan van de anime dus wist niet goed wat te denken, maar vind het toch zeker niet slecht gebracht.

The Expanse S1 - S4
Lang geleden dat ik een goede scifi show heb gezien na Babylon 5.

Nu bezig met S5 en is even wennen dat ze op vaste grond staan.

Mad Men S5-S6.
S5 was weer goed, en S6 had eerlijk gezegd een dipje.. Misschien omwille van het feit dat Don ineens beslist om weer het rokkenpad op te gaan met zijn onderbuur? Had paar keer hier wel een zuchtmoment. Seizoen 7 is ook iets langzamer vind ik persoonlijk.

Long overdue maar eindelijk Chernobyl gezien. Vond het enorm goed, een miniserie dus ook niet te lang uitgerekt. Super acteerwerk en heel mooi in beeld gebracht. Nooit geweten wat een absolute clusterfuck die ramp was, het was schrijnend om te zien wat daar echt gebeurd is. (Er vanuit gaande dat het klopt wat ze in de serie tonen)

1ste afl van Abbott elementary, een mockumentary over een school, a la the office en Parc & rec.
Leuk begin, paar grappige momenten en kijk al uit naar de volgende afl.

Keeping Up Appearances op VTM Gold..

Ja, het is misschien wel wat gedateerd en het tempo is lager dan de hedendaagse comedy, maar na al die jaren nog eens leuk om met het verstand op nul nog eens terug te komen kijken.
Onslow blijft toch een baas. :bow:

Da blijft toch ne classic he. Soms begin ik in de auto tegen mijn vrouw zo van 'mind the bycicle!' om haar te plagen :)

OT: Brooklyn nine-nine S01-S07 gekeken. S08 komt volgend jaar pas op Netflix spijtig genoeg. Echt een schitterende serie om mee te ontspannen.

Too Old To Die Young nu ook uitgekeken. 9/10

Natuurlijk inderdaad wel typisch Refn. De kenmerken die hem al typeerden in vooral Only God Forgives en The Neon Demon terug, met in mindere mate ook Drive & Valhalla Rising.
Aha! Ik vond het al raar dat een seasoned Refn fan dit nog niet gezien had. Ik vind zijn schtick véél beter werken in deze vorm dan in film.

Helbound. Nog een Koreaanse Netflix-serie. Na één aflevering het toch maar gestopt. Beschamend slecht gewoon.

Voor mensen die het niet kunnen laten :

Edit : Bijna vergeten : Invasion. Dat zegt genoeg zeker? Deze serie is gewoon té traag. En wat mij ook stoort is dat ze uitpakken met acteurs gelijk Sam Neill en die doet dan maar één aflevering mee. Ffs. Niet dat ik fan ben of zo, maar dat zegt wel iets waarop ze de serie aangepakt hebben.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan