Battle Royale heb ik gezien, daar ben ik ook fan van. Maar dat is meer bloederiger. Minder karakterdevelopment.Die hype komt wellicht van mensen die survivalfilms zoals bv Battle Royale nooit gezien hebben.
Nee, ik toch totaal niet. Al heb ik de vervolgen nog nooit gezien.Ik vermoed het, ik zou dan nog liever het (überhollywoodiaanse) The Hunger Games nog eens opnieuw kijken eerlijk gezegd.
Ik vind Squid Game wel goed, misschien kon het qua plot nog iets beter, en ik heb geen vertrouwen in een tweede seizoen, maar ik vond het wel erg goed. Kubrickiaanse stijl ook (deuntje en decors), goede dosis maatschappijkritiek ook, spannend en personen waar je een band mee creëert.
Ik heb nog niet zoveel series gezien, maar Squid Game vind ik wel de beste die ik ooit gezien heb. Al zal TOTDY van NWR daar verandering in brengen wellicht. Nog 3 afleveringen die ik moet zien.
Vikings vond ik tof. Moet ik nog 2 seizoenen van zien. Black Mirror is ook goed, maar een anthologieserie (iets totaal anders), en lastiger om als geheel te zien. The End of the F**cking World vind ik ook goed, maar moet nog seizoen 2 zien. Eerste seizoen van Prison Break is ook super. Voor de rest heb ik niet echt favoriete series (ook te weinig gezien eigenlijk - maar daar probeer ik verandering in te brengen). Maar na TODTY zal ik eerder wat op Netflix kijken en eerst een beetje de series die ik eens wil uitkijken. Dus ik zal geen nieuwe meer starten dit jaar.
The Queen's Gambit, When They See Us, Neon Genesis Evangelion, Alice in Borderland, Followers, Katla zijn de eerste die ik wil zien. De meeste daarvan zijn kleinere (mini-series). Van grotere series Breaking Bad, Narcos en La casa de Papel die ik wil zien. En daarmee heb ik initieel al genoeg om te kijken. Ik ga ook wel wat meer K-series zien. Twin Peaks wil ik ook volgend jaar zien. HBO-series zal ik kijken wanneer HBOMax hier lanceert, maar dat is nog niet voor direct (en heb nog genoeg te zien).
Laatst bewerkt:
.