Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Only Murders In The Building: met veel dank aan @FlyingHorseman om het hier te vernoemen. Had het anders compleet gemist. Echt heel erg van genoten. Licht verteerbaar, goed verhaal en de interactie tussen de hoofdpersonages is erg goed. Martin Short steekt er vooral bovenuit. Aanrader!

De meest recente aflvering van Succession vond ik tegenvallen. Het begint nu meer rond ruimere politieke corruptie te draaien, wat op zich interessant zou kunnen zijn, maar ze introduceren meer en meer over-the-top typetjes. Greg en Tom vind ik bijvoorbeeld geweldig, ook al komen ze niet altijd even geloofwaardig over, maar qua comic relief was dat al ruim voldoende. Ik hoop dat ze niet de sitcom-fallacy begaan en van ieder personage een hyperbool gaan maken.
Maar de aflevering van deze week was weer top. :love2:

Maid gezien op Netflix. Een verhaal over een moeder, armoede en huishoudelijk geweld. Geen makkelijk en aantrekkelijk onderwerp maar mooi en genuanceerd gebracht. Hopelijk dat wat meer mensen het checken want je hoort er eigenlijk weinig van op internet....

6e aflevering van Too Old To Die Young gezien. Ik vind het een echt supergoede serie tot nu toe. Alsof dat Refn met de jaren alleen maar beter wordt. Nog vier afleveringen die ik moet zien, en dan zit het er alweer op.

Dan toch Squid Game maar is uitgekeken, om nu te zeggen dat het op niks trok is wat overdreven maar de hele hype errond die snap ik toch hoegenaamd niet. Ergens rond aflevering drie dacht ik nog ja nu zijn we echt vertrokken maar pffft. Doorsnee, met hier en daar een momentje dat er bovenuit stijgt maar evengoed momentjes die onder doorsnee zitten.

Dan toch Squid Game maar is uitgekeken, om nu te zeggen dat het op niks trok is wat overdreven maar de hele hype errond die snap ik toch hoegenaamd niet. Ergens rond aflevering drie dacht ik nog ja nu zijn we echt vertrokken maar pffft. Doorsnee, met hier en daar een momentje dat er bovenuit stijgt maar evengoed momentjes die onder doorsnee zitten.
Ik vond die aflevering met de knikkers wel ongelofelijk goed moet ik zeggen :love: voor de rest snap ik de hype ook niet evengoed, maar die aflevering was er echt wel boenk op.

Outlander er helemaal doorgejaagd de laatste weken. Zeker niet van het niveau van Downton Abbey en er waren een paar zwakke momentjes doorheen de seizoenen, maar ook heel veel goede momenten en geen grote uitschuivers, dus al bij al erg van genoten.

Maid gezien op Netflix. Een verhaal over een moeder, armoede en huishoudelijk geweld. Geen makkelijk en aantrekkelijk onderwerp maar mooi en genuanceerd gebracht. Hopelijk dat wat meer mensen het checken want je hoort er eigenlijk weinig van op internet....
Vond ik ook heel goed.

Ik vond die aflevering met de knikkers wel ongelofelijk goed moet ik zeggen :love: voor de rest snap ik de hype ook niet evengoed, maar die aflevering was er echt wel boenk op.
Bwa ja, die kon er ook nog wel mee door, de eerste 'nacht' vond ik ook nog goed, en zelfs het eerste spel vond ik veelbelovend. Maar al bij al pffft rammelt toch langs alle kanten qua verhaallijnen, scenario, wisselend acteerwerk, ... .
Die hype komt wellicht van mensen die survivalfilms zoals bv Battle Royale nooit gezien hebben.
Ik vermoed het, ik zou dan nog liever het (überhollywoodiaanse) The Hunger Games nog eens opnieuw kijken eerlijk gezegd :p .

Squid Game gekeken. Ik was er niet direct aan begonnen vanwege de hype, maar deze week toch maar gekeken. De hype is zoals al meermaals gezegd schromelijk overdreven. Al was het zeker niet slecht.

Eerste twee afleveringen konden mij weinig boeien, ik ben zelfs tijdens beide aflevering los in slaap gesukkeld om dan te moeten terugzoeken waar ik zat. Daarna werd het gelukkig beter en boeiender. Al was het allemaal veel te voorspelbaar jammer genoeg. Ik miste echt een verrassingseffect of ik kon het allemaal goed voorspellen? Voor het knikkerspel had ik bv. al door dat ze tegen elkaar moesten spelen.

Ook dat de Frontman de broer bleek te zijn zag je van mijlenver aankomen en dat uiteindelijk die oude man het 'brein' achter alles is was voor mij geen verrassing. Wat dat betreft miste ik toch echt wel een twist waar je van achterover valt bij wijze van spreken.

Waar ik mij trouwens echt aan stoorde was de manier waarop ze die Noord-Koreaanse vrouw er hebben uitgeschreven om toch maar een finale tussen de twee "vrienden" te krijgen. Een groot stuk glas in haar zij, terwijl gehard glas in duizenden kleine stukje hoort te breken.

De laatste proef en zowat de hele laatste aflevering vond ik ook erg teleurstellend. Bleef daar serieus op m'n honger zitten, want ik had er meer van verwacht.

Kan deze enkel maar aanraden. Must see voor iedereen.

Foundations S01E01 en S01E02:

Sterk begin, tweede aflevering was wat zwakker imho maar ik hoop op een wat post-Expanse world setting met Space Opera toets
Zal de derde zeker nog eens kans geven (y)

Terug
Bovenaan