Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Bij mij is het met Lost idd ook allemaal begonnen. Erg veel series beginnen kijken toen. Ik had er toen ook nog veel tijd voor. Laatste jaren echter heel erg geminderd.

Lost was echt heel intrigerend en leuk om te kijken in het begin. Maar zoals veel series rond die tijd slachtoffer van het eigen succes en het werd nogal uitgerekt.
Tot we aan het einde kwamen dat echt serieus teleurstelde en uzelf de vraag deed stellen 'wtf heb ik juist zoveel tijd aan verspild?'

Fringe vond ik dan indertijd veel leuker om te volgen. Ook een serie die op een deftige manier een einde heeft gekregen. Die zou ik nog eens moeten opnieuw kijken eigenlijk.

Het eerste seizoen van Lost is het beste ooit van een tv serie dat ik gezien heb, intrigerend en mysterieus.
Vanaf het 2de seizoen ging het geleidelijk bergafwaarts, vooral met die enerverende flash backs en later flash forwards.

Laatst bewerkt:
Ik weet dat algemeen genomen het slot van Lost een tegenvaller is voor de meeste maar dat maakt imo de rest van de serie niet slecht.

Het eerste seizoen van Lost ishet beste ooit van een tv serie dat ik gezien heb, intrigerend en mysterieus.
Vanaf het 2de seizoen ging het geleidelijk bergafwaarts, vooral met die enerverende flash backs en later flash forwards.
Prison break was dezelfde periode toen? Dat eerste seizoen was ook wel fenomenaal in die tijd

Ik weet dat algemeen genomen het slot van Lost een tegenvaller is voor de meeste maar dat maakt imo de rest van de serie niet slecht.
Dat is wel waar. Het eerste seizoen was top. Tweede viel nog goed mee. Maar daarna begon het toch ieder seizoen minder te worden.

Een goed eerste seizoen is dan ook niet moeilijk. Continuïteit en een sterk einde is een heel ander paar mouwen.

Ik begin nog liever aan Sex and the City dan dat ik Lost ooit opnieuw bekijk. Uiteindelijk doelloos gerekte zever.

Ot: De live action Bebop herinterpretatie begonnen. Dialogen schieten net iets teveel mis en komen soms erg puberaal over, maar de actie, casting en cinematografie zijn allemaal dik in orde.

Ot: De live action Bebop herinterpretatie begonnen. Dialogen schieten net iets teveel mis en komen soms erg puberaal over, maar de actie, casting en cinematografie zijn allemaal dik in orde.
Nog maar 1 aflevering gezien (en de anime nooit) en ik onderschrijf bovenstaande. Ik heb vooral het gevoel dat ze non stop "KIJK EENS ONZE COOLE SWAGGER" in uw gezicht willen rammen En ondanks dat het redelijk goed gedaan is... werkt dat averechts.

Vooopig wel amusant genoeg om verder te zien.

Nah da's er uiteindelijk wel pal op. De anime geraakt daar door zijn meer "minimalistische" stijl op een veel natuurlijke manier met weg. En met afleveringen van 20 min verteerd dat ook heel wat makkelijker.

Lost was voor mij ook de eerste serie waar het week na week uitkijken was naar de nieuwe aflevering (eigenlijk X-Files, maar valt toch niet helemaal te vergelijken), en voor zijn tijd was dat geweldig, maar heeft intussen toch veel van zijn pluimen verloren. Werd naar het einde toe echt wel een rommeltje, waardoor ik eigenlijk wat opkijk tegen een re-watch. Intussen als serie al lang voorbijgestreefd.
Daarna kwam voor mij Heroes, zelfde probleem eigenlijk. Daar was ik indertijd ook wel afgehaakt na 2 seizoenen terwijl ik Lost uitgekeken heb.

Lost was voor mij ook de eerste serie waar het week na week uitkijken was naar de nieuwe aflevering (eigenlijk X-Files, maar valt toch niet helemaal te vergelijken), en voor zijn tijd was dat geweldig, maar heeft intussen toch veel van zijn pluimen verloren. Werd naar het einde toe echt wel een rommeltje, waardoor ik eigenlijk wat opkijk tegen een re-watch. Intussen als serie al lang voorbijgestreefd.
Daarna kwam voor mij Heroes, zelfde probleem eigenlijk. Daar was ik indertijd ook wel afgehaakt na 2 seizoenen terwijl ik Lost uitgekeken heb.
Voorbijgestreefd in welke zin? Vorig jaar herbekeken en vond die nog altijd even goed.
Heroes ja... Hadden die het niveau van S1/S2 kunnen vasthouden.

Voorbijgestreefd in welke zin? Vorig jaar herbekeken en vond die nog altijd even goed.
Heroes ja... Hadden die het niveau van S1/S2 kunnen vasthouden.
Het grote pijnpunt bij Lost is dat ze het verhaal gaandeweg bijverzonnen hebben en in het begin nog niet wisten waar ze heen zouden gaan. Dat je daardoor een onsamenhangend rommeltje krijgt was als kijker toch voelbaar imo.
Pas op eh, ik heb ook nog steeds een weak spot voor Lost, want het heeft mij indertijd echt meegesleept en bewust gemaakt van het bestaan van zulke series, maar ik heb toch het gevoel dat series (van gelijkaardig kaliber) de laatste tien jaar meer focus en richting weten te leggen in hun verhaal.
Toch zijn er nog steeds series die volledig inzakken (en dan blijft dat een persoonlijke mening eh en geen feit), zoals Game of Thrones en Handmaid's Tale, maar hier in beide gevallen omdat het bronmateriaal op was.

Het grote pijnpunt bij Lost is dat ze het verhaal gaandeweg bijverzonnen hebben en in het begin nog niet wisten waar ze heen zouden gaan. Dat je daardoor een onsamenhangend rommeltje krijgt was als kijker toch voelbaar imo.
Pas op eh, ik heb ook nog steeds een weak spot voor Lost, want het heeft mij indertijd echt meegesleept en bewust gemaakt van het bestaan van zulke series, maar ik heb toch het gevoel dat series (van gelijkaardig kaliber) de laatste tien jaar meer focus en richting weten te leggen in hun verhaal.
Toch zijn er nog steeds series die volledig inzakken (en dan blijft dat een persoonlijke mening eh en geen feit), zoals Game of Thrones en Handmaid's Tale, maar hier in beide gevallen omdat het bronmateriaal op was.
Handmaid's Tale ben ik gestopt met kijken na de finale van S2, nooit de draad opgepikt omdat het op geen enkel streamingplatform komt.
GoT, blijft ook doodzonde. Ik vond de conclusie niet slecht maar de laatste 2 seizoenen ging het zo verschrikkelijk snel dat personages niks geloofwaardigheid meer hadden.

Lost had gewoon teveel vragen gecreeërd waar ze inderdaad het antwoord nog niet op wisten (en soms zelfs niet gegeven hebben).
Voor mij miste het dat AHA moment op het einde. Een big reveal of ontknoping.
Maar inderdaad, die hype vroeger. Dat was wakker blijven tot een stuk in de nacht toen het in Amerika airde om te kijken.

zonet de eerste aflevering een kans gegeven, ik was grote fan van het origineel maar ik ben er nog niet uit wat ik van deze aflevering vind.

Globaal gezien was de sfeer best ok maar zoals je ook zegt zijn de dialogen heel vreemd, anime is daar veel vergevingsgezinder voor.

Sowieso de tweede aflevering nog eens een kans geven maar voel niet echt de nood om veel van m'n tijd te investeren. Kan ik liever het origineel nog eens opzetten.

Tiger King seizoen 2. Opgenomen onder het motto ‘Carole Baskin killed her husband’ aka F*ck Carole Baskin. Blijft zalig car crash kijken.

Terug
Bovenaan