Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Over oude series gesproken: blijkbaar staat Prison Break op Netflix?
Eigenlijk wel zin om dat eerste seizoen nog eens te checken. Destijds vond ik dat zo goed. Twee heb ik nog gezien maar was meh, al de rest nooit de moeite voor genomen.

Eigenlijk wel zin om dat eerste seizoen nog eens te checken. Destijds vond ik dat zo goed. Twee heb ik nog gezien maar was meh, al de rest nooit de moeite voor genomen.
Volgens mij is dat er net af, of als het er nu nog op staat is het er binnenkort af. Dat verhuist naar Disney+
Ik deel je mening wat die seizoenen betreft, nooit de moeite gedaan voor seizoen 3 en 4.

It was all downhill na dat eerste seizoen. 2de seizoen was al meh maar ge zijt dan plot committed dus ge kijkt toch... seizoen 3 was zo mogelijk nog slechter. Als ik mij niet vergis was het 3de seizoen het jaar van de beruchte writers strike in Holywood en daar is het eigenlijk finaal in de soep gedraaid (net als een hele reeks andere TV series overigens).

Net de 4de aflevering van Wandavision gezien: heerlijk. Wel jammer dat het altijd maar 1 aflevering van 20 minuten is (+10m intro & aftiteling).

Volgens mij is dat er net af, of als het er nu nog op staat is het er binnenkort af. Dat verhuist naar Disney+
Ik deel je mening wat die seizoenen betreft, nooit de moeite gedaan voor seizoen 3 en 4.
Ah, kan zijn dat ik het dan op Disney heb zien verschijnen. Misschien dat ik het toch nog eens op zet uit nostalgie :)

Ik heb gisteren seizoen 3 van Fear The Walking Dead uitgekeken. Het was niet slecht, verstand op 0 en genieten van de actie. Maar ik ga het daarbij houden want seizoen 4 is blijkbaar een reboot en krijgt (samen met 5 en 6) slechte reviews.

De Twaalf

Zwaar gemengde gevoelens, cinematisch zeer mooi gebracht maar de plot twist op het einde is echt onnozel. 9 afleveringen aan een stuk laat men uitschijnen dat Frie onterecht in de beklaagdenbank zit, met corrupte flikken tot in scène gezette video's, tot bewijsmateriaal dat lettelijk onderuit gehaald wordt - liegende getuigen inclusief-. Om dan op het einde te zegen "Kijk, ze was het toch!" is echt belachelijk. Dat een jury haar dan ook nog schuldig vindt terwijl er geen sluitende bewijzen zijn en de magere bewijslast al helemaal onderuit gehaald wordt door de verdeding, deed toch ook mijn wenkbrauwen fronsen. En de meest waarschijnlijke moord - die op haar kind - wordt ze dan van vrijgesproken. Wat? :D Ik heb het gevoel dat men persé een zware plottwist wou dan het 'happy end', iets wat ik normaal zou toejuichen, maar niet op deze manier.

Het verhaal focust ook zeer hard op de zij-characters en hun (miserabel) leven, ik had liever nog meer rechtbank en/of main story scènes gehad in plaats van de probleemlevens van de jury. Het lijkt alsof zetelen in die jury namelijk een garantie is op persoonlijke miserie in het leven. Ik begrijp dat het drama is, maar ik hoef echt niet quasi elk probleem in de wereld (geweld, moord, huiselijke ruzies, seks, voogdij, drugs, ongevallen, leugens, verraad, geld, ...) in een tiendelige serie te zien. Het is in ieder geval geen serie waar je happy van wordt, zware materie en alleen maar miserie.

Beetje gemiste kans dus.

Bezig met "de Ridder" te zien op Netflix. Echt wel goed, en ik zijn niet voor die Vlaamse series. Ons Cleymans doet dat goed :)
Wandavision, pfff ik weet niet.. Toch serieus op de tanden aan het bijten hoor..

Ik heb gisteren seizoen 3 van Fear The Walking Dead uitgekeken. Het was niet slecht, verstand op 0 en genieten van de actie. Maar ik ga het daarbij houden want seizoen 4 is blijkbaar een reboot en krijgt (samen met 5 en 6) slechte reviews.
Ja, S4 en S5 zijn idd vrij slecht, maar S6 Vond ik dan wel weer erg goed. Toch een hoger niveau dan the walking dead.

The last kingdom (seizoen 4)

Na maanden wachten op Netflix bekijk ik het maar op VTM 3. Gelukkig is de aan-uit relatie tussen Uhtred en Alfred achter de rug want na 20x heen en weer te worden gestuurd van het koninklijke hof begon het belachelijk en repetitief te klinken. De nieuwe koning Edward maakt nu de dienst uit en we zien Uhtred steeds opgejaagd worden.

Ik volg de reeks graag, ook al is het verhaal voorspelbaar en de romantiek bijzonder melig. De personages zijn ook bijzonder statisch, slechteriken blijven altijd slecht, sukkels worden niet slimmer, het heeft de charme van de consistentie. Als ik zie dat er in totaal 13 boeken zijn waarop de reeks is gebaseerd gok ik dat er nog 2 seizoenen volgen. Het 5e seizoen is al besteld.

Ik denk dat Netflix het ergens in maart zal krijgen als VTM 3 klaar is met wekelijkse uitzendingen.

Biohackers (S1) - 6.5/10 (Netflix)

Eigenlijk een miniserie, want maar 6 afleveringen. Veel belovend begonnen, maar al bij al middelmatig. Vond dat er vooral naar het einde toch wat haken en ogen in het verhaal zaten. Geëindigd in een cliffhanger en wellicht komt er dus een S2.

Net Cobra Kai uitgekeken, in het begin is het wat wennen, maar halverwege seizoen 1 was ik volledig mee :D
Ik vond het echt nog wel leuk :D

Nu halfweg bij Lupin, topserie!

Heb je het ondertussen al afgekeken? Hoe vond je het?

Yep. Zeker de moeite om te bekijken! Ik vind het een goede serie alvast.

Net Cobra Kai uitgekeken, in het begin is het wat wennen, maar halverwege seizoen 1 was ik volledig mee :D
Ik vond het echt nog wel leuk :D

Ik had niet verwacht dat ik het zo goed ging vinden. Ondertussen halverwege seizoen 3, eind deze week zal het uitgekeken zijn.

Terug
Bovenaan