Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Succession van HBO eens een kans aant geven, beetje verdeeld momenteel >_>
Zit nu aan ep 6 en er is meer cringe dan quality vinnek, zijn er mensen die dit al bekeken hebben?
Moet ik geduld hebben?
Ik heb me ook door de eerste helft van het eerste seizoen moeten sleuren maar daarna was ik hooked. Verlang al om S03 te bekijken :)

Midnight Mass volledig uitgekeken. Het kon mij vanaf de eerste tot de laatste seconde bekoren. Enorm van genoten.

Hier werd gezegd dat de verhaallijn van Riley heel abrupt stopt, en dat werd als minpunt gezien. Ik vind dat net een pluspunt. Op die manier had ik totaal niet verwacht wat er ging gebeuren. Ik was echt mee in de illusie dat hij Erin erbij ging lappen.

Voor mij 1 klein minpunt en 1 groot. De make-up van Monseignior Pruitt en de moeder van de dokter was niet goed. Ik zag jonge mensen met make-up, maar bon.

Groter minpunt is het hele 'we hebben niets om te schuilen doordat alles afgebrand is' verhaal. Zelfs een zeil of doek was voldoende geweest. Mogelijkheden genoeg om te improviseren en zich tegen daglicht te beschermen.

Door deze serie gezien dat ook Doctor Sleep van Mike Flanagan was, wat ik ook goed vond. Nu begonnen met The Haunting Of Hill House en er na The Haunting Of Bly Manor.

Leuk leuk leuk.

Only Murders in the Building

Luchtige mystery serie met Steve Martin.
Niks opmerkelijk maar leuk tussendoortje om de tijd te verdrijven.

Foundation

Eerste 9 afleveringen gezien (nog 1 te gaan).
Ik aarzelde om te kijken wegens de magere ontvangst en lage ratings maar ben uiteindelijk aangenaam verrast.
Dit is een serie die zijn tijd nodig heeft om het verhaal uit de doeken te doen en om de personages te leren kennen.
Er gebeurd aanvankelijk weinig actie en het is vrij emotieloos maar dat was in de boeken ook zo, het verhaal draait dan ook meer om ideeen en filosofie.
Aanvankelijk is het meer I Claudius dan Star Wars om het zo te zeggen, de dialogen spelen zich hoofdzakelijk af binnen het keizerlijk paleis en pas later op Terminus en Trantor.
Vanaf episode 6 komt het verhaal goed op gang en wordt het spannender.
Foundation is een serie die je tijd moet gunnen, geef het zeker een paar episodes en je wordt beloond.
En hopelijk komt er een 2de seizoen.

Eens. Goed nieuws: S2 is al in productie. Ik vermoed eind volgend jaar komt hij eraan. Vond het een heel goede serie (maar heb een zwak voor sci-fi). Deze week de laatste aflevering al weer, kijk er naar uit !

Roman, Greg, Tom zijn meer de comic relief personages in Succession. Maar van bv.
Kendall Roy kan je toch niet zeggen dat het een karikatuur is. Ik vind het een van de beste acteerprestaties van de afgelopen jaren.

Gisteren de eerste aflevering van Foundation bekeken. Ik vond het alvast een sterke eerste aflevering. Vanavond nr 2 al checken :)

Succession hier beginnen volgen. Prachtige serie. Elke aflevering ben ik meer en meer verliefd geworden op de serie. Zit zo verdomd goed ineen. De acteurs zijn allemaal echt van pure topklasse. mag gerust naast The Wire staan. S3 pas starten als het allemaal uit gezonden is zodat ik effe 2 dagen kan binchen.

Dopesick uitgekeken. Schitterend en shockerend, uitermate aan te raden.

Dexter: New Blood, aflevering 2, goh ja… ik kijk nog verder maar het effect van het concept de eerste keer blijft toch uit.

You S3: Halverwege en het boeit plots niet meer. S3 begon nochtans niet slecht en ik was terug mee, maar nu met al die liefdesperikelen... Nee ik ga het hierbij laten vrees ik. had wel graag geweten hoe het eindigt maarja

Allee, Chapelwaite zit er ook op.

Chapelwaite is gewoon niks spannend. Echt een flauw verhaal. Het is zogezegd gebaseerd op Jerusalems lot van Stephen King, maar behalve de naam van de stad is het verhaal iets compleet anders. 4/10.

Halverwege The Haunting Of Hill House

Er begint veel duidelijk te worden en ik vind het gewoon weer zalig. Even hard aan het genieten als van Midnight Mass.

You S3: Halverwege en het boeit plots niet meer. S3 begon nochtans niet slecht en ik was terug mee, maar nu met al die liefdesperikelen... Nee ik ga het hierbij laten vrees ik. had wel graag geweten hoe het eindigt maarja
Jij hebt het tot seizoen 3 uitgehouden? Wij hebben ons niet eens door seizoen 1 kunnen worstelen, wat een absolute melige rommel. Denk niet dat ik tot het doelpubliek behoorde :LOL:

Hier onlangs een Lost rewatch gedaan, vroeger had ik enkel maar het 1ste seizoen gezien en afgehaakt bij het 2de seizoen. Deze keer ben ik tot aan het begin van het 5e seizoen geraakt alvorens af te haken, het wordt gewoon te raar, het slaagt echt nergens meer op op den duur. In ware JJ Abrams stijl komen er alleen maar vragen bij ipv dat er soms eens wat antwoorden komen. En naar het schijnt is het einde ook gewoon effectief slecht, dus daar ben ik dan toch nog van gespaard gebleven :p
En als ik er nu zo op terugkijk is eigenlijk alleen het eerste seizoen echt heel goed, daarna begint het toch al rap bergaf te gaan imo.

Terug
Bovenaan