Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ted Lasso (Apple)

Op papier is het een serie die nauwelijks zou mogen werken. Een Amerikaan die niets van voetbal kent die een team in de premier league gaat coachen? Gebaseerd op een typetje uit reclamefilmpjes?

En toch werkt het, en hoe. De show heeft uiteraard veel te danken aan Jason Sudeikis die zich ontzettend smijt in de rol en één van de meest aanstekelijk positieve personages ooit neerzet. Maar los van Lasso zelf is het een show die bevolkt is met sterke personages. Het is een show die ontzettend sterk geschreven is ook en ontzettend grappig kan zijn..maar van tijd tot tijd de kaart van de emotie effectief weet uit te spelen. Ted Lasso, het is qua plot vaak voorspelbaar, maar het is zo ontzettend goed gemaakt en heeft het hart op de juiste plek. Één van de beste streaming shows van de voorbije jaren.

Locke & Key S2.

Eigenlijk was het beter dan seizoen 1.
Juist diene kleinen werkt wel altijd op mijn zenuwen.
Ik kijk halvelings wel uit naar seizoen 3, zolang het niet meer vant zelfde is. 7/10

Verder aan het kijken naar superstore. Begin me wel meer en meer te ergeren aan Amy

ik vraag me af of Cheyenne echt een schroef los heeft, want zo goed kun je niet acteren. Anders mag ze voor mij onmiddellijk een Emmy voor beste vrouwelijke bijrol krijgen.

Na een jaar of 15 toch nog eens The Office (US) een kans gegeven. Toen haakte ik af na enkele afleveringen omdat ze gewoon een exacte kopie waren van The Office maar dan iets veramerikaniseerd en met minder goeie acteurs.

Dit keer heb ik er ook bijna de brui aan gegeven, maar ik heb doorgezet en ik zit nu aan de helft van seizoen 2. Sinds seizoen 2 doen ze gewoon meer hun eigen ding en die humor past meer bij de acteurs en de Amerikaanse cultuur heb ik de indruk.
Ik ben wel benieuwd naar wat nog zal komen, ik amuseer me er wel mee eigenlijk.

Momenteel is er maar één minpunt (misschien dat dat nog verandert) en dat is Dwight Schrute. Ugh, pijnlijk en soms wat gênant als je die vergelijkt met Gareth Keenan (zeker in seizoen 1 waar hij eigenlijk gewoon een kopie ervan is). In het algemeen zijn de personages van The Office wel geloofwaardiger dan die van The Office (US). Op zich is dat geen probleem, het blijft een komische serie, maar die Dwight is er over voor mij.
Ik vond Michael verschrikkelijk in seizoen 1. Gelukkig verbeterde dat ook in seizoen 2. Ik heb heel de serie met plezier uitgekeken. De UK versie wel nooit gezien.

Aangezien seizoen 1 gewoon een remake is van seizoen 1 van de UK versie (maar echt letterlijk nagemaakt.), kan je zeker direct naar seizoen 2.

Dat eerste seizoen is het beschamendste dat er de laatste 50 jaar op tv is geweest.

Juist aan seizoen 6 begonnen en blijf wel echt fan al blijf ik Andy echt annoying as hell vinden. Personage doet op zich niks grappig (wat de rest wel doet) en is enkel grappig wanneer hem iets overkomt. Als em zelf iets doet zit ik daar gewoon te kijken van 'en wat moet ik hier grappig aan vinden'

Dexter: New Blood
Eerlijk, bij de originele Dexter heb ik na seizoen 3 afgehaakt. Het was ook een groot stuk van de aflevering langs de ene kant wennen (de nieuwe setting werkt prima, personage past in de kleine, winterse stad) en toch het ‘onvermijdelijke’ zien aankomen. Dat onvermijdelijke stelt uiteindelijk niet teleur, ook al is het zeker niet groundbreaking of nieuw. Al bij al volg ik wel als aflevering 2 komt, met 8 afleveringen is het ook geen grote opgave om uit te kijken.

Squid game

Het concept is niet nieuw maar ik heb me toch goed geamuseerd.
Precies de gruwelversie van homo universalis. :D
Uitstekende muziekscore trouwens.

The Haunting Of Hill House (7,5/10)
Ben normaal niet zo into horror maar dit kon ik wel smaken. Wel blij dat het maar 1 seizoen is want meer hoeft niet. Al zie ik wel nog een andere haunting op Netflix. Ander verhaal, iemand die gezien? De moeite?

Dan nu begonnen met S3 van Narcos: Mexico en ook The Office US aan het kijken.

Tussendoor ook Seinfeld aan het zien en vind sommige van die intro (en outro) stukjes wel grappig maar verre van allemaal :D Serie zelf vind ik wel beter worden naarmate de seizoenen vorderen (zit aan S3 nu).

Na op elk begin van een stream op Twitch in vier talen de trailer gezien te hebben van Arcane heb ik me gewaagd aan de eerste drie afleveringen die nu op Netflix staan. Ik vond het alvast de moeite en wil zeker verder kijken!

Sex Education - seizoen 3

Ik hou echt van deze serie, zo tof en grappig. Ik vind Adam echt een geweldig tragisch personage, zo mooi de evolutie dat die doormaakt. Ergens hoop ik dat ze er stilaan een einde aan maken en eindigen op een high en niet uitmelken tot en met.

The Haunting Of Hill House (7,5/10)
Ben normaal niet zo into horror maar dit kon ik wel smaken. Wel blij dat het maar 1 seizoen is want meer hoeft niet. Al zie ik wel nog een andere haunting op Netflix. Ander verhaal, iemand die gezien? De moeite?

Dan nu begonnen met S3 van Narcos: Mexico en ook The Office US aan het kijken.

Tussendoor ook Seinfeld aan het zien en vind sommige van die intro (en outro) stukjes wel grappig maar verre van allemaal :D Serie zelf vind ik wel beter worden naarmate de seizoenen vorderen (zit aan S3 nu).
na The Haunting of Hill House gezien te hebben heb ik naar The Haunting of Bly Manor gekeken

was niet slecht maar komt toch nooit op het zelfde niveau als de eerste

Terug
Bovenaan