Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Aan Succession begonnen, zit aan aflevering 3 en het heeft me nog niet echt te pakken. Ale, iedere aflevering zat ik wel aan het scherm gekleefd maar na een aflevering heb ik nog niet het 'binge watch' gevoel gehad dat ik meteen de volgende moest zien. Dus tot nu toe 1 aflevering per dag.

Aan Succession begonnen, zit aan aflevering 3 en het heeft me nog niet echt te pakken. Ale, iedere aflevering zat ik wel aan het scherm gekleefd maar na een aflevering heb ik nog niet het 'binge watch' gevoel gehad dat ik meteen de volgende moest zien. Dus tot nu toe 1 aflevering per dag.
Blijven kijken!

Seizoensfinale van Rick & Morty. Nu wil ik heel de reeks nog eens bekijken.
Het was een raar seizoen. Begon heel goed met een heerlijke eerste aflevering en een sterke tweede en derde. Wat ze gesnoven hebben voor die vierde aflevering weet ik niet, maar dat is met voorsprong de slechtste uit de hele reeks. Ik denk dat ze die bewust zo slecht gemaakt hebben. De volgende vier afleveringen waren relatief middelmatig. Niets dat er echt uitsprong, maar ook niet die rommel van E4.

Gelukkig hebben ze dat goedgemaakt met de laatste drie. Seizoensfinale was een echte rollercoaster. Ik hoop dat ze in de toekomst terug meer de richting uitgaan van van de eerste twee seizoenen. Qua opzet en thematiek waren die toch iets anders en beter imo. Gewoon losse, op zichzelf staande afleveringen.

Het was een raar seizoen. Begon heel goed met een heerlijke eerste aflevering en een sterke tweede en derde. Wat ze gesnoven hebben voor die vierde aflevering weet ik niet, maar dat is met voorsprong de slechtste uit de hele reeks. Ik denk dat ze die bewust zo slecht gemaakt hebben. De volgende vier afleveringen waren relatief middelmatig. Niets dat er echt uitsprong, maar ook niet die rommel van E4.

Gelukkig hebben ze dat goedgemaakt met de laatste drie. Seizoensfinale was een echte rollercoaster. Ik hoop dat ze in de toekomst terug meer de richting uitgaan van van de eerste twee seizoenen. Qua opzet en thematiek waren die toch iets anders en beter imo. Gewoon losse, op zichzelf staande afleveringen.
Ben net begonnen aan S5 en holy shit het is echt weer zalig. De eerste twee afleveringen zitten er boenk op :) Aflevering 3 was dan weer wat minder, maar als ik de score's op imdb bekijk, komt er wel nog wat goeds aan.

Ik heb nog altijd nog nachtmerries van statistiek. Ik bedoel dat niet ludiek, maar letterlijk en ik ben een oude man. Sowieso een overdreven vak in de meeste richtingen, buiten het dunnen van de populatie. Basiskennis, ok. maar verder dan dat. Nah.
Bwa dat is wel verbeterd denk ik (wanneer heb je juist dat vak gehad?). Tegenwoordig is een groot deel van de punten al verdiend door software met betrekking tot statistiek te kunnen gebruiken. Als je daar goed scoort lukt het wel om aan 10/20 te geraken

Ik had hetzelfde, pas in de tweede helft van het seizoen was ik hooked :)

6 seizoenen Mad Men zien om dan te zeggen dat je het maar vrij saai vindt? Tijd teveel? :unsure:
Indertijd wel ja,nu kijk ik amper nog films en series.
Mad Men had wel zijn goede en interessante momenten,maar overall vond ik het niet echt het niveau halen wat gehypet werd.
En meestal kijk ik volledige serie (dus alle seizoenen) om oordeel te vellen.

edit:heb dat zelfs al eens aangehaald op het 9-lives forum hoor,dus is al een tijd geleden dat ik Mad Men gezien heb.

Voor Succession S03 ben ik echt hyped, enkel jammer dat je het in België enkel via Streamz met crappy kwaliteit kan bekijken. Misschien toch weer mijn oude piratenhoed bovenhalen :unsure:

beau Sejour seizoen 2
Gene Bervoets acteert ijzersterk, het is aardig in beeld gebracht en je wilt echt wel weten waar het heen gaat. Wat echter tegenwerkt is dat het scenario te nadrukkelijk probeert iedereen verdacht te maken, nagenoeg elk personage is een red herring en als de aap dan uit de mouw komt....tja.

Het helpt ook niet dat het hele subplot met Lize Feryn en haar Hollandse vriendinnetje tenenkrommend is. Feryn zet hier echt wel de meest naieve geit die in tijden op een scherm geblaat heeft neer en is gewoon zwak.

killing Eve seizoen 3
Het derde seizoen mist duidelijk wederom de sterke pen van Phoebe Waller Bridges en voelt bij momenten gewoon stuurloos. Aan het einde heb je eigenlijk het gevoel dat er nauwelijks progressie gemaakt is, toch zeker niet in het geval van Eve. Gelukkig blijft het erg bekijkbaar en blijft Jodie Comer sterk als Vilanelle.

Geen serie maar eerder reality, maar Villa Zuid-Afrika is echt een hilarisch programma :D
Die Steven trekt zich echt geen fluit aan van de camera en dat geeft wel goeie tv. Kathleen zelf ook veel spontaner dan ik had verwacht. Echt een aanrader voor wat brainless tv.

Het helpt ook niet dat het hele subplot met Lize Feryn en haar Hollandse vriendinnetje tenenkrommend is. Feryn zet hier echt wel de meest naieve geit die in tijden op een scherm geblaat heeft neer en is gewoon zwak.
Heeft Feryn ooit al eens wel goed geacteerd? Oprechte vraag trouwens, vond ze slecht/storend in 'In Vlaamse Velden, BS2 en Glad Ijs)

Geen serie maar eerder reality, maar Villa Zuid-Afrika is echt een hilarisch programma :D
Die Steven trekt zich echt geen fluit aan van de camera en dat geeft wel goeie tv. Kathleen zelf ook veel spontaner dan ik had verwacht. Echt een aanrader voor wat brainless tv.
Wij zijn ook beginnen kijken en is idd wel vermakelijke tv. Ze hebben het daar wel goed voor mekaar lijkt me :). Op tv lijkt alles utopischer, maar die villa dat ze huren (denk ik, huren?), ben eens op die site gaan zien. Je zit al rap aan €3000 en meer maandhuur. Dat terwijl de verkoopprijs niet significant lager ligt voor gelijkaardige villa's in België.

Wij zijn ook beginnen kijken en is idd wel vermakelijke tv. Ze hebben het daar wel goed voor mekaar lijkt me :). Op tv lijkt alles utopischer, maar die villa dat ze huren (denk ik, huren?), ben eens op die site gaan zien. Je zit al rap aan €3000 en meer maandhuur. Dat terwijl de verkoopprijs niet significant lager ligt voor gelijkaardige villa's in België.
Goh, Karen heeft hier ook een villa van vlot boven het miljoen staan he ;). De oude K3 heeft goed hun kost verdiend over de jaren heen. Die villa waar ze nu wonen zal tussen de 1.3M en 1.5M zitten precies.

La Casa de Papel / Money Heist

Seizoen 5 staatop Netflix sinds een paar dagen. Echt een serie zoals Prison Break. Eerste seizoen top, om dan heel snel te bomben. Seizoen 4 was al heel moeilijk om uit te kijken, en seizoen 5 is zowaar nog ongeloofwaardiger. Ondanks dat het maar 5 episodes zijn, heb ik het reeds halverwege de tweede episode afgezet. De bullshit-limiet werd bereikt:

- Hoogzwangere vrouw die man knock-out klopt.
- Diezelfde hoogzwangere vrouwe die diezelfde man (70 kg give or take) doorheen het complex sleurt en van de grond heft. Mijn vrouw kon niet eens de zak met boodschappen dragen toen ze zwanger was, maar die was duidelijk aan het faken nu ik dit zie.
- Bankbedienden en ambtenaren die bij het bekomen van semi-automatische wapens gelijk weten hoe die werken, hoe ze die moeten laden en klaarmaken en hoe ze ermee moeten schieten. Ook granaten en vlammenwerpers kunnen door diezelfde bankbedienden geopereerd worden op momenten van hoge stress.
- Paracommando die bijna 10 keer met de volle kracht op het hoofd van een dikke arbeider klopt, maar die blijft gewoon staan zonder onder de klappen te leiden. Naderhand beweegt die dikke arbeider tijdens het vuistgevecht sneller dan die paracommando en klopt hij hem gewoon knock out. Zijn superpower: hij was kwaad!
- Een of andere rebel army squad werd opgetrommeld en ondanks het feit dat ze bijna allemaal in de gevangenis hebben gezeten, kunnen die nog altijd militaire operaties uitvoeren.

Ongelooflijk hoeveel bullshit de kijker door de strot geramd wordt om de show "spannend" te blijven houden, omdat het plot gewoon aan alle kanten rammelt.

Ik had graag geweten hoe de tv-show afloopt. Misschien over een paar dagen/weken is mijn bullshit-emmer weer leeg en kan ik weer een aflevering of twee kijken.

The morning show
Eerste show op Apple + die ik een kans gaf...en ik zag deze niet aankomen. Ik wist er niks van op voorhand en dacht initieel dus een soort luchtige workplace comedy te krijgen, maar het blijkt dus een best spits geschreven drama te zijn met zwart komische tinten.

Die cast is trouwens geschift. Anniston, Carrel en Witherspoon maar dan ook nog eens namen als Billy Crudup, Nestor Carbonnel en Jack Davenport in de bijrollen? Yup, er wordt sterk geacteerd in de morning show.

Avatar The Last Airbender seizoen 1 + 2: resp. 8 en 9/10

Tja, het duurde eventjes tegen dat ik erin geraakte, heb het eigenlijk in de lente het grootste deel van seizoen 1 gekeken, en nu toch weer aan begonnen. Seizoen 1 kent zijn pieken, maar er zit ook redelijk wat filler materiaal in zoals typisch bij de gemiddelde animatie-aflevering. Dat heb je bij seizoen 2 ook wel, maar een pak minder. Ik denk dat seizoen 2 iets meer verschillende verhaallijnen heeft, en ook meer "vervolgafleveringen", in dat de ene aflevering van belang is op de andere, dus doorlopender, wat minder het geval is bij seizoen 1.

Hoe dan ook vond ik seizoen 2 een verademing en een stuk beter. Al konden de pieken van seizoen 1 ook zeker mee op dat niveau (de eerste 2 afleveringen, de 6e + 7e aflevering en het slot dan). Nog een seizoen kijken dus, en dan ben ik klaar. En dan zou het de eerste serie zijn die ik sinds kerst 2018 heb uitgekeken, en sinds dat seizoen ondertussen een nieuw seizoen heeft, in feite de eerste volledige serie in meer dan 5 jaar tijd. Friends zal de laatste geweest zijn die ik volledig heb uitgekeken. :laugh:

Terug
Bovenaan