Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Begonnen aan Rome thuis. Amai, zo goed! HEEL soms zie je wel dat het een serie van 16 jaar oud is, maar toch top acteerprestaties, visueel sterk gebracht, ... Maar ja, ik ben ook bevooroordeeld gezien mijn liefde voor het bronmateriaal.

Eindelijk wat meer series terug aan het kijken

Avatar seizoen 1 aflevering 14 The Fortuneteller: Opnieuw kan ik me niet aan de indruk ontdoen dat deze serie behoorlijk overschat is. Het is wel leuk, ik heb het als kind ook deels gezien (maar niet alle afleveringen en van seizoen 1 bijna niets blijkbaar). De eerste 13 heb ik eind vorig jaar ongeveer gezien. #Top rated TV 10 op IMDb, doe toch gewoon eens normaal. Ik vind de afleveringen uit zeker seizoen 1 behoorlijk repetitief, en de setting vrij simplistisch.

Loki seizoen 1 aflevering 1: En ook hier vind ik het behoorlijk teleurstellend. Ik heb deze toevallig gekeken met iemand anders... Ik zal het wel eens uitkijken, gezien er maar 5 andere afleveringen zijn, maar de Marvel films - hoewel ook niet top - staan toch een paar tredes boven dit. Rated 8,5. Opnieuw doe eens normaal joh.

Allemaal relatief, hè. Voor mij beide echte topseries. En de meesten die ik ken en dat gezien hebben, vinden dat ook. Uiteraard betekent dat niet dat gij ook die mening moet hebben, wat alles blijft een kwestie van smaak en de massa volgen is nooit een verplichting. Maar het betekent mogelijk wel dat uw "doe eens normaal" mogelijk toch al veel meer wordt toegepast dan ge zelf lijkt te denken vanuit uw smaak ;)

De nieuwe The Grand Tour Lochdown aflevering in Schotland met oude Amerikaanse sleeën (in corona tijden). Leuk om de 3 nog eens bezig te zien maar verre van hun beste werk. Er begint jammer genoeg wat slijt aan het concept en de heren zelf te komen.
Shit ik had gehoopt dat ik alleen was met dat gevoel ... :headshake:
Helaas, het begint een beetje uitgemolken te worden.. Op zich wat Jeremy deed was allemaal lachen maar ik blijf erbij - Richard is echt de kleine clown aan het worden. Die zat echt te duidelijk te driften om die caravan in de gracht te krijgen. Met de caravan die vol water zat, zag je al van een kilometer ver dat James dit wist. Als er water bij mij uitlekt dan ga ik beginnen kijken door die ramen en niet zomaar die deur opendoen. T'is zoals op FinalGears forum vroeger werd gezegd " too much script". Vroeger leek het veel minder gescript te zijn tot op een season het er echt met de vinger op lag, je wist al op voorhand dat dit ging gebeuren enz. Soit, blijft entertain tv en die van Seamen en Madagaskar vond ik dan wel weer goed.

Samen met San Junipero absoluut hoogtepunt van de reeks imo.
Ik kan al die titels van afleveringen niet uit elkaar houden, dat is die met de stimulated reality vol bejaarden? Als ja: agreed.

Die 2 zijn sowieso (bij de) sterkste in uitvoering. Ik vond de afleveringen met die chip die al uw visuals opslaat, en die social media "uw status bepaalt alles" beter in concept & setup, maar de uitwerking volgde daar niet helemaal.

Laatst bewerkt:
Algemeen genomen vind ik Black Mirror top, maar de kwaliteit is een beetje 'all over the place'. In de latere seizoenen zaten afleveringen die geen meter boeiden :(

Algemeen genomen vind ik Black Mirror top, maar de kwaliteit is een beetje 'all over the place'. In de latere seizoenen zaten afleveringen die geen meter boeiden :(
Absoluut, dat laatste seizoen (van 3 of 4 afleveringen) was zelfs niks echt goed.

Shut up and dance vond ik ook een mindfuck van jewelste. Die twist op het einde is een voorbeeld van het tapijt onder de voeten van de kijker wegtrekken.

Masters of the Universe: Revelation. Enkel de eerste 5 episodes zijn beschikbaar op Netflix? wat een klote cliffhanger ook :(
Sorry. Maar dat is geen MOTU. Waar was He-man????
En hoop al maar niet dat ‘m s2 komt als ik zo de gruchtenmolen lees
Verschrikkelijk

Laatst bewerkt:
Black Summer S2 Het zijn een reeks korte stukjes van 6 minuten die flashback of flashforward zijn en waar we uitkijken naar zombies. Opvallend is dat muziek heel sporadisch wordt gebruikt wat de spanning doet stijgen. Erg intelligent is het allemaal niet, gewoon down to earth zombie fight. Helaas valt niet naast de domme acties van mensen naast te kijken maar het is gelukkig minder dan bij andere zombiereeksen.

De nieuwe The Grand Tour Lochdown aflevering in Schotland met oude Amerikaanse sleeën (in corona tijden). Leuk om de 3 nog eens bezig te zien maar verre van hun beste werk. Er begint jammer genoeg wat slijt aan het concept en de heren zelf te komen.
Het is ook meer van hetzelfde en het valt te hard op dat alles scripted is. En Schotland in de regen en mist is ook niet de meest dankbare omgeving om mooie plaatjes te maken.

In de laatste 5 (of meer) seizoenen waar ze nog deel uitmaakten van Top Gear lag het er toch ook al vingerdik op dan alles scripted was? 🤷🏻‍♀️
Ik vond het toen al vrij storend, ik heb Grand Tour dan ook nog niet gezien... Ik miste in latere Top Gear al de gewoon eerlijke auto reviews.

Voor autoreviews is er op YouTube zoveel betere content te vinden, ik heb Top Gear eigenlijk altijd bekeken als een amusementsprogramma met auto's en daar slaagt The Grand Tour in het algemeen wel in.

How to sell drugs online (fast) beginnen kijken, 4 afleveringen ver nu en start is al goed, hopelijk blijft het die weg opgaan :)

Terug
Bovenaan