Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik moet zeggen dat dat een van de weinig shows is dat na zoveel seizoenen niet moet inboeten qua niveau. Je hebt hier en daar eens een zwakkere aflevering, maar zeker de laatste seizoenen heb je echt parels inzitten. Alles vanaf FAT Mac is geniaal. Hoe die risico's durven nemen en zichzelf blijven uitdagen om vernieuwend te zijn en niet teren op hun bestaande succes, wat de meeste comedies wel doen.
Op de laatste 2 seizoenen na ben ik het met je eens dat IASIP topniveau is.

Die laatste 2 seizoenen lijdt IASIP voor mij aan de ziekte waaraan zoveel sitcoms uiteindelijk bezwijken: ieder personage is een complete karikatuur van zichzelf geworden. In IASIP zit je al met een gang met heel extreme persoonlijkheden, maar veel van de humor in de vroegere seizoenen kwam voor mij voort uit het feit dat er toch nog enige ambiguïteit rond de personages hing.

Is Dennis een sociopathische seriemoordenaar, of is hij gewoon een narcist? Is Mac homoseksueel of heeft hij gewoon wat vrouwelijkere kantjes?

IASIP komt met die karikaturale neerzetting nog relatief goed weg omdat ze zich achter een label van "satire" kunnen verschuilen, maar ik kijk alleszins lang niet meer zo reikhalzend uit naar nieuwe seizoenen.

Clarkson's farm

Zalige tv, grappig maar tegelijk ook interessant om te zien wat er bij een moderne boerderij allemaal komt kijken.

Clarkson's farm

Zalige tv, grappig maar tegelijk ook interessant om te zien wat er bij een moderne boerderij allemaal komt kijken.
Ook aan begonnen.

Het lijkt minder scripted als top gear en diens opvolger.

Het kijkt ook wel heel fijn.

Startup met Adam Brody en Martin Freeman.
8/10
Ben op zich geen fan van Adam, omdat hij mij te hard steeds doet denken aan zijn personage van 'The OC'. Laat echt wel zien dat hij meer kan in deze show. Martin Freeman die zijn Brits accent opzij schuift voor een Amerikaans accent is ook top.
Moment dat personage Rask (Martin Freeman) volledig onderdoor zit. Episode 9 (season 1), die intro. Is voor mij echt zo herkenbaar en to the point. Ik heb een periode gehad dat ik ook geen uitweg meer zag zitten en de acteur liet dit zo herkenbaar terug tonen. Hij loopt het helipad op, muziek begint te spelen, en je ziet hem echt kijken naar de stad, zachtjes op zijn lip bijten. Rondom kijken, proberen toch iets te vatten, een lichtpunt te zoeken in al die shit. Pff, scene al drie keer gezien en krijg nog steeds de kriebels van hoe herkenbaar dit was, precies dat Martin Freeman echt zelf in de shit zat en aan het nadenken was over zijn toekomst.

Enkele nieuwe reeksen gestart:

The Flight Attendant
Raised by Wolves
Lovecraft Country
The Stand
NeXt
Resident Alien

Overal enkel nog maar de pilot gezien dus ik kan er nog niet veel over zeggen.

Zoveel tegelijk beginnen, jezus. Brand je jezelf toch op?

Hier The Deuce uitgekeken. Ik hoop dat de invloed van David Simon en co nog ver reikt. Kan met gemak staan tussen Treme en co. Gyllenhaal in de rol van haar leven.

Voor de rest als luchtig vertier 8 out of 10 Cats en Travel Man met mijn main crush, Richard Ayoade. Misschien eens aan een anime beginnen, Attack on Titan eventueel.

Zoveel tegelijk beginnen, jezus. Brand je jezelf toch op?
Ik kijk ook wel meerdere door elkaar, maar enkel lopende series. Diegene waar het seizoen van gedaan is, kijk ik wel ineens uit. Maar als het seizoen lopende is, kijk ik wekelijks een aflevering. Ben nu ook wel een paar reeksen aan het volgen, en als ik bij ben, kijk ik verder naar een serie die compleet is.

Mare of Easttown uitgekeken gisteren. Het was best nog goed. Leuke plottwist op het einde en overall goed geacteerd.

begonnen aan deel II Lupin

Ik kan toch heel moeilijk over die plotgaten, zeker in aflevering 1 van deel 2 is het echt met momenten belachelijk.

Ted Lasso
Komische serie over een football trainer dat naar Engeland komt om een voetbalploeg te trainen.
Al goed gelachen.

Snowfall

Ondergewaardeerde gangster serie toch. Interessant om te zien hoe de vuile rol van de CIA was met de Contras.

Seizoen 4 net uitgekeken

Beetje een post Veep-blues. Zin in een comedy met afleveringen van 20-30 minuten. Quasi all usual suspects al gezien: Parks & Rec, The Office (UK en US), Community..

Nog is door deze thread gegaan en op @Lint zijn ode aan Scrubs gestoten. Het stond al in m'n Disney+ watchlist; dus het was wel ergens blijven hangen. Meteen de eerste vier er door gejaagd en heel aangenaam verrast. Heel uitgebreid scala aan soorten humor, meteen characters die er staan (instant fan van Dr Cox hier). Yep, deze wordt het voor komende weken :)

Succession staat ook nog op het programma maar die afleveringen zijn meteen een uur.
Op zich geen ramp uiteraard maar kleine kindjes en (momenteel) verstoorde slaap zorgen er voor dat we wachten want we kunnen die show niet alle aandacht geven die het verdient.
30 Rock past wel in dat rijtje

Ook goed: Mythic Quest

Zojuist de serie Sweet Tooth op Netflix uitgekeken. Vermakelijke stripverfilming. Fingers crossed dat er een tweede seizoen komt.

Zojuist de serie Sweet Tooth op Netflix uitgekeken. Vermakelijke stripverfilming. Fingers crossed dat er een tweede seizoen komt.
Ik vind het een echte feel good serie. De prachtige landschappen en natuur zijn adembenemend!

Ben nu begonnen aan seizoen 2 van Black Summer. Een zombie serie maar wel grauwer dan bv The Walking Dead.

Gisteren Raised by Wolves uitgekeken.
Op wilskracht want naarmate de episodes volgden viel ik méér en meer in slaap.
Langdradig, onsamenhangend, saai en Travis Fimmel was beter bij Vikings gebleven.

Black Summer s2

Brutaal met momenten. Zeker zo goed als seizoen 1. Net zoals de zombies, gaat de serie vliegensvlug vooruit, geen saaie momenten. Love it.

Trese s1

Anime serie op Netflix. Slechts 6 afleveringen. Niet slecht, maar tegen dat ik er echt in kwam, was het seizoen voorbij.

The Beast Must Die s1

Begon goed, als een echte revenge-serie. Maar ging na aflevering 2-3 wat bergaf imo. Had ook nog wel op een plottwist gehoopt maar kwam niet. Verhaal van de rechercheur mocht meer aandacht krijgen.

Attack on Titan anime, na net geen 10 episodes opgegeven.
I hate cop outs.

Devilman dan maar begonnen, eerste 2 afleveringen. Balls out bonkers.
Had dit al veel eerder moeten bekijken.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan