Op de laatste 2 seizoenen na ben ik het met je eens dat IASIP topniveau is.Ik moet zeggen dat dat een van de weinig shows is dat na zoveel seizoenen niet moet inboeten qua niveau. Je hebt hier en daar eens een zwakkere aflevering, maar zeker de laatste seizoenen heb je echt parels inzitten. Alles vanaf FAT Mac is geniaal. Hoe die risico's durven nemen en zichzelf blijven uitdagen om vernieuwend te zijn en niet teren op hun bestaande succes, wat de meeste comedies wel doen.
Die laatste 2 seizoenen lijdt IASIP voor mij aan de ziekte waaraan zoveel sitcoms uiteindelijk bezwijken: ieder personage is een complete karikatuur van zichzelf geworden. In IASIP zit je al met een gang met heel extreme persoonlijkheden, maar veel van de humor in de vroegere seizoenen kwam voor mij voort uit het feit dat er toch nog enige ambiguïteit rond de personages hing.
Is Dennis een sociopathische seriemoordenaar, of is hij gewoon een narcist? Is Mac homoseksueel of heeft hij gewoon wat vrouwelijkere kantjes?
IASIP komt met die karikaturale neerzetting nog relatief goed weg omdat ze zich achter een label van "satire" kunnen verschuilen, maar ik kijk alleszins lang niet meer zo reikhalzend uit naar nieuwe seizoenen.