Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ah, The Bear. Kan niet wachten om aan het nieuwe te beginnen maar nog te veel anders dat we aan het (af)kijken zijn. En gezien The Bear meestal een binge'ke is bij ons, wil ik voldoende tijd voor vrijmaken.

Tussendoor wat High Potential (Disney) aan het kijken. Gaat om een zeer slimme schoonmaakster die per ongeluk als adviseur bij de politie wordt aangenomen vanwege haar geweldige deductieskills en allround slimheid. Geen hoogvlieger maar kijkt prima weg en dochter (13) kan er ook naar kijken, wat niet altijd het geval is bij de rest van onze series :ROFLMAO:

Ik ben na S3 gestopt met The Bear, wordt het weer beter in S4 en S5? Waar ik me vooral aan stoorde was hoe 'Amerikaans' het allemaal was. Constant geschreeuw, doordrenkt van performatieve 'hustle culture', over the top theatraal drama en een totaal gebrek aan subtiliteit.
ik vond ook dat het verhaal al snel ondergeschikt aan het opeenstapelen van referenties naar de horecacultuur in de VS, deed me vaak denken aan die irritante youtube gastro bros. "Ik wil ook een witte t shirt van honderd ballen en All Clad pannen en ik ga ook beginnen drinken uit een plastieken soeppot (excuseer, deli container) en saffen smoren op een omgekeerde plastieken krat." En dan nog die cameos van real life chefs, ugh. In feite stopten ze al snel met het vertellen van een verhaal en kwam er in de plaats een continu stroom aan knipogen naar de kijker, die zichzelf op de borst kunnen kloppen omdat ze de referenties snappen. Wat trouwens niet alleen bij the bear een ambetant fenomeen is

Ik ben na S3 gestopt met The Bear, wordt het weer beter in S4 en S5? Waar ik me vooral aan stoorde was hoe 'Amerikaans' het allemaal was. Constant geschreeuw, doordrenkt van performatieve 'hustle culture', over the top theatraal drama en een totaal gebrek aan subtiliteit.
ik vond ook dat het verhaal al snel ondergeschikt aan het opeenstapelen van referenties naar de horecacultuur in de VS, deed me vaak denken aan die irritante youtube gastro bros. "Ik wil ook een witte t shirt van honderd ballen en All Clad pannen en ik ga ook beginnen drinken uit een plastieken soeppot (excuseer, deli container) en saffen smoren op een omgekeerde plastieken krat." En dan nog die cameos van real life chefs, ugh. In feite stopten ze al snel met het vertellen van een verhaal en kwam er in de plaats een continu stroom aan knipogen naar de kijker, die zichzelf op de borst kunnen kloppen omdat ze de referenties snappen. Wat trouwens niet alleen bij the bear een ambetant fenomeen is
Tbh heeft The Bear net superveel subtiliteit imo. Elk personage heeft zijn eigen struggles en demons en veel gedrag komt daar uit voort. S3 was nu inderdaad wel teveel geroep en geschreeuw, dat is in S4 en tot nu toe in S5 wel beter. Maar dat ze stopten met een verhaal te vertellen maakt echt zero sense. Die toprestaurantcultuur vind ik persoonlijk net ook boeiend aan de reeks.

Tbh heeft The Bear net superveel subtiliteit imo. Elk personage heeft zijn eigen struggles en demons en veel gedrag komt daar uit voort. S3 was nu inderdaad wel teveel geroep en geschreeuw, dat is in S4 en tot nu toe in S5 wel beter. Maar dat ze stopten met een verhaal te vertellen maakt echt zero sense. Die toprestaurantcultuur vind ik persoonlijk net ook boeiend aan de reeks.
Voor mij behelst deze documentaire de toprestaurantcultuur veel beter dan the bear. Compleet andere invalshoek natuurlijk, maar misschien een kijkje waard.

Star City loopt bijna naar het einde van het seizoen. Het blijft toch wat hangen in het spionagethriller gedoe waar iemand achter zuilen zit te loeren en in het geniep documenten bekijkt. Het ziet er visueel top uit maar mocht ik het niet gezien hebben, ik zou het niet missen en heb zelfs mijn twijfels of de serie ooit gaat blijven hangen in de herinneringen van de mensen. For all mankind had veel meer exposure en aandacht in de media. Ik neem aan dat Apple toch al 3 seizoenen heeft besteld en dus een renewal over 3 weken wordt aangekondigd, die zijn meer voor de package deals.

Star City loopt bijna naar het einde van het seizoen. Het blijft toch wat hangen in het spionagethriller gedoe waar iemand achter zuilen zit te loeren en in het geniep documenten bekijkt. Het ziet er visueel top uit maar mocht ik het niet gezien hebben, ik zou het niet missen en heb zelfs mijn twijfels of de serie ooit gaat blijven hangen in de herinneringen van de mensen. For all mankind had veel meer exposure en aandacht in de media. Ik neem aan dat Apple toch al 3 seizoenen heeft besteld en dus een renewal over 3 weken wordt aangekondigd, die zijn meer voor de package deals.
Idd. het main topic is spionage en het dictatoriaal regime van de USSR. Sfeer, sets en tijdsgeest en acteerwerk zijn goed, maar het resultaat is niet zo memorabel. Rys Isfan acteert hier wel heel goed.

The Bear S5 Ep 1 tem 4
Vind het super. Beetje meer een hollywood film vibe nu, idem met de flow en muziek. Ook de visuele stijl met lens flares, blauwe filter, het onweer ...
Sommigen vinden het dan misschien wat te hollywood moraliserend blijkbaar, maar de personages blijven goed.

Episode 00 sluit mooi aan bij het begin waar Ritchie naar the bear vertrekt, en de 'fuck fuck fuck' speech van Richie eind ep4. Heel mooi hoe hij verwoord wat een perfect resto is, een resto waar je geen zorgen hebt en plezier, en je u niet alleen voelt in eerste instantie ...
Carmen is nu zo opvallend kalm nu de verantwoordelijkheden deels van hem vallen, en Sydney net meer gestressed :lol: . En zeker vloekende Uncle Jimmy.
De crew heeft veel geleerd en gaan er blijkbaar desondanks alle tegenslagen als hecht team voor. Ook wel mooi na al die ruzies en bekvechterij.
Wel meer hollywood stijl dus, en minder neurotisch. Een beetje de mix van beide nu.

Laatst bewerkt:
For All Mankind S5 uitgekeken onlangs.

Mijn minst favoriete seizoen tot nu toe, al vind ik het nog steeds erg entertainend.

Er is geen dedicated thread voor deze serie, spoilertags dan maar.

Laten we beginnen met mijn drie grootste issues, gelukkig waren dat logische gevolgen van de vorige seizoenen en niet per se onaangename verrassingen.

1. Margo’s deportage en gevangenis plot. Zij was mijn favoriete personage uit de eerste seizoenen en nu betekent ze werkelijk niets meer, de schrijvers hebben zich daar enorm in mispakt imo.

2. Karen Baldwin is nog steeds dood. Kon moeilijk anders maar de serie is niet dezelfde zonder haar kracht en présence.

3. Ed Baldwin is nog niet dood. Niet dat ik problemen had met zijn personage maar jonge acteurs in old person make-up vind ik vaak irritant en een betreurenswaardige conventie. Ik zie veel liever andere acteurs gecast, maar niet veel mensen delen mijn mening hierover.

Verdere vond ik het seizoen nogal eentonig en een beetje een repeat van het vorige. Marsmannetjes voelen zich bedreigd, zweren samen en rebelleren.

Terug
Bovenaan