Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Eerste aflevering van Half Man, op HBO. Van de maker van Baby Reindeer en dus weer een beetje een geschift verhaal. Een hoop masculin gedoe.

Zeer veelbelovend.

Eindelijk aan Pluribus begonnen maar shit zeg, hoe slecht is dit? Na 3 episodes echt geen interesse meer om verder te kijken... Nochtans enorme fan van BB en BCS.

De deal met Iran op VRT MAX. Straffe en beklijvende driedelige documentaire over het oppakken van een Iraans koppel dat in Wilrijk woonde dat een aanslag wou plegen op een congres van het MEK in Parijs en het gevolg ervan dat leidde tot de arrestatie van Olivier Vandecasteele in 2022 en de deal die daarop volgde om hem te ruilen voor de Iraanse diplomaat Assadollah Assadi die veroordeeld werd voor het medeberamen van die terreuraanslag.

FYI: Alle seizoenen van 30Rock zijn beschikbaar geworden op NETFLIX.

Wie deze serie dus nog niet gezien had, heeft nu zeker geen excuus meer!

Eindelijk aan Pluribus begonnen maar shit zeg, hoe slecht is dit? Na 3 episodes echt geen interesse meer om verder te kijken... Nochtans enorme fan van BB en BCS.
Ik zou er dan geen tijd meer aan verspillen, life's too short. Ik ben zelf wel echt fan maar als je na drie afleveringen nog niet mee bent met een serie... dat is wel echt de cutoff voor mij.

Ik zou er dan geen tijd meer aan verspillen, life's too short. Ik ben zelf wel echt fan maar als je na drie afleveringen nog niet mee bent met een serie... dat is wel echt de cutoff voor mij.

Klopt vaak maar niet noodzakelijk altijd vind ik.

The Expanse heb ik echt moeite gehad met mij door de eerste 6 afleveringen te worstelen, daarna vond ik het echt een top serie.

Klopt vaak maar niet noodzakelijk altijd vind ik.

The Expanse heb ik echt moeite gehad met mij door de eerste 6 afleveringen te worstelen, daarna vond ik het echt een top serie.
Toch. 6 x 50 minuten jezelf erdoor sleuren voor je het leuk begint te vinden is wel een hele hoop tijd.

Als ik het niet langer dan 3 afleveringen zou volhouden dan zou ik mijn favoriete series The Wire en Succession nooit naar waarde hebben kunnen inschatten.

The Pitt S02 uitgekeken. Nog steeds heel goed maar vond S01 beklijvender.
Nu begonen aan Daredevil Born again S02. Heerlijke vertolking van The Kingpin alweer en top dat ze helemaal inzetten op het geweld en niet zo de "normale" goodie goodie actie van Marvel.

Seizoen 1 van Jack Ryan net uit gekeken. Eenige wat ik zag de hele tijd was Jim Halpert als actieheld :biglaugh: Was wel interessant eerste seizoen, beetje standaard met heel het terrorisme gedoe maar boeiend om te blijven volgen.
Enkel het subplot met de drone piloot vond ik compleet onnodig, voegde imo niks toe.

Jujutsu Kaisen S2 (rewatch ter voorbereiding van S3)

Ik herinnerde me dit als een steengoed seizoen en een geweldig voorbeeld van moderne shonen-anime. De eerste paar afleveringen zijn fijn hype-building en Toji is een geweldige antagonist. Daarna valt het tempo echter een beetje tegen en zijn sommige gevechten gewoon ok...

Sukuna (geforceerd) ontwaakt en aan de sloop van Shibuya begint. Zeer entertainend, spectaculaire animatie, maar het emotioneel hoogtepunt van dit seizoen komt pas wanneer Yuji tegen Mahito vecht. Als volwassen man denk ik soms dat weinig dingen de klassieke anime-hype-momenten kunnen evenaren gelijk Goku die voor het eerst Super saiyan wordt of Takamura vs Bryan Hawk...

En dan zie je hoe Yuji de genadeklap lijkt te krijgen van Mahito... Tot hij plots verdwijnt en ik hoor dat gekende *klap* geluid
Todo is gearriveerd! MY BROTHA
The bells of the Gion monastery in India echo with the warning that all things are impermanent.
The blossoms of the sala trees teach us through their hues that what flourishes must fade.
However!
We are the exception!

Fucking hype man, ik ben 36 en ik weet niet of ik ooit oud genoeg zal worden voor deze coole shit
:love:

Iets wat ik al jaren wou bekijken maar nooit was toe gekomen: The Newsroom.

Holy shit wat een zalige reeks! Seizoen 1 erdoor gejaagd en het was fantastisch. Sorkin is toch écht wel een zalige screenwriter. Dat wist ik al sinds The Social Network maar omg wat is dit. Zoveel toffe injokes en remarks, een plezier om te volgen en hoeveel keer ik geen 10-20 seconden ben teruggegaan om iets opnieuw te horen ik kan het niet meer tellen. :)

Iets wat ik al jaren wou bekijken maar nooit was toe gekomen: The Newsroom.

Holy shit wat een zalige reeks! Seizoen 1 erdoor gejaagd en het was fantastisch. Sorkin is toch écht wel een zalige screenwriter. Dat wist ik al sinds The Social Network maar omg wat is dit. Zoveel toffe injokes en remarks, een plezier om te volgen en hoeveel keer ik geen 10-20 seconden ben teruggegaan om iets opnieuw te horen ik kan het niet meer tellen. :)
Dikke second! Van die reeks heb ik ook serieus genoten indertijd. Goed geschreven en leuke personages.
En Olivia Munn is ook een groot pluspunt :love:.

Topserie idd, al vond ik S2 al stukje minder
Sorkin is nu bezig met vervolg op The Social Network, benieuwd wat dat zal worden.

Terug
Bovenaan