Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ellis: opnieuw Britse serie via VRT Max. Cava wel, nogal gewoon. Laatste aflevering duidelijk de minste van de 3.

Ik wil graag anime proberen maar vind het overweldigend om ergens te beginnen! Death Note uiteraard gezien, Attack on Titan heb ik seizoen 1 half gekeken, One Piece enkele afleveringen. Zoveel animes en sommigen hebben zoveel afleveringen! Maar wel tof dat ik nog veel heb om naar uit te kijken.

De voorbije dagen heb ik het eerste seizoen van Moonhaven gezien.
Ik raad het niemand aan.
En te denken dat deze in reviews drie sterren krijgt? Het lijkt geschreven door een zevenjarige voor een zevenjarige.

Eerste seizoen The Pitt is wel integraal beschikbaar, maar ik vind het niet zo erg om dat aan een aflevering per avond uit te kijken. Bingewatchen vraagt véél tijd en soms wil ik 's avonds ook wat anders dan de hele tijd naar een scherm staren. Dat doe ik al de hele dag op het werk. :p

En ook de deluxe Dark Horse mangas(engels)besteld om nog eens het geheel te lezen. Worden hier snel te koop gezet en maar éénmalig gelezen dus als ge ze wat goedkoper wilt.

Als je degelijk Frans kunt zijn de nieuwe prestige editions wel ver superieur.

Zowel Eva als Berserk enkel dus de og series gezien? Eva films zeker niet skippen. Berserk misschien beter na de manga te lezen.
Bedankt, maar ik heb ze ergens online gevonden. Dat is nog goedkoper.

The End of Evangelion is een alternatief einde, begrijp ik? Aangezien het OG einde wtf was?
Ik zal die binnenkort eens opzetten en als Netflix afloopt binnenkort, kan Crunchyroll mss als alternatief dienen voor een tijdje.
Ik wil graag anime proberen maar vind het overweldigend om ergens te beginnen! Death Note uiteraard gezien, Attack on Titan heb ik seizoen 1 half gekeken, One Piece enkele afleveringen. Zoveel animes en sommigen hebben zoveel afleveringen! Maar wel tof dat ik nog veel heb om naar uit te kijken.
Idem hier, maar totnutoe heeft geen enkele anime me teleurgesteld, op Baki na.

S04E02 van Industry (HBO) vond ik een topaflevering. Blij dat ik heb doorgezet na het eerste seizoen, dat vond ik eigenlijk ronduit slecht.
De reeks wordt vaak omschreven als een "mix van Succession en Euphoria" maar twijfelt constant tussen een serieuze satire (zoals Succession) en een pulp-soap (zoals Euphoria). Ik ben blij dat het alsmaar meer overhelt naar Succession (waaraan het uiteraard niet aan kan tippen), want op de slechte momenten blijft het brakke soapy TV voor geile tienermeisjes. Ook nu gaat er voor mij nog altijd te veel aandacht naar gratuite seks en drugs, en eigenlijk mag Harper en de volledige (en compleet onrealistische) financiële verhaallijn ook weg. Maar een aflevering zoals deze zorgt ervoor dat ik toch blijf kijken.

Bedankt, maar ik heb ze ergens online gevonden. Dat is nog goedkoper.

The End of Evangelion is een alternatief einde, begrijp ik? Aangezien het OG einde wtf was?
"Origineel einde" of vervangend einde. Al zoveel verklaringen gelezen hoe het tot stand is gekomen(regisseur depressie, budget compleet op tegen de laatste 2 episodes) maar over de jaren heen zijn ze daar al zoveel op terug gekomen dat het moeilijk echt te weten is. Maar als fan, is het wel absoluut de moeite :D

Rebirth is een opsomming van de serie als verfrisser voor End of Evangelion.. maar ik skip bij het herbekijken gewoon de laatste 2 afleveringen en kijk rechtstreeks EoE. Wat ik vermoed altijd al de originele visie is geweest.

Vele jaren later is er dan weer een volledig nieuwe interpretatie gekomen met een hoop nieuwe films, al dan niet omdat Evangelion gewoon populair blijft en qua merchandise nog steeds één van de best renderende IP is in Japan.. en toch is Gainax failliet verklaard enkele jaren geleden. Hele historie daar achter is eigenlijk ook een serie waard. Ma bon, welkom. Welkom tot de fandom.

Anne Shirley

Slice of life / lifestory-stijl anime die de eerste 3 boeken van "Anne of Green Gables" adapteert. Nooit de boeken gelezen, noch andere tv-series/films gezien. Kijk, als ge zin hebt in een zeer luchtig slice of life anime die het levensverhaal (of althans een deel ervan) vertelt met zeer mooie achtergronden, luchtige humor en licht drama, dan is het een fijne rit van 24 episodes met een bevredigend einde.

Veel diepgang, unieke personages of intrige? Nee, het is cutesy, wholesome anime-comfortfood, dus als ge één episode kijkt en denkt van "Jep, meer hiervan", dan amuseert ge u en zult ge na een week er al niet meer aan denken.

@Koonut EVA merch never dies

Om even terug te komen op Ted Lasso. Season 4 is voorgesteld en hij zal een vrouwenploeg trainen. Mij waren ze al kwijt maar er zaten hier precies toch enkele fans.

Task uitgekeken, uitstekende nieuwe HBO serie van de schrijver van Mare of Easttown (wat ook geweldig was).

Eerste seizoen van House of the Dragon (eindelijk) uitgekeken en kijk met plezier verder. Ik vond het al goed en ben vooral blij om te vernemen dat het einde al aangekondigd is (wordt vier seizoenen). Zo vermijden ze de gigantische pitfall van Game of Thrones, waar de schrijvers halverwege die serie al het noorden kwijt waren en het gewicht van al de nevenplots en -personages niet langer konden dragen.

Om even terug te komen op Ted Lasso. Season 4 is voorgesteld en hij zal een vrouwenploeg trainen. Mij waren ze al kwijt maar er zaten hier precies toch enkele fans.
De fans weten dit al even hoor. ;) Hopelijk even goed gecast als de eerste 3 seizoenen, en dezelfde omkadering achter de schermen. Dat het maar snel zomer is. :cheer:

Terug
Bovenaan