Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Vandaag de eerste aflevering van seizoen 1 gezien van The night manager.
Heb even hulp nodig want mijn geheugen laat mij in de steek. Die weergave van MI6 in een vervallen pand komt mij zo bekend voor, is dit ook gebruikt in een andere serie of film?
Kans bestaat dat ik de serie zelf jaren geleden gezien heb en mij er niets van herinner behalve dat, maar dit zou mij verbazen daar ik een fan ben van Hugh Laurie en mij niet kan herinneren dat hij ooit zo'n rol speelde.
Alvast bedankt.

Twee afleveringen ver in The Pitt en ik ben mee met de hype. Dat ik de medische termen niet ken stoort me niet, je hoeft die niet te kennen om de constante druk op die mensen te vatten.

Die moeder die haar zoon verliest na een fentanyloverdosis was een scène die door merg en been gaat

De laatste episode van The Pitt (s02e03) is wel ughhhh ...no bueno. Hopelijk heeft Noah Wyle niet teveel afleveringen geschreven.

De laatste episode van The Pitt (s02e03) is wel ughhhh ...no bueno. Hopelijk heeft Noah Wyle niet teveel afleveringen geschreven.
Oei, heeft nochtans de hoogste rating op imdb. Morgen eens bekijken.

Zelf de laatste van Fallout S2 gezien, top top top. De eerste van Knight of the Seven Kingdoms gezien, ook wel vermakelijk.

Twee afleveringen ver in The Pitt en ik ben mee met de hype. Dat ik de medische termen niet ken stoort me niet, je hoeft die niet te kennen om de constante druk op die mensen te vatten.

Die moeder die haar zoon verliest na een fentanyloverdosis was een scène die door merg en been gaat
Ondertussen heb ik wel al wat verder gekeken en heb ik net aflv 7 gezien, ik wil tenslotte nog niet opgeven na 1 aflevering.
Het is zeker niet slecht en boeit voldoende om te blijven kijken, maar ik vind het eerder goed zo eens als tussendoortje.

Het heeft zeker niet de flow van S01 en is meer soap/drama op bepaalde vlakken. Vooral 2 scenes kwamen zeer geforceerd over (Langdon zijn gedicht w/e en Robby met de token verpleegster/Tree of life). Het sociale thema is niet het issue maar als scene had ik meer kwaliteit verwacht en dit was eerder een verplicht nummertje.

Het heeft zeker niet de flow van S01 en is meer soap/drama op bepaalde vlakken. Vooral 2 scenes kwamen zeer geforceerd over (Langdon zijn gedicht w/e en Robby met de token verpleegster/Tree of life). Het sociale thema is niet het issue maar als scene had ik meer kwaliteit verwacht en dit was eerder een verplicht nummertje.
Ik vond die Tree of life scene net wel goed, kende het waargebeurde achtergrondverhaal niet en vond het goed geïntegreerd

Band of Brothers opnieuw bekeken na een 10tal jaar pauze.

wow wat blijft dat toch een fantastische mini serie. Voor mij met voorsprong het beste wat er is op dat gebied.
Nu terug een aantal jaar laten liggen zodat ik opnieuw hetzelfde plezier heb bij de rewatch :)

Ik heb The Pacific en Masters of Air ook geprobeerd bij de release telkens, maar daar ben ik bij beide afgehaakt tijdens het seizoen.
Misschien eens opnieuw proberen? Maar ik denk dat ik ze gewoon te hard met BoB vergelijk.

En terug halverwege afgehaakt bij The Pacific :p Ik mag het niet altijd na BoB proberen te bekijken.

Voor de rest nog een Fallout S1 aan het herbekijken als voorbereiding op S2.

Volgens mij is het gewoon warmup in The Pitt S2 tot nu toe, de echt intense episodes moeten nog komen zeker.
Idd soms tikje meer melodrama en moraliseren.

Fallout S2 kan me minder bekoren dan S1, vind het soms wat saai en de setting heb ik nu wel eens gezien. Verhaallijnen die ook niet vooruit gaan zoals Maximus, en de groep vault dwellers. Of net zeer snel zoals the legion.
Constant die flasbacks voor de ghoul breken de flow altijd een beetje, nogal van de hak op de tak dus soms.

A knight of the Seven Kingdoms ep1 vond ik vermakelijk, en mooi in beeld gebracht.

Laatst bewerkt:
Plur1bus S1 uitgekeken, zeker niet perfect, maar erg van genoten! Nu nog snel Foundation S3 bekijken voor mijn maandje Apple TV voorbij is.

Laatst bewerkt:
Neon Genesis Evangelion - 9/10.
Soms moeten doorsleuren, maar de laatste episodes waren de moeite waard, ondanks je helemaal op het einde serieus moest nadenken.

Berserk 1997 - 10/10.
Nagenoeg perfect.
Dat einde :bow:
Altijd tof om een bad ending te zien.
Ik ga me voor het eerst aan manga's wagen, want ik wil meer.
Had nadien de 2016 eens bekeken voor een paar minuten en damn, dat is dogshit animation.

Berserk 1997 - 10/10.
Nagenoeg perfect.
Dat einde :bow:
Altijd tof om een bad ending te zien.
Ik ga me voor het eerst aan manga's wagen, want ik wil meer.
Had nadien de 2016 eens bekeken voor een paar minuten en damn, dat is dogshit animation.
Hah net ook doorgejaagd. Incl. 2016 en de films wel. 2016 animatie is idd pakken minded.. maar blijft toch Berserk met een hele hoop iconische scenes :p

En ook de deluxe Dark Horse mangas(engels)besteld om nog eens het geheel te lezen. Worden hier snel te koop gezet en maar éénmalig gelezen dus als ge ze wat goedkoper wilt.

Als je degelijk Frans kunt zijn de nieuwe prestige editions wel ver superieur.

Zowel Eva als Berserk enkel dus de og series gezien? Eva films zeker niet skippen. Berserk misschien beter na de manga te lezen.

Volgens mij is het gewoon warmup in The Pitt S2 tot nu toe, de echt intense episodes moeten nog komen zeker.
Idd soms tikje meer melodrama en moraliseren.

Fallout S2 kan me minder bekoren dan S1, vind het soms wat saai en de setting heb ik nu wel eens gezien. Verhaallijnen die ook niet vooruit gaan zoals Maximus, en de groep vault dwellers. Of net zeer snel zoals the legion.
Constant die flasbacks voor de ghoul breken de flow altijd een beetje, nogal van de hak op de tak dus soms.

A knight of the Seven Kingdoms ep1 vond ik vermakelijk, en mooi in beeld gebracht.
We hebben er twee gekeken van The Pitt S02 en nu beslist te wachten op alles en dan te bingen zoals S01.
Ik heb het gevoel dat de serie zich niet leent - voor mij dan toch - om in stukken te kijken. Het feit dat elke aflevering maar 1 uur moet voorstellen, maakt dat ik het beter vind om die gehele spanningsboog te zien opbouwen zonder daar telkens een week tussen te hebben. 'Het moment' is dan wat weg bij mij.

Hah net ook doorgejaagd. Incl. 2016 en de films wel. 2016 animatie is idd pakken minded.. maar blijft toch Berserk met een hele hoop iconische scenes :p

En ook de deluxe Dark Horse mangas(engels)besteld om nog eens het geheel te lezen. Worden hier snel te koop gezet en maar éénmalig gelezen dus als ge ze wat goedkoper wilt.

Als je degelijk Frans kunt zijn de nieuwe prestige editions wel ver superieur.

Zowel Eva als Berserk enkel dus de og series gezien? Eva films zeker niet skippen. Berserk misschien beter na de manga te lezen.

Eva-fans die enkel de "End of Evangelion"-film 3x gezien hebben en een introductie tot Hegel/Schopenhauer/Freud gelezen:

Ooooh ok, ik snap het

Eva-fans die de rebuild films kijken:

Mnneee, ik volg niet meer

Al 3x rebuild begonnen.. denk niet dat het die og beleving met End of Eva als afsluiter kan vervangen. Geef het ooit zeker nog een kans maar ik kijk Eva om de zoveel tijd uit. Samen met Bebop ultiem comfort food. Heb nog steeds mijn US platinum DVDs :p

Terug
Bovenaan